هوندا CRV

هوندا CRV یکی از معدود خودروهای تولیدشده توسط شرکت ژاپنی هونداست که طی چند سال اخیر به‌طور محدود در بازار ایران حضور دارد. این خودرو با مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میهمان پارکینگ منازل مشتریان داخلی شده و به‌دلیل کیفیت ساخت بالا مورد توجه برخی از مشتریان نسبتا خاص‌پسند قرار گرفته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،هوندا CRV یکی از معدود خودروهای تولیدشده توسط شرکت ژاپنی هونداست که طی چند سال اخیر به‌طور محدود در بازار ایران حضور دارد. این خودرو با مدل‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میهمان پارکینگ منازل مشتریان داخلی شده و به‌دلیل کیفیت ساخت بالا مورد توجه برخی از مشتریان نسبتا خاص‌پسند قرار گرفته است. متاسفانه به‌دلیل برخی ضعف‌های شرکت واردکننده و نیز توقف شماره‌گذاری خودروهای ساخت آمریکا، این کراس‌اوور میان‌سایز نتوانست از لحاظ فروش مشکل چندانی برای دیگر رقبای ژاپنی و کره‌ای ایجاد کند تا تعداد کم در ایران یکی از مهم‌ترین معایب هوندا CRV شود. در این مقاله، روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد معایب و مزایای هوندا CRV را مورد بررسی قرار دهد و این خودرو را به‌چالش بکشد.

هوندا CRV هشت مزیت برای خرید و دو ایراد از نگاه مشتریان دارد

مزایای هوندا CRV

دوام فنی و کیفیت ساخت بالا: به‌جرأت می‌توان گفت که هوندا CRV اگر حرف اول را از لحاظ فنی و کیفیت ساخت بین کراس‌اوورهای موجود در بازار کشور نزند، قطعا در رده‌های بالای جدول دسته‌بندی خواهد شد. وقتی پای صحبت مالکان این خودرو بنشینید، معمولا نخستین تمجید آن‌ها از هوندا CRV، به‌استهلاک پایین، دوام فنی بالای قطعات موتور و گیربکس به‌علاوه کیفیت ساخت مطلوب سایر بخش‌های این خودرو بازمی‌گردد که نسبت به‌بسیاری از کراس‌اوورهای کره‌ای، چینی یا حتی ژاپنی، یک سروگردن بالاتر احساس می‌شود؛ بنابراین مهم‌ترین نقطه قوت CRV، دوام فنی و کیفیت ساخت بالای این خودرو خواهد بود.

کابین جادار و با کیفیت: چینش صندلی‌های هوندا CRV به‌نحوی است که حداکثر فضای ممکن برای سرنشینان، به‌ویژه افراد حاضر در ردیف دوم فراهم آمده و از این حیث، راحتی و آسودگی مطلوبی برای آن‌ها رقم خورده است. صندلی‌های راحت و نسبتا نرم CR-V نیز در قیاس با خودروهایی همچون تویوتا راو ۴ و هیوندای سانتافه، خستگی کمتری را در طول مسیرهای طولانی به‌بدن سرنشینان وارد خواهند کرد. عایق‌بندی مطلوب کابین و سکوت مناسب آن نیز جزو دیگر نقاط قوت هوندا CRV محسوب می‌شود که لذت سواری با این خودرو را تا حد مطلوبی افزایش خواهد داد.

عملکرد نرم سیستم تعلیق و کیفیت سواری آسایش‌بخش: سیستم تعلیق هوندا CRV به‌گونه‌ای عمل می‌کند که ضمن ارائه بیش‌ترین پایداری ممکن و به‌حداقل رساندن بادی‌رول در عبور از مسیرهای پرپیچ‌وخم، سواری نرم و راحت و به‌دور از هرگونه لرزش و ضربه را تا حد امکان برای کاربران فراهم بیاورد. کیفیت سواری این خودرو به‌قدری است که مالکان آن معمولا دیگر علاقه‌ای به‌سوار شدن بر خودروهایی همچون تویوتا راو ۴ و هیوندای سانتافه از خود نشان نمی‌دهند.

توان فنی مطلوب: مشخصات فنی این خودرو به‌قدری خوب است که در هیچ حالتی، موضوع توان فنی جزو معایب هوندا CRV به‌شمار نخواهد رفت. نسخه‌ فیس‌لیفت هوندا CRV علاوه‌بر بدنه تقویت‌شده به‌جعبه‌دنده 9 سرعته CVT با عملکرد قابل قبول مجهز شده و در کنار پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس‌طبیعی، شتاب و چالاکی مطلوبی را برای این شاسی‌بلند شهری پدید آورده است. شتاب صفر تا 100 این خودرو معادل ۸.۵ ثانیه برآورد شده و این رقم نسبت به‌رقبایی همچون سانتافه DM یا کیا سورنتو UM که از موتوری هم‌حجم بهره می‌برند، بسیار مهیج‌تر به‌نظر می‌رسد.

مصرف سوخت نسبتا متعادل: برخلاف آنچه تصور می‌شود، چالاکی و توان خروجی هوندا سی‌آروی تاثیر چندانی روی افزایش مصرف سوخت این خودرو نداشته است؛ به‌طوری که میانگین مصرف سوخت هوندا CRV در ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر حدود ۸.۱ لیتر ارزیابی شده است که برای پیشرانه تنفس‌طبیعی ۲.۴ لیتری نصب‌شده روی خودرویی به‌وزن ۱۶۴۴ کیلوگرم، رقمی تقریبا متعادل و مقرون‌به‌صرفه به‌نظر می‌رسد.

امکانات رفاهی متنوع: هوندا CRV در قالب سه‌تیپ EX و EXL و تورینگ روانه بازار ایران شده که هرکدام از این سه‌تیپ امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبولی را دراختیار مشتریان و مالکان خود می‌گذارند. نسخه تورینگ (فول‌آپشن) از امکانات ویژه‌ای همچون کروزکنترل تطبیق‌پذیر، رادارهای نقطه‌کور و تغییر مسیر و هشدار تصادف از جلو، ترمز خودکار اضطراری، فرمان برقی حساس به‌سرعت، سیستم صوتی با هفت اسپیکر ۳۲۸ واتی، نمایشگر لمسی هفت‌اینچی، دوربین‌های جانبی و جلو، نمایشگر پنج‌اینچی داشبورد، کیسه هوا، تهویه‌اتوماتیک دوگانه هوشمند، صندلی راننده 10 حالته برقی، سانروف و آینه‌های جانبی تاشونده برقی سود می‌برد.

قابلیت آفرود سبک: گرچه هوندا CRV یک کراس‌اوور خانوادگی با قابلیت استفاده در مصارف شهری یا جاده‌ای است، اما بهره‌مندی از دو دیفرانسیل هوشمند و ارتفاع مناسب کف خودرو از سطح زمین سبب شده است بتوان از این خودرو در مسیرهای خارج جاده‌ای نه‌چندان صعب‌العبور نیز استفاده کرد و از رانندگی با آن در مسیرهای خاکی درون طبیعت نیز لذت برد.

ایمنی مطلوب: هوندا CR-V از ساختار بدنه تقویت‌شده بسیار مستحکم به‌علاوه برخی تجهیزات ایمنی دلگرم‌کننده همچون شش عدد کیسه‌هوای راننده، سرنشین، پرده‌ای و جانبی جلو به‌علاوه کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده، محدودکننده و پشت‌سری فعال سود می‌برد. همچنین دریافت پنج ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ امنیت مطلوب این خودرو جهت حفاظت از سلامت جانی سرنشینان را به‌روشنی اثبات می‌کند.

هوندا CRV هشت مزیت برای خرید و دو ایراد از نگاه مشتریان دارد


معایب هوندا CRV در ایران

طراحی ظاهری نسبتا نامتعارف؛ جدی‌ترین گزینه از معایب هوندا CRV: با نگاهی به‌ظاهر هوندا CRV متوجه برخی خلاقیت‌های به‌کاررفته در طرح بدنه این خودرو خواهید شد که اگرچه ظاهری بدیع برای آن پدید آورده‌اند، اما می‌شود گفت کمی از حیطه سلیقه عمومی مشتریان ایرانی فاصله دارند؛ به‌نحوی که اکثر خریداران نسبت به‌ظاهر نامتعارف و تا حدی نازیبای این خودرو ژاپنی متفق‌القول هستند. به‌ویژه هنگامی که این خودرو در کنار محصولاتی همچون کیا ‌سورنتو ۲۰۱۸، سانتافه نیوفیس و نیسان ایکس‌تریل قرار می‌گیرد، جلوه بصری چندان مجذوب‌کننده‌ای را از خود به‌نمایش نمی‌گذارد تا ظاهر نامتعارف، یکی از جدی‌ترین معایب هوندا CRV به‌شمار آید.

واردات محدود؛ مورد عجیب از معایب هوندا CRV: این گزینه از معایب هوندا CRV فقط در ایران اتفاق می‌افتد. واردات بسیار محدود CRV به‌بازار ایران سبب شد خدمات پس از فروش آن نیز به‌میزان دیگر رقبای کره‌ای و ژاپنی گسترده نباشد. همین امر بسیاری از مشتریان را از خرید این خودرو با کیفیت منصرف ساخته و آن‌ها را به‌سوی دیگر رقیبان پرطرفدار کره‌ای یا ژاپنی سوق داده و بازار دست‌دوم این محصول را به‌شدت تحت‌تاثیر منفی قرار داده است.

هوندا CRV هشت مزیت برای خرید و دو ایراد از نگاه مشتریان دارد

جمع‌بندی مزایا و معایب هوندا CRV
در یک جمع‌بندی کلی درباره بررسی معایب و مزایای هوندا CRV می‌تواند گفت هوندا CRV به‌خودی خود، غیر از طراحی ظاهری نامتعارف، جنبه منفی دیگری ندارد و به‌دلیل کیفیت ساخت بالا، سواری نرم، کابین جادار و مزایای بسیار دیگر توانسته لبخند رضایت را بر لبان مالکان خود بنشاند؛ اما واردات محدود و خدمات پس از فروش ضعیف این خودرو سبب شده است مشتریان ایرانی درحالت عادی چندان سراغی از آن نگیرند و بیش‌تر به‌سمت محصولاتی همچون هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، رنو کولئوس و نیسان ایکس‌تریل بروند.
مسلما اگر خدمات پس از فروش هوندا CRV و حجم عرضه آن به‌بازار داخلی بهتر از شرایط فعلی بود، احتمالا این مدل یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای وارداتی در ایران به‌شمار می‌رفت و گزینه واردات محدود این خودرو جزو معایب هوندا CRV محسوب نمی‌شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =