باطری خودرو

NIO و گروه FAW با هدف ارتقای فناوری تعویض باتری و کیفیت صنعت خودروهای برقی هوشمند، یک همکاری استراتژیک را به‌ثبت رساندند.

این همکاری نوید پیشرفت در فناوری‌های سبز و توسعه خودروهای هوشمند را می‌دهد. جایی که هر دو شرکت دارای نقاط قوت بسیاری هستند و می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در مراسم امضای قرارداد کیو شیاندونگ، رئیس گروه FAW و ویلیام لی، موسس و مدیرعامل NIO حضور داشتند. این همکاری شامل استانداردهای فناوری باتری، تحقیق و توسعه خودرو، مدیریت دارایی باتری، اکوسیستم‌های خدمات شارژ مجدد و تهیه باتری است. تقویت فناوری تعویض باتری، رفع اضطراب محدوده و ارتقای توسعه هوشمند EV از اهداف اصلی این همکاری عنوان شده است.

کیو شیاندونگ بر تعهد گروه FAW به‌همکاری برای هدایت نوآوری و رشد صنعتی تاکید کرد و گفت: «همکاری با شرکت پیشرویی مانند NIO برای بروز پتانسیل و ترویج توسعه خودرو سبز اهمیت زیادی دارد.»

ویلیام لی نیز نسبت به‌این همکاری ابراز خوش‌بینی کرد و پتانسیل آن را برای استانداردسازی فناوری‌های تعویض باتری، گسترش مدل کسب‌وکار و مقیاس شبکه تعویض باتری برجسته کرد.

وی گفت: «این همکاری، با هدف کاهش اضطراب کاربران و افزایش رشد صنعت خودروهای برقی هوشمند در چین انجام شده است.»

طبق این توافق NIO و FAW Group از نقاط قوت خود برای همکاری عمیق استراتژیک بهره خواهند برد. ایجاد استانداردهای یکپارچه برای فناوری باتری، توسعه وسایل نقلیه‌ای که هم از شارژ و هم تعویض باتری پشتیبانی می‌کنند و همچنین مدیریت و بهره‌برداری موثر از دارایی‌های باتری از بخش‌هایی است که قرار است در این همکاری روی آن تمرکز شود.

NIO که در سال 2014 تاسیس شد، یک شرکت جهانی خودروهای الکتریکی هوشمند است که متعهد به‌ارائه خودروهای برقی با عملکرد بالا و تجربه کاربری استثنایی است.

NIO با فهرست‌بندی در NYSE، HKSE و SGX به‌یک بازیگر پیشرو در بازار خودروهای برقی هوشمند ممتاز تبدیل شده است.

این شرکت «NIO Full Stack» را توسعه داده است که شامل 12 حوزه فناوری از جمله تراشه‌ها، سخت‌افزار هوشمند، سیستم‌های باتری، درایو الکتریکی و هوش مصنوعی است.

محصولات قابل توجه عبارتند از سیستم شاسی SkyRide، تراشه کنترل NX6031 LiDAR و تراشه NX9031 5 نانومتری AD. از 31 مارس 2024، NIO بیش از 8 هزار و 700 پتنت در سراسر جهان ثبت کرده است.

NIO مراکز تحقیق و توسعه و تاسیسات تولیدی را در شهرهای کلیدی در سراسر جهان راه‌اندازی می‌کند و دارای شبکه فروش و خدمات گسترده‌ای در بیش از 300 شهر در سراسر چین، اروپا و سایر مناطق است.

NIO هشت مدل الکتریکی هوشمند از جمله SUV پرچمدار ES8، سدان پرچمدار ET7 و پرچمدار اجرایی آینده ET9 را ارائه می‌دهد. تا 30 آوریل 2024، NIO 495 هزار و 267 دستگاه وسیله‌نقلیه تحویل داده است که پیشرو در بخش خودروهای برقی با باتری ممتاز در چین است.

NIO خدمات نوآورانه‌ای مانند NIO Power، Battery as a Service (BaaS)، برنامه‌های ارتقای باتری انعطاف‌پذیر و برنامه‌های خودرو متعلق به NIO Certified ارائه می‌دهد.

NIO بزرگ‌ترین شبکه شمع‌های شارژ و ایستگاه‌های تعویض برق در چین را با 2 هزار و 454 ایستگاه تعویض برق و 22 هزار و 138 شارژر نصب‌شده تا آوریل 2024 اداره می‌کند.

درعین حال شبکه تعویض باتری 13 بزرگراه و 11 خوشه شهری را نیز در چین پوشش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =