ابتدا باید مسیر کنارگذر دریچه‌گاز را که وظیفه مهمی در دور آرام موتور برعهده دارد بررسی کنید که در این صورت ممکن است به‌دلیل تجمیع دود مسدود شده باشد.

موتورسیکلت آپاچی RTR160 نیوفیس دارم و حدود سه‌هفته است موقع حرکت، اگر گاز ندهم و سرعت موتور کم شود، احساس می‌کنم موتور به‌خوبی کار نمی‌کند و در دورهای پایین فعالیت ناپایداری دارد. این درحالی است که اگر بخواهم مسافت 10 کیلومتری را با سرعت 50 کیلومتر برساعت طی کنم، مشکلی به‌وجود نمی‌آید. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در این حالت احتمالا در سیستم‌های انژکتوری (منظور در موتورسیکلت‌هاست) مدار دور آرام با مشکل مواجه شده است. ابتدا باید مسیر کنارگذر دریچه‌گاز را که وظیفه مهمی در دور آرام موتور برعهده دارد بررسی کنید که در این صورت ممکن است به‌دلیل تجمیع دود مسدود شده باشد. بنابراین دریچه‌گاز باید تمیز شود. همچنین احتمال دارد سنسور دریچه‌گاز شل شده باشد و لازم است آن را درجای خود سفت و اتصالات آن را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است کابل گاز آسیب دیده باشد و نیاز به‌تعویض داشته باشد تا مشکل رفع شود. همچنین علت سوم که بارزتر از بقیه موارد است، لقی سوپاپ‌هاست. در این صورت سوپاپ‌های موتور را بررسی و درصورت نیاز آن‌ها را تنظیم کنید تا مشکل برطرف شود. پیشنهاد می‌شود برای عیب‌یابی موتورسیکلت‌های انژکتوری به‌نمایندگی انحصاری مراجعه کنید. همچنین سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری هر برند با برند دیگر متفاوت بوده و به‌همین دلیل می‌طلبد که تنها به‌نمایندگی‌ها مراجعه کنید تا مشکل موتورسیکلت شما به‌درستی بررسی و رفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =