در نگاه نخست بدنه خودرو و قطعات آن ساده به‌نظر می‌رسد و این درحالی است که بدنه و قطعات خودرو وظیفه تامین ایمنی، زیبایی و آسایش سرنشینان را برعهده‌ دارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در نگاه نخست بدنه خودرو و قطعات آن ساده به‌نظر می‌رسد و این درحالی است که بدنه و قطعات خودرو وظیفه تامین ایمنی، زیبایی و آسایش سرنشینان را برعهده‌ دارند. در زمان مونتاژ خودرو بدنه فلزی آن قطعا دچار هیچ‌گونه نوسانی نخواهد شد. زیرا این قطعات مطابق استانداردها و فیکسچرها طراحی و تولید می‌شوند.
اما گاهی ممکن است سایر تزئینات بدنه خودرو مانند سپرها، جلوپنچره‌ها و... درزمان نصب روی خودرو به‌هردلیلی دچار عدم‌تطبیق شوند که این مورد نیز به‌ندرت رخ می‌دهد.
اما آنچه در برخی خودروها مشاهده شده، فاصله بین برخی قطعات به‌دلیل محدودیت‌های طراحی و تولید قطعات بدنه است. به‌طور مثال فاصله بین جلوپنچره با کاپوت یکی از خودروهــــای تولید داخل به‌دلیل همان محدودیت طراحی است. البته این فاصله را اغلب با مواردی همچون نوار آب‌بندی یا لاستیک‌های مخصــــوص پوشش می‌دهند.
لازم به‌ذکر است هرگونه فاصله بیش از استاندارد تعریف‌شده در بدنه، سبب ایجاد ارتعاش و صدای غیرعادی در خودرو خواهد شد. در زمان تولید خودرو در کمپانی تمام این موارد به‌دقت بررسی می‌شود و در فرآیند طراحی و تولید خودرو تست‌هایی اعمال می‌شود که در آن‌ها تمام این فاصله‌ها و.... به‌دقت بررسی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

آخرین اخبار