احمد علیرضابیگی

احمد علیرضابیگی *

برعکس آنچه کارشناسان صنعت خودرو عنوان می‌کنند خودروهای برقی متقاضی قابل‌توجهی در کشور ندارند، هر زمان که بازار خودرو به خودروهای برقی احساس نیاز کند قطعا اقبال مشتریان به خرید این خودروها افزایش خواهد یافت. مشوق‌ها و امتیازات خرید خودروهای برقی ازسوی دولت به نحوی نیست که برای خرید آنها جاذبه ایجاد کند.

تقاضا برای خودروهای برقی در کشور آن‌طور که عنوان می شود وجود ندارد اگر نیازی در بازار خودرو در این خصوص احساس شود واردکنندگان پیش از کارشناسان دولتی در واردات خودرو برقی پیشگام می‌شدند.

مداخله دولت در حوزه واردات مانع از پویایی بازار خودرو می‌شود تنها وظیفه دولت در حوزه واردات ابلاغ مقررات، تعیین تعرفه و تهیه نرم‌افزارهای لازم برای ورود خودروها به کشور است و در صورت نیاز مردم به خودروهای برقی شرکت‌های خودروساز و واردکننده نسبت‌به واردات آنها اقدام خواهند کرد.

دولت باید امکان واردات خودرو توسط مردم را فراهم کند، از آنجاکه صنعت خودرو همیشه در انحصار دولت بوده هیچگاه این امکان برای مشتریان بازار خودرو فراهم نشده است.

همان‌طور که اکثریت فعالان بازار خودرو معتقدند واردات خودرو برقی آزمون خطا بسیاری دارد من نیز بر این باورم که خودروهای برقی متقاضی در کشور ندارند، هر زمان که بازار خودرو به خودروهای برقی احساس نیاز کند قطعا اقبال مشتریان به خرید این خودروها افزایش خواهد یافت.

واردات خودروهای برقی و فروش آنها در سامانه یکپارچه بدون مشوق‌ها و امتیازات خرید خودروهای برقی ازسوی دولت برای خریدار آنها جاذبه ایجاد نمی‌کند.

هر نیازی در بازار خودرو براساس عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و هر زمان که بازار به خودروهای برقی احساس نیاز کند قطعا اقبال مشتریان به خرید این خودروها افزایش خواهد یافت.

وظیفه دولت در حوزه واردات ابلاغ مقررات، تعیین تعرفه و تهیه نرم‌افزارهای لازم برای ورود خودروها به کشور است و در صورت نیاز مردم به خودروهای برقی شرکت‌های خودروساز و وارد کننده نسبت به واردات آنها اقدام خواهند کرد.

دولت باید امکان واردات خودرو توسط مردم را فراهم کند، از آنجاکه صنعت خودرو همیشه در انحصار دولت بوده هیچگاه این امکان برای مشتریان بازار خودرو فراهم نشده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    با سلام ، حدود 140 هزار نفر برای 10 هزار خودروی برقی ثبت نام کرده اند. مطمئنا" اگر زیر ساخت ها برای خودروهای برقی فراهم شود تعداد متقاضی بیشتر هم خواهد شد. اکثر کشورها به این نتیجه رسیده اند که برای داشتن محیط زیست بهتر باید استفاده از سوختهای فسیلی را کاهش دهند و از انتشار گازهای مضر خودداری نمایند . استفاده از سوختهای پاک و انرژی برق می تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند . باید به فکر نسل های آینده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =