بورس

در دادوستدهای روز ‌شنبه بازار سهام، نمادهای خودرویی ریزشی شدند. این درحالی است که شاخص‌کل بورس نیز نزولی بود.

ازسوی‌دیگر نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، ایران‌خودرودیزل، بهمن‌دیزل، کرمان‌خودرو، گروه بهمن، زامیاد و سایپادیزل نیز قرمزپوش شدند. همچنین روز ‌شنبه در گروه خودرویی طی ۹هزار نوبت معاملاتی ۲۵۴میلیون سهم به ارزش ۷۷میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت‌به روز چهارشنبه با نزول روبه‌رو شد. همچنین ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر ۲۳۵هزار میلیارد تومان شد.

بورس افت کرد

روز شنبه و در جریان معاملات بازار سهام، شاخص‌کل بورس با نزول ۱۴.۰۴۸ واحدی در محدوده دومیلیون و ۶۱ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌کل‌ هم‌وزن نیز با کاهش ۳.۲۹۷هزار واحدی در محدوده ۶۶۹هزار واحدی ایستاد.

در این بازار نیز ۳.۶ میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۹.۹ هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با افت ۱۷۴واحدی در محدوده ۲۲هزار واحدی قرار گرفت.

در فرابورس نیز ۴.۲میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۱۲هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. این روزها نگاه اهالی بازار سرمایه به صحبت‌های نامزدهای انتخاباتی است تا ببینند که بازار سرمایه اولویت چندم آن‌هاست.

بورس در معاملات هفته گذشته و این هفته همان روال قبلی خود را ادامه می‌دهد. ازسوی‌دیگر کارشناسان بازار سهام معتقدند تا زمان مشخص نشدن نتیجه انتخابات، دامنه نوسان با محدودیت خواهد بود و سهامداران نیز رغبتی برای ورود به بورس نخواهند داشت. به نوعی می‌توان گفت بازار سهام تا زمان مشخص شدن رئیس‌جمهور بعدی شاهد بهبود تقاضا و رشد ارزش معاملات نخواهیم بود.

از طرفی نرخ دلار نیما که در این روزها درحال افزایش است، از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۵ درصد رشد کرده، این درحالی است که بازار سرمایه همچنان با رکود معاملاتی مواجه است و هم‌زمان با آن خروج سرمایه نیز ادامه داد.

این روند تا زمانی که محدودیت ۲درصدی نوسان قیمت سهام پابرجاست، ادامه خواهد داشت. اما در این روزها علاوه‌بر خبرهای انتخاباتی و وعده‌های کاندیداتورها، چالش بازار سرمایه برای تولیدکنندگان و صنایع چالش برق تابستان است. به همین دلیل سخنگوی صنعت برق از برنامه‌های توانیر برای تامین برق صنایع در تابستان خبر داده است.

مصطفی رجبی مشهدی گفت براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در خردادماه بیش‌از ۵۰درصد از معاملات برق در بورس انجام خواهد شد که به‌گفته او از این آمار می‌توان به‌عنوان یک رکورد یاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =