image-20220119104244-1.jpeg

GPS موتور سیکلت راهی برای تامین امنیت موتور و حفاظت از آن است. برای آشنایی با ردیاب موتور سیکلت رادار و مزیت‌های برتری آن کلیک کنید. 

GPS موتور سیکلت وسیله‌ای الکترونیکی است که امنیت موتور را در خیابان‌های شهر تامین می‌کند. سوال اینجاست که چرا به چنین دستگاهی برای موتورمان نیاز داریم؟

موتورسیکلت‌ها به عنوان یکی از کاربردی‌ترین وسایل نقلیه در شهرهای شلوغ و بزرگ شناخته می‌شوند. اما خرید آن‌ها همواره با مشکل تامین امنیت همراه بوده است. زیرا سرقت موتور کار بسیار راحتی است و اغلب سارقان این وسیله نقلیه را طعمه خود قرار می‌دهند. از این رو باید از ابزارهای جانبی برای افزایش امنیت موتور استفاده نمود. ردیاب رادار یکی از این ابزارهاست که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا طراحی و ساخته شده است. جهت آشنایی بیشتر با این دستگاه، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را به دقت بخوانید.

چرا از ردیاب موتور سیکلت استفاده کنیم؟

موتورسیکلت‌ها در زمره کم امنیت‌ترین وسایل نقلیه قرار دارند. علت این امر راحتی سرقت این وسایل و عدم امکان محافظت از آن‌هاست. طوری که هر ابزار جانبی روی آن نصب کنید، به آسانی در دسترس سارقان قرار می‌گیرد. از این جهت مراقبت از موتور سیکلت نسبت به خودرو و دیگر وسایل نقلیه سخت‌تر بوده و نیاز به دقت بیشتری دارد.

در طول سال‌های گذشته، ابزارهای مختلفی برای پیشگیری از سرقت موتور سیکلت ها طراحی شده است. اما هر یک از این ابزارها دارای نقص‌هایی بودند که نمی‌توانستند محافظت کاملی از موتور انجام دهند. با گذشت زمان و پیشرفت فناوری توسط بشر، ردیاب ها روی کار آمدند. این تکنولوژی امکان موقعیت‌یابی و رصد لحظه‌ای افراد و اشیاء را از هر نقطه‌ای فراهم می‌آورد. GPS موتور سیکلت نیز بر پایه همین فناوری ساخته شده و قادر است به صورت لحظه‌ای، موقعیت موتور را برای مالک شناسایی کند. در نتیجه حتی زمان دزدی موتور نیز می‌توان محل آن را روی نقشه مشاهده نمود. این قابلیت منتهی به پس گرفتن موتور سیکلت از سارق خواهد شد.

gps  موتور سیکلت رادار بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت و دزدی 

جالب است بدانید ردیاب‌های ساخته شده برای موتور سیکلت تنها برای جلوگیری از سرقت به کار گرفته نمی‌شوند. بلکه این دستگاه با ارائه موقعیت دقیق و ثبت مسیرهای طی شده، می‌تواند به موسسات پیک موتوری نیز کمک کند.

دسترسی به گزارشات و داده‌های ردیاب موتور سیکلت از طریق نرم افزار مربوطه بر روی گوشی مالک امکان‌پذیر است. این نرم افزار معمولا در زمان خرید دستگاه، بر روی گوشی نصب شده و در اختیار مالک قرار خواهد گرفت.

مهم‌ترین ویژگی‌های ردیاب موتور چیست؟

بدیهی است هدف از طراحی و تولید تمام ردیاب‌ها در دنیا، کسب اطلاعات درباره موقعیت دقیق اشیاء و افراد است. اما این قابلیت، تنها ویژگی یک ردیاب کارآمد نیست. بلکه وجود قابلیت‌های مختلف در کنار هم می‌تواند یک جی پی اس را به وسیله‌ای ارزشمند تبدیل کند. به همین منظور در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ردیاب موتور سیکلت حرفه‌ای را با هم بررسی می‌کنیم:

1- برخورداری از پردازش‌گر قدرتمند و دقیق

تمام ردیاب ها دارای یک هسته مرکزی هستند که وظیفه پردازش داده‌ها را بر عهده دارد. این هسته، پارامترهای اندازه‌گیری شده توسط سنسورها را پردازش می‌کند. سپس اطلاعات پردازش شده را در قالب گزارش برای سرور اصلی ارسال می‌نماید. در نهایت کاربر با ورود به پنل نرم‌افزاری مخصوص خود، می‌تواند این گزارشات را مشاهده کند. در این فرآیند دقت و قدرت پردازش‌گر اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر نتواند به خوبی محل وسیله نقلیه را شناسایی و برای سرور مخابره کند، کاربر را به اشتباه می‌اندازد. در نتیجه امکان پیدا کردن موتور سیکلت سرقتی و پس گرفتن آن، کار مشکلی خواهد بود.

2- امکان کنترل و تنظیم GPS از راه دور

هدف از نصب جی پی اس بر روی موتور سیکلت یا هر وسیله نقلیه دیگری، دسترسی و کنترل بر آن، از راه دور است. بنابراین اگر دستگاه نتواند این کنترل از راه دور را برای کاربر فراهم آورد، عملا اولین وظیفه خود را انجام نداده است.

تصور کنید موتور سیکلت شما به سرقت رفته است. حال می‌خواهید دستوری برای ردیابتان مبنی بر خاموش کردن موتور ارسال کنید. اگر این قابلیت در دستگاه جی پی اس شما وجود نداشته باشد، خواسته‌تان برآورده نخواهد شد. البته باید بدانید که برای اجرای این دستور، علاوه بر امکان کنترل دستگاه از راه دور، به تجهیزات دیگری هم نیاز دارید که در همه ردیاب‌ها وجود ندارد.

gps  موتور سیکلت رادار بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت و دزدی 

3- وجود منبع تغذیه مطمئن و با ظرفیت بالا

امروزه اغلب ردیاب‌های موتور سیکلت برای تامین برق مورد نیازشان به باتری موتور متصل می‌شوند. حال اگر موتور به سرقت برود، به احتمال زیاد، سارق باتری موتور را نیز برمی‌دارد. در نتیجه جی پی اس دیگر برق کافی نداشته و از کار خواهد افتاد. این مسئله می‌تواند تمام کارایی و عملکرد ردیاب را زیر سوال ببرد. در این مواقع وجود منبع تغذیه کمکی با ظرفیت مناسب، راه‌حل مطمئنی خواهد بود. این منبع طوری در مدار قرار می‌گیرد که هنگام قطع شدن اتصال GPS و باتری موتور، برق مورد نیاز برای ادامه فعالیت دستگاه را تامین خواهد کرد.

4- داشتن پنل نرم‌افزاری کاربرپسند

یک جی پی اس موتور حرفه‌ای باید راه ارتباطی مناسبی با کاربرش داشته باشد. طراحی یک پنل نرم‌افزاری کاربرپسند راه‌گشای این نیاز می‌باشد. این پنل باید طوری طراحی شود که کاربران با هر میزان سوادی، امکان کار کردن با آن را داشته باشند. زیرا برای دسترسی به گزارشات ردیاب، مبنی بر مسیرهای حرکتی وسیله نقلیه، موقعیت آن، وضعیت آن و ... باید از اپلیکیشن مربوطه استفاده نمود. حال اگر طراحی آن نامناسب باشد، کار برای عده زیادی از کاربران سخت بوده و موجب نارضایتی آن‌ها خواهد شد.

gps  موتور سیکلت رادار بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت و دزدی 

5- برخورداری از سنسورهای هشدار و اعلام خطر

یک ردیاب موتورسیکلت قدرتمند و کارا باید به طور دائم در حالت آماده به کار باشد. علاوه بر این باید بتواند اتفاقات رخ داده پیرامون وسیله نقلیه را به مالک اطلاع دهد. از این رو وجود سنسورهای هشدار و اعلام خطر در چنین دستگاهی لازم به نظر می‌رسد. امروزه سیستم‌های ردیابی موتور سیکلت نسبت به گذشته پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌اند. به طور مثال برخی از آن‌ها مجهز به سنسور ضربه بوده و اگر ضربه‌ای به موتور وارد شود، مالک را مطلع خواهند ساخت. برخی دیگر قطع شدن ارتباطشان با باتری موتور را به مالک اطلاع می‌دهند. و ...

جی پی اس موتور سیکلت رادار؛ ردیابی مطمئن و حرفه‌ای

تامین امنیت و حفاظت از موتور اولین و مهم‌ترین وظیفه یک جی پی اس موتور سیکلت است. افراد با نصب این دستگاه به روی موتورهایشان، خواستار دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات پیرامون وسیله نقلیه می‌باشند. بنابراین ردیاب باید طوری ساخته شود که به خوبی از پس نیازهای کاربران برآیند. مجموعه رادار با گرد هم آوردن گروهی از متخصصان توانسته جی پی اس حرفه‌ای و مطمئنی برای حفاظت از موتور سیکلت ها طراحی نماید.

در این مقاله راهنمایی برای خرید ردیاب موتور سیکلت عرضه نمودیم و در آن سعی کردیم مطالبی ارزشمند و کارآمد جهت تهیه آن ارائه دهیم. اما با این حال موارد زیادی در خرید یک ردیاب موثر هستند که مجال گفتن آن‌ها در یک مطلب کوتاه نیست. از این رو می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رسیدن به پاسخ سوالاتتان با کارشناسان رادار از طریق راه‌های زیر تماس بگیرید:

آدرس وب سایت : https://radargps.org/

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • siavash IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 1
    کاش زودتر میدیدم و میخریدم که ندزدن موتورمو
  • mohmad IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    خوبه سرقت ها رو کاهش میده
  • مجید IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    قیمت چرا. نذاشتن لطفا اگرکسی نصب کرده توضیح بده کیفیتش خوب بوده یا خیر
    • پارسا IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      0 0
      مجید جان کیفیتش به درد نمیخوره
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    رادار که تبلیغش رو میکنه نخرید من خریدم بعد از ی هفته قاطی کرد انداختمش کنار
  • مجتبی FR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    من نصب کردم راضی ام اوایل نرم افزارش یکم مشکل داشت اما الان خوب کار میکنه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =