کد خبر: 236991
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
واردات کامیون‎‌ های کارکرده

در راستای ترخیص فوری کامیون‌های رسوبی در گمرک مقرر شده است در چهارچوب تعیین‌شده ۹ برند کامیون برای ترخیص نیاز به مــــجوز محیط زیست نداشته باشند و این مجوز بعد از ترخیص و قبل از شمـــــاره‌گذاری اخذ شود. 

بنابراین گزارش، از ششم مهرماه و با ورود دادستانی و مصوبات صورت‌گرفته مقرر شد طی مدت یک ماه پیش رو حدود ۶هزار کامیون دپوشده در گمرک تعیین تکلیف و ترخیص شوند.

این کامیون‌ها از حدود دوسال پیش و طبق مصوبات دولت وارد گمرک و بنادر شده‌اند، ولی با توجه به موانع پیش رو امکان ترخیص نداشتند، تا این‌که در هفته‌های گذشته با بازدید دادستانی و مسئولان مربوطه مشکلات موجود حل و فصل شده است.

اما یکی از مجوزهای موردنیاز برای ترخیص به مجوز محیط زیست برمی‌گشت که در این رابطه نیز تصمیماتی اخذ و به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است.

بر این اساس، فهرست نام‌های تجاری کامیون‌ها با سابقه ترخیص از گمرک بر اساس تایید و گزارش‌های فنی شرکت‌های بازرسی به استناد نامه مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، به گمرکات اجرایی اعلام شد که عبارتند از: VOLVO FH ۵۰، VOLVO FH ۵۴۰، Renault T۴۶۰, Renault T۴۸۰, Renault T۵۲۰, DAF XF ۴۶۰ FT,DAF XF ۴۸۰ FT,DAF XF ۵۱۰ FT,DAF XF ۵۳۰ FT.

بنابراین در زمان تشریفات گمرکی ترخیص کامیون‌های دپو شده، گمرکات اجرایی مکلف هستند از این ۹ برند مجوز ترخیص محیط زیست را دریافت نکنند، ولی پس از ترخیص، مراتب را به مراجع ذیربط ازجمله سازمان محیط زیست، راهور و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منعکس کنند. طبق تاکید معاون فنی گمرک ایران، این مجوز بعد از ترخیص و قبل از شماره‌گذاری اخذ خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =