کی‌ام‌سی ایگل

«کی‌ام‌سی» ایگل، نخستین خودرو ملی بخش خصوصی کشور محسوب می‌شود

کرمان‌موتور دست پُرتر از همیشه به پنجمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران آمده است. این نمایشگاه از دهم تا پانزدهم بهمن‌ماه امسال از ساعت 10 تا 17 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود. یکی از محصول خاص کرمان‌موتور در این نمایشگاه، سدان ملی این خودروساز است که نخستین خودرو ملی بخش خصوصی کشور نیز محسوب می‌شود.

این خودرو که «ایگل» نام دارد، در دو نسخه بنزینی و برقی در شهر آفتاب رونمایی شده است. پیش از این، نسخه پرتوتایپ (نمونه اولیه)‌ کی‌ام‌سی ایگل در نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران به نمایش درآمده بود، اما نسخه رونمایی‌شده در نمایشگاه کنونی، نسخه نهایی این محصول محسوب می‌شود.

با توجه به این‌که کرمان‌موتور صاحب‌امتیاز پلت‌فرم این محصول است و بومی‌سازی اجزای آن را تادرصد بسیار بالایی در کشور انجام داده، رونمایی از سدان ملی ایگل، فصل جدیدی را در تاریخ خودروسازی خصوصی کشور می‌گشاید.

یک طراحی مدرن و متفاوت

گرچه ایگل بر مبنای پلت‌فرم سدان جک جی4 طراحی و ساخته شده و مشخصات فنی، ابعاد و کلیات بدنه آن با این خودرو مشترک است، اما شاهد تغییراتی در بخش‌های مختلف بدنه به‌ویژه در قسمت جلو و عقب هستیم که چهره جدید و متفاوتی به آن بخشیده است. چراغ‌های جلو به‌صورت کشیده طراحی شده‌اند و تا بالای گلگیرها ادامه پیدا می‌کنند.

یک نوار کرومی نیز دو چراغ را به هم متصل می‌کند و جلوپنجره با سپر به‌نوعی طراحی یکپارچه دارند. در پایین سپر ورودی هوایی با تریم کرومی بالای آن دیده می‌شود و در لبه کاپوت نیز لوگو KMC خودنمایی می‌کند. در قسمت جانبی هم شاهد رینگ‌های جدید و تریمی هستیم که روی رکاب‌ها اضافه شده‌اند.

در قسمت عقب نیز چراغ‌ها، طراحی جدید و متفاوتی دارند و دقیقا به سبک جلو، با یک نوار کرومی به هم متصل می‌شوند. سپر ایگل طراحی دو رنگ دارد و قطعه‌ای مشکی‌رنگ در میانه سپر قرار گرفته است. قطعه‌ای نیز روی درِ صندوق عقب نقش یک اسپویلر کوچک را بازی می‌کند.

قوای محرکه و دیگر مشخصات فنی «ایگل»

زیر کاپوت ایگل یک پیشرانه ۱.۵لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که مجهز به سیستم VVT است. این موتور ۴سیلندر و ۱۶سوپاپ، توان تولید ۱۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۷نیوتون‌متر گشتاور را دارد و قدرت از طریق جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد. سیستم تعلیق ایگل نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع تویست‌بیم (Twist Beam) است.

داخل کابین سدان ملی کرمان‌موتور

طراحی فرمان دو رنگ، کنترلرهای سیستم صوتی و نشان KMC روی فرمان ‌ازجمله امکاناتی هستند که در کابین ایگل به چشم می‌آیند.

صفحه نمایش اندروید در وسط داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد.

ایگل برقی
ایگل بنزینی

همچنین سدان ملی کرمان‌موتور به امکاناتی همچون فرمان کمکی برقی، چراغ‌های LED، چراغ‌های روشنایی روز، سنسور نور، گرمکن آینه‌های جانبی، کروزکنترل، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور پایش فشار باد تایرها، سنسور دنده عقب و... مجهز است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    7 2
    خب این ماشین با جک جی ۴ ک فرق نمیکنه،،،ای لعنت به ذاتتون ک فقط مردم رو با کاراتون مسخره میکنید
  • Poooo IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    هی بیاد گیر به ایران‌خودرو بدین پس این دیگه چه سمی بود که دیدم جون مادرتون ملت رو خر فرض نکنین ی طوره بنده خدا نوشته انگار شرکت جک مال خودش ی مقدار واقع بین باشین لتفا این چه که نوشتی
  • طاهر IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    سلام خدمتتون میخواستم بگم آره خیلی دست پر اومده فقط ده نفر باید برن دستاشو بگیرن خخخخخ خیلی خوبید
  • علی جون IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    این ماشین برای پا منبریای که خودشون به فوق تخصص میدونن خوبه ههخههه
  • آهسته میام IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
    0 0
    درد و بلای این ماشین بخوره تو کل هیکل پژو پارس ۴۰۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

آخرین اخبار