خودروهای برقی کوچک

با وجود پیشرفت در تولید خودروهای برقی و ساخت باتری‌ و شارژرهایی که خیلی سریع باتری‌ خودرو را شارژ می‌کنند، اما همچنان این نگرانی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان وجود دارد که ممکن است در بسیاری از شهرها به‌ایستگاه شارژ دسترسی نداشته باشند یا مجبور باشند زمان زیادی را برای شارژ باتری صرف کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، زیرساخت شارژ خودروهای برقی در کنار تولید این خودروها اهمیت دارد و با وجود پیشرفت در تولید خودروهای برقی و ساخت باتری‌ و شارژرهایی که خیلی سریع باتری‌ خودرو را شارژ می‌کنند، اما همچنان این نگرانی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان وجود دارد که ممکن است در بسیاری از شهرها به‌ایستگاه شارژ دسترسی نداشته باشند یا مجبور باشند زمان زیادی را برای شارژ باتری صرف کنند. موردی که کارشناسان برای آن ایده‌های مختلفی را طراحی و پیاده‌سازی کرده‌اند. شهر کانزاس در ایالت میسوری آمریکا یکی از شهرهای پیشرو در این ارتباط است و تجزیه و تحلیل اخیر موسسه راکی‌مونتین این شهر را به‌عنوان برترین شهر برای زیرساخت خودروهای برقی معرفی کرده است. اما این زیرساخت به‌طور مساوی در سطح شهر پخش نشده است. بنابراین در این شهر پروژه شارژ خودروهای برقی به‌وسیله‌ تیرهای چراغ برق در خیابان دنبال می‌شود.
پروژه آزمایشی که با بودجه فدرال انجام شد و تبدیل به‌الگویی برای دیگر شهرهایی شده که به‌دنبال رفع شکاف در زیرساخت‌های شارژ هستند. کانزاس‌سیتی قصد دارد با استفاده از چراغ‌های خیابانی موجود، راهی برای بهبود دسترسی به‌مناطقی که فاقد گزینه‌های شارژ خودرو هستند، ایجاد کند. این پروژه آزمایشی توسط مرکز غیرانتفاعی متروپولیتن و با همکاری شرکت انرژی اجرایی می‌شود و قرار است تا پایان سال جاری، ایستگاه‌های شارژ توسعه پیدا کرده در ۶۰ خیابان نصب شود.
میریام بوآلگ، مدیر پروژه حمل‌ونقل پایدار مرکز انرژی می گوید: «مکان‌هایی در شهر وجود دارد که دسترسی مشابهی به‌ایستگاه‌های شارژ الکتریکی ندارند و ما در این پروژه تنها سعی می‌کنیم برخی حفره‌ها را پر کنیم.»
وی می‌افزاید: «مشتریان باید هزینه هر کیلووات-ساعت برق را بپردازند و این درحالی است که باید نرخ آن را تنظیم‌کننده‌های خدمات دولتی تعیین کنند.»
وی درخصوص انتخاب تیرهای چراغ‌برق برای تبدیل به‌شارژر خودروهای برقی نیز تصریح می‌کند: «بسیاری از کارها تاکنون شامل تلاش برای شناسایی بهترین مکان‌ها برای نصب ایستگاه‌های شارژ بوده است و به‌طور کلی، برنامه‌ریزان می‌خواهند این شارژرها را در نزدیکی نقاط پرتردد مانند فروشگاه‌ها، آپارتمان‌ها، مدارس و کلیساها قرار دهند. براین اساس با دانشگاه عـــــلم‌وصنعت میسوری برای نقشه‌برداری از این سایت‌ها همکاری شده و حدود 300 چراغ را که پاسخگوی نیاز است، پیدا کرده‌اند. براساس این پروژه حدود ۸۰ مکان روی نقشه ثبت شده که حدود ۶۰ محله را پوشش می‌دهد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =