کد خبر: 235825
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
image-20210805105358-1.jpeg

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دارندگان خودرو هزینه تعمیرات، نگهداری و عمر مفید خودرو است. خصوصا در این روزها که قیمت لوازم یدکی و لوازم جانبی سر به فلک کشیده، این دغدغه پررنگ‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

قصد داریم در این مطلب شما را با یک سیستم مدیریت هوشمند خودرو آشنا کنیم که علاوه‌بر کمک به مدیریت و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری اتومبیل، باعث افزایش عمر مفید خودرو شده و سرویس‌های جذاب دیگری هم به شما ارائه می‌کند.

اما این گجت از چه امکانات و ویژگی‌هایی برای دست‌یابی به این اهداف کمک می‌گیرد؟ با ما همراه باشید تا ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه را برای شما تشریح کنیم.

دیاگ پیود

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که گجت هوشمند پیود از آن در راستای کاهش هزینه تعمیر و نگهداری خودرو بهره می‌برد دیاگ هوشمند است. همان‌طور که می‌دانید کامپیوتر (ECU) خودرو از طریق سنسورها و اطلاعاتی که از آنها دریافت می‌کند و از طریق چراغ چک خطاها و مشکلات ایجاد شده در خودرو را به کاربر اعلام می‌کند. هر چه تعداد این سنسورها در خودرو بیشتر باشد، بخش‌ها و قطعات بیشتری تحت نظر کامپیوتر قرار می‌گیرند.

برای دیدن قسمت دیاگ خودرو در اپلیکیشن پیود بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

کاربردی ترین گجت هوشمند خودرو 

اما دو مشکل بزرگ در این بین وجود دارد:

  • زمانی که چراغ چک روشن می‌شود برای عیب‌یابی و دیاگ باید به تعمیرگاه مراجعه کرد، در نتیجه به شخص هزینه زمانی و مالی تحملی می‌شود

  • چراغ چک معمولا زمانی روشن می‌شود که دیگر کار از کار گذشته و نیاز به تعمیر و یا اکثر تعویض قطعه وجود دارد

گجت هوشمند پیود این دو مشکل را به بهترین شکل ممکن حل کرده است؛ پس از نصب دستگاه توسط OBD Remote به ECU خودرو و یک اپلیکیشنی روی گوشی کاربر، در همان ابتدای کار تمام جزئیات خودرو را بررسی کرده و گزارشی از وضعیت خودرو و ایرادها و خطاهای آن و از طریق اپلیکیشن به کاربر ارائه می‌دهد.

پس از بررسی و ارائه گزارش اولیه هم دستگاه به صورت مداوم و در بازه‌های زمانی کوتاه از خودرو دیاگ می‌گیرد. اما نکته مهم اینجاست که این گجت هوشمند کوچک‌ترین خطاها را هم مورد بررسی قرار داده و کاربر را در جریان آن قرار می‌دهد، حتی خطاهایی که ممکن است کامپیوتر خودرو به خاطر آنها چراغ چک را روشن نکند.

دیاگ هوشمند پیود نقش یک رابط یا مترجم بین کاربر و خودرو را ایفا کرده و نیاز به مراجعه پیاپی بابت هر بار روشن شدن چراغ چک را از بین برده و خطاها و مشکلات خودرو را به زبانی ساده برای کاربر شرح می‌دهد. هم‌چنین با چک و گزارش مداوم خودرو، هر خطای به وجود آمده، علت‌های بروز آنها و راه‌های برطرف کردن هر یک را به کاربر گزارش می‌دهد.

ویژگی دیاگ پیود به تنهایی برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و افزایش عمر مفید خودرو می‌تواند کافی باشد، اما پیود چنیدن ویژگی کاربردی و جذاب دیگر هم دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

سرویس دوره‌ای اپلیکیشن پیود

پس از نصب دستگاه و اپلیکیشن روی خودرو و موبایل، کاربر اطلاعاتی در جهت مدیریت سرویس دوره‌ای خودروی خود به آن می‌دهد. اطلاعاتی نظیر وضعیت مایعات خودرو مثل روغن موتور، روغن ترمز، روغن گیربکس یا لوازم مصرفی مثل جلوبندی، تسمه تایم، فیلترها و شمع و وایرها.

کاربردی ترین گجت هوشمند خودرو 

ویژگی سرویس دوره‌ای پیود این اطلاعات را برای کاربر مدیریت کرده و شخص را از سردرگمی بین زمان‌ها و کیلومترهایی که برای هر یک باید اقدام کند، نجات می‌دهد. ویژگی سرویس دوره‌ای در کنار دیاگ هوشمند پیود نقش مهمی در مدیریت هزینه‌های خودرو ایفا می‌کند.

مانیتورینگ و ردیاب خودرو با گجت پیود

سیستم مانیتورینگ هوشمند پیود هم یک ردیاب یا جی پی اس ترکر حرفه‌ای برای خودرو محسوب می‌شود و هم تعامل این سیستم با دیاگ هوشمند، کمک شایانی به راننده می‌کند.

با دیدن این ویدیو ها با قابلیت فوق‌العاده ردیاب خودرو پیود آشنا شوید

این سیستم مانیتورینگ اطلاعات دقیقی از محل‌های عبور خودرو، سرعت طی شدن مسیرها، تعداد توقف‌ها و مدت زمان هر توقف به کاربر ارائه می‌دهد. کاربرد دیگر سیستم مانیتورینگ که در تعامل با سرویس دیاگ و سرویس دوره‌ای به کاربر کمک می‌کند این است که با توجه به مسیرهایی که کاربر از آنها عبور می‌کند به تجزیه و تحلیل اطلاعات می‌پردازد. مثلا اگر تشخیص دهد که کاربر در حال خروج از شهر است، سیستم دیاگ وارد عمل شده و از خودرو دیاگ می‌گیرد تا اگر خطا یا ایرادی وجود دارد به او گزارش دهد. تعامل مانیتورینگ با سرویس دوره‌ای باعث می‌شود که به کاربر هشدار دهد که اگر قصد سفر دارید بهتر است وضعیت فلان سرویس دوره‌ای که فاصله زیادی تا سررسید آن ندارد را مد نظر قرار دهد.

دزدگیر هوشمند پیود

سیستم‌های آلارم و هشدار رایج در بازار صرفا با نام دزدگیر عرضه می‌شوند. اما دزدگیر هوشمند پیود به معنای واقعی کلمه دزدگیر است. به این معنی که این سیستم خودروی شما را غیرقابل سرقت می‌کند:

  • کاربر پس از خروج از خودرو می‌تواند از طریق اپلیکیشن اجازه روشن شدن به خودرو ندهد (خودرو حتی در صورت جدا شدن دستگاه توسط سارق هم روشن نخواهد شد)

  • در صورت سرقت خودرو به هر دلیلی می‌تواند از هر نقطه‌ای در دنیا خودرو را خاموش کند (خودرو در اولین توقف بیش از 15 ثانیه خاموش شده و موقعیت جغرافیایی آن به صورت خودکار به پلیس و کاربر گزارش می‌شود)

چند نکته جالب درباره دزدگیر خودرو پیود + ویدیو

کاربردی ترین گجت هوشمند خودرو 

هم‌چنین از طریق پنلی که اپلیکیشن در اختیار کاربر قرار می‌دهد، شخص می‌تواند از راه دور اقدم به روشن یا خاموش کردن خودرو، بالا و پایین کردن شیشه‌ها و تنظیم بخاری یا کولر خودرو نماید.

جیمایندر (یاداور جغرافیایی)

فراموش کاری یکی اثرات جانبی زندگی پراسترس و پرمشغله امروز است. پس از یک روز شلوغ کاری، رسیدن به خانه و فراموش کردن سالگرد ازدواج و یا مناسبتی دیگر می‌تواند آغازگر چالشی جدید باشد! اما جیمایندر یا یادآور جغرافیایی پیود به کاربر این امکان را می‌دهد که محدوده جغرافیایی و بازه زمانی خاصی را مشخص کند که به محض نزدیک شدن یا ورود به آن، به شخص هشدار داده تا کار به‌خصوصی را انجام دهد.

پیود تمام این امکانات شگفت‌انگیز را در قالب یک گجت هوشمند ارائه می‌کند. گجتی که با استفاده از اینترنت پرسرعت 4G با کاربر، ماهواره‌های بین‌المللی و سرورها در ارتباط است. این ارتباط کاربر از مراجعه حضوری برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها بی‌نیاز می‌کند و در عین حال باعث می‌شود ارتباط با خودرو به سریع‌ترین شکل ممکن برقرار شود.

شما دارندگان عزیز خودرو می‌توانید با کلیک روی این لینک و یا جست‌وجوی عبارت «گجت هوشمند خودروی پیود» در گوگل نسبت به خرید آن اقدام کرده و از نصب رایگان آن توسط متخصصین شرکت بهره‌مند شوید.

هم‌چنین با جست‌وجوی عبارت «مجله خودروی پیو» در گوگل می‌توانید به دریایی از اطلاعات خودرویی مثل مقایسه انواع خودروهای داخلی و خارجی، معرفی خودروها، ویدئوهای آموزشی و کاربردی و ده‌ها عنوان محتوای دیگر دسترسی داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =