نامیزان کار کردن سیستم جرقه‌زنی یا معیوب بودن متعلقات این سیستم است. به‌بیان ساده‌تر اگر شمع‌های موتور معیوب باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد که در این حالت برای رفع مشکل باید شمع‌های موتور تعویض شود. 

خودرو پژو GLX405 مدل 88 دارم و بیش از دو هفته است در زمان روشن شدن خودرویم، دمای موتور نسبت به‌قبل خیلی بالا می‌رود. این درحالی است که فن و یونیت را دو روز پیش تعویض کردم. همچنین با چک کردن آب داخل رادیاتور متوجه شدم سطح آن به‌شدت پایین رفته است. از سوی دیگر حدود سه‌روز است موقع حرکت صدای بسیار زیادی از بخش عقب خودرو به‌گوش می‌رسد. البته لاستیک‌ها به‌تازگی بالانس شده‌اند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،درپاسخ به‌قسمت نخست سوال شما باید گفت این مشکل درخودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری سه‌علت عمده دارد.
نخست نامیزان کار کردن سیستم جرقه‌زنی یا معیوب بودن متعلقات این سیستم است. به‌بیان ساده‌تر اگر شمع‌های موتور معیوب باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد که در این حالت برای رفع مشکل باید شمع‌های موتور تعویض شود.
درعین حال اگر با تعویض سنسور دمای آب مشکل مرتفع نشود، باید مهم‌ترین قطعه در سیستم خنک‌کاری موتور یعنی ترموستات بررسی شود. چراکه این قطعه مکانیکی دارای سوپاپ و فنری است که اگر این قطعات معیوب شود، وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و سبب افزایش دمای موتور می‌شود.
درچنین حالتی برای رفع مشکل باید ترموستات را تعویض کرد. اما بارزترین مشکل در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری خـــــرابی سنسور دمای آب است و اگر این سنسور معیـــــوب شده باشد یا به‌درستی کار نکند، دمای آب پشت پنل بالاتر از استاندارد قرار می‌گیرد.
اما قبل از تعویض سنسور برای رفع این مشکل باید دستگاه عیب‌یاب به ECU متصل و خطای مربوطه پاک شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت این مشکل تنها به‌دلیل خرابی متعلقات سیــــستم تعلیق است.
به‌عبارت دیگر اگر قطعاتی همچون کمک‌فنرها یا حتی اتصالات سیستم تعلیق درمحور عقب معیوب شده باشد، قادر به‌جذب ضربات ناشی از حرکت روی دست‌اندازها نیست و این عامل منجربه‌تولید صدا و حتی کوبش می‌شود. در این حالت باید کمک‌فنرهای محور عقب تعویض شود.
اما این نکته را فراموش نکنید که اگر بلبرینگ‌های خودرو شما معیوب شده باشد نیز چنـــــین اشکالی را ایجاد می‌کند. بنابراین برای رفع مشکل باید بلبرینگ‌ها تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

آخرین اخبار