KMC X۵

کرمان‌موتور در هفته گذشته ضمن حضور در نمایشگاه خودرو اصفهان و نمایش خودروهای محبوب و آشنای خود، محصولات جدیدی همچون KMC X۵ و KMC A۵ را نیز معرفی کرد.

از جمله محصولاتی که کرمان‌موتور با خود به‌هفدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت‌خودرو اصفهان آورده بود، می‌توان به‌خودرو سدان جک J۴، خودرو کراس‌اوور جک S۳، خودرو شاسی‌بلند جک S۵ نیوفیس، پیکاپ KMC T۸، KMC J۷ و دو محصول جدید KMC X۵ و KMC A۵ اشاره کرد. گفتنی است کرمان‌موتور که تولید ۸۰ هزار دستگاه خودرو را تا پایان امسال هدف‌گذاری کرده، در نیمه نخست سال جاری موفق به‌تولید ۳۷ هزار دستگاه از انواع محصولات خود شده که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته با رشد همراه بوده است.

KMC X۵؛ جایگزین تدریجی جک S۵

خودرو S۵ در سال ۱۳۹۳ با گیربکس ۶ دنده دستی و موتور ۲۰۰۰ سی‌سی توربوشارژ به‌بازار عرضه شد. پس از آن در سال ۱۳۹۴ این خودرو با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه روانه بازار شد. در ادامه و در سال ۱۳۹۹ این خودرو با موتور ۱۵۰۰ سی‌سی TGDI (توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم) به‌روزرسانی شد.

این محصول با تیراژ حدود ۱۱۰ هزار دستگاه، رکورددار تولید در بین محصولات کرمان‌موتور است و حالا خودرو KMC X۵ با ظاهری متفاوت و به‌روز، میراث‌دار کیفیت، رضایت و محبوبیت نسل قبلی، آن ‌هم با تغییراتی از این دست خواهد بود: سانروف پانورامیک با قابلیت تشخیص مانع، اتوهلد، خروجی هوای ردیف دوم، نمایشگر مرکزی ۱۲،۸ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، دو خروجی برق ۵ ولت برای ردیف عقب، اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی (Shift By Wire)، سردکن کنسول میانی جلو، نورپردازی داخل بلندگو جلو و... .

در همین زمینه محمدرضا پورکاظمی، معاون فروش شرکت کرمان‌موتور با اعلام اینکه خودرو X۵ در آینده جایگزین جک S۵ خواهد شد، آغاز عرضه آن را مانند دیگر محصول جدید این شرکت (KMC A۵) منوط به‌قیمت‌گذاری شورای‌رقابت دانست که به‌نظر می‌رسد حداکثر تا یک ماه دیگر زمان خواهد برد. به‌این ترتیب، به‌زودی رقابت KMC X۵ با خودروهایی همچون تیگو ۷ پرو و دیگنیتی پرستیژ کلید خواهد خورد.

از جک J۴ تا KMC X۵ در نمایشگاه خودرو اصفهان

بازدید از جک J۴ به چشم خریدار!

یکی از خودروهایی که به‌رغم فروش بالا و حضور وافر آن در خیابان‌ها باز هم مورد توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار داشت، جک J۴ بود. کافی بود مدتی را در غرفه کرمان‌موتور سپری کنیم تا متوجه شویم بازدیدکنندگان تا چه اندازه به‌دقت خودرو J۴ را از نزدیک تماشا و بررسی می‌کردند و جویای قیمت و شرایط خرید آن بودند.

از جک J۴ تا KMC X۵ در نمایشگاه خودرو اصفهان

جک J۴ یک سدان اقتصادی و با دوام با گیربکس اتوماتیک است که استهلاک کم، کابین جادار، امکانات ایمنی و رفاهی مناسب و سواری راحتی دارد و اقتصادی‌ترین سدان اتوماتیک مونتاژی و همچنین یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای اتوماتیک موجود در بازار ایران محسوب می‌شود.

این خودرو از ابتدای عرضه تا به امروز دو بار به‌روزرسانی شده که یک بار رینگ‌های آن تغییر کرده و سیستم مالتی‌مدیا به آن افزوده شده و بار دوم سیستم کنترل پایداری الکترونیکی به‌همراه چراغ روشنایی در روز به این خودرو اضافه شده و دیزاین نشانگرهای پشت فرمان نیز تغییر کرده است.

فرم کلی داشبورد J۴ مشابه هیوندای اکسنت مونتاژی کرمان‌موتور طراحی شده که این موضوع در طراحی قسمت میانی داشبورد کاملا مشهود است. در کل نیز کابین جک J۴ به‌نسبت قسمت بیرونی آن طراحی به‌روزتری دارد.

کابین و فضای داخلی این خودرو نسبت به‌چیزی که از بیرون آن به نظر می‌رسد، جادارتر است؛ به‌ویژه در ردیف عقب که فضای پا و سر برای افراد قدبلند کاملا ایده‌آل بوده و می‌تواند سه نفر سرنشین بزرگسال را تقریبا به‌راحتی در کنار هم جای دهد. فضای صندوق عقب J۴ نیز که ۵۵۰ لیتر است، نسبت به‌برخی از رقبا بیشتر بوده و عمق و ارتفاع بسیار خوبی دارد.

اقتصادی‌ترین خودرو اتوماتیک مونتاژی بازار ایران

جک J۴ از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس‌طبیعی بهره می‌برد که در عین مصرف کم، قادر به‌تولید ۱۰۴.۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون‌متر گشتاور است. نقطه قوت این پیشرانه که به‌خوبی جوابگوی وزن ۱۲۳۵ کیلوگرمی J۴ بوده و عملکرد مناسبی را برای آن رقم زده، استفاده از زنجیر تایم به‌جای تسمه‌تایم است که سبب شده است هزینه‌های نگهداری و تعمیر آن پایین‌تر باشد و دیگر نیازی به‌تعویض دوره‌ای تسمه‌تایم نداشته باشد و ترس از پاره ‌شدن آن نیز وجود ندارد.

نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک با مکانیزم CVT به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. درمجموع هنگام بررسی و ارزیابی جک J۴ چه از لحاظ قوای محرکه، چه از لحاظ طراحی بدنه و کابین و چه از لحاظ امکانات و آپشن‌ها باید در نظر داشت که J۴ اقتصادی‌ترین خودرو اتوماتیک مونتاژی در بازار ایران بوده و تفاوت قیمت قابل توجهی که با دیگر محصولات اتوماتیک چینی دارد، آن را به‌گزینه‌ای مناسب برای خرید بسیاری از مشتریان تبدیل کرده است.

امکانات و تجهیزات J۴ شامل سیستم کنترل پایداری، کروزکنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها، فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها با دوخت قرمز، نمایشگر مالتی‌مدیا، سیستم تهویه‌مطبوع، سیستم صوتی با ورودی USB و AUX، دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل کابین و... می‌شود.

درمجموع گرچه این خودرو از لحاظ طراحی‌ و آپشن‌ها نسبت به‌برخی رقبا در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد، اما از نظر استهلاک اندک، کیفیت سواری، مصرف سوخت، ماندگاری و دوام از تمام رقبای صفرکیلومتری که در ایران حضور دارند، برتر ظاهر شده و همین موضوع دلیل استقبال مردم از آن بوده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسرین حسینی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 2
    شما لطفا سریع قبل و تحویل بدین بعد ثبت نام جدید و شروع کنید
  • Zahrahesam GB ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    عالی
  • ناصر IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    2 0
    این قیمتها چه خودروهای داخلی و چه خارجی در ایران واقعن کل جهان را شگفت زده کرده،کجای دنیا خودرو با این قیمت و کیفیت و شرایط به دست مصرف کننده میدهند،فقیرترین کشورها بروزترین خودروهای جهان با قیمتهای واقعی سوار میشوند
  • ممد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    جک ایکس فایو خیلی خوبه چون توسط حوزه منبریا که رفتن ی لیسانس دانشگاه آزاد گرفتن تایید شده و خیلی خیلی خیلی خوبه چون لااقل این هایی که جک سوار میشن بعدش میرن میفروشن پژو سوار میشن 😂

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

آخرین اخبار