میشلن

میشلن در یک مطالعه مستقل تایری که توسط بزرگ‌ترین انجمن اتومبیلرانی اروپا یعنی ADAC آلمان بین محبوب‌ترین برندها و مدل‌های تایر موجود در اروپا برگزار شد، در زمینه احترام به محیط‌زیست توانست با اختلاف بالاترین رتبه را کسب کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،میشلن در یک مطالعه مستقل تایری که توسط بزرگ‌ترین انجمن اتومبیلرانی اروپا یعنی ADAC آلمان بین محبوب‌ترین برندها و مدل‌های تایر موجود در اروپا برگزار شد، در زمینه احترام به محیط‌زیست توانست با اختلاف بالاترین رتبه را کسب کند.
این مطالعه از داده‌های آزمایش پیچیده ADAC استفاده ‌کرد. این انجمن در این تست تایرها را در معرض 15 هزار کیلومتر رانندگی واقعی در سیکل ترکیبی از جاده‌های شهری، روستایی و بزرگراه‌ها قرار داد تا عمر لاستیک (مسافت پیموده‌شده تا حد سایش) را محاسبه کند. درنهایت اطلاعات دریافتی را با نرخ ساییدگی، عمق آج هنگام نو بودن و همچنین میزان مواد ریخته‌شده لاستیک‌ها را برای ارزیابی دقیق اعتبار واقعی زیست‌محیطی آنها مقایسه کرد.
همچنین ویژگی‌های عملکرد هر تایر مورد ارزیابی قرار گرفت تا مصرف‌کنندگان از هرگونه سوءبرداشتی که ممکن است برای انتخاب تایر سازگار با محیط‌زیست وجود داشته باشد، خلاص شوند. تجزیه و تحلیل تقریبا 100 لاستیک تابستانی و زمستانی در اندازه‌های رایج تایر و با الگوهای مختلف آج نشان داد تقریبا در هر اندازه/الگوی تایر، برند میشلن نه‌تنها با تولید سطوح بسیار پایین ذرات لاستیک، بلکه به‌دلیل عملکرد قوی در ایمنی نیز برجسته است.
در میان 15 سازنده لاستیک تست‌شده، میشلن با میانگین ساییدگی لاستیک فقط 90گرم در هر 1000 کیلومتر، نشان داد «خیلی جلوتر از رقبا» است. همچنین محصول میشلن کراس‌کلایمت پلاس (185/65 R15) کمترین میزان ساییدگی را بین سایر محصولات ارائه می‌دهد. این تایر هنگام تست فقط 58 گرم در 1000 کیلومتر را هدر داده است. درعین‌حال، تایرهای میشلن از نظر عملکرد در جاده‌های خیس و خشک (در صورت لزوم در شرایط برفی) به‌طور کلی خوب عمل کرده‌اند. این موضوع منجر به انتخاب میشلن به عنوان پرچمدار در لیست تایرهای سبز دنیا شده است.
میشلن تایرهای خود را برای ارائه عملکرد بهینه در زمینه طول‌عمر تایرها تا عمق آج قانونی توسعه می‌دهد. البته تخمین زده می‌شود اگر تمام خودروهای اروپا از لاستیک‌های باکیفیت مانند میشلن استفاده کنند، می‌توان سالانه از انتشار 6.6 میلیون تن دی‌اکسیدکربن جلوگیری کرد.

معیاری برای سایش تایر و انتشار ذرات
ساییدگی تایر هنگام انتقال نیرو در لحظه تماس بین تایر، جاده و نوع خاکی که روی سطح جاده قرار دارد (به‌عنوان مثال بقایای برگ، خاک خارج شده از زمین‌های کشاورزی، ماسه، آب و غیره) رخ می‌دهد. بنابراین ذرات سایش را نمی‌توان جزو فرسودگی خالص تایر حساب کرد زیرا ترکیبی از مواد مختلف هستند، از این رو اصطلاح فنی «TRWP» (ذرات فرسودگی تایر و جاده‌ها) به آن داده شده است که براساس این معیار بررسی و مقایسه می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =