بومی‌ سازی ECU خودروهای توربوشارژ توسط «کروز»

کانسپتی که «کروز» در نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو تهران به نمایش درآورد، شامل 130 قطعه داخلی از جمله قطعات های‌تک و پیشرفته بود که به جهش تولید خودرو کمک خواهد کرد.

شرکت صنایع تولیدی کروز در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو که از روز 29 خردادماه آغاز شد و روز جمعه (یکم تیرماه) به‌کار خود پایان داد،‌ فعالیت‌ها و توانمندی‌های خود را به‌ویژه در زمینه قطعات های‌تک و پیشرفته به‌نمایش گذاشت. در این نمایشگاه، شرکت کروز محصولات جدید و بومی‌سازی‌شده خود را به‌نمایش گذاشت که نشان‌دهنده افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات است و کمک مهم و موثری به‌جهش تولید خودرو خواهد کرد.

داخلی‌سازی قطعات خودرو؛ از صندلی تا قطعات پیشرفته و های‌تک

آنچه مورد توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه نوزدهم قرار گرفت، نمایش کانسپتی از خودرو بود که در آن 130 قطعه داخلی به‌کار رفته بود‎. شرکت صنایع تولیدی کروز توانسته است تمام این قطعات که بخشی از آن شامل قطعات های‌تک و پیشرفته مثل قطعات ACU و ECU می‌شود را داخلی‌سازی کند.

ای‌سی‌یو (Electronic Control Unit) که به‌اصطلاح از آن به‌عنوان کامپیوتر خودرو نام برده می‌شود و وظیفه کنترل سنسورها و عملکردهای خودرو را با الکترونیکی ‌شدن کنترلرها بر عهده دارد، یکی از قطعات پیشرفته خودرو است.

گفتنی است در صنعت‌خودرو و قطعه‌سازی جهان تنها چند کشور قادر به‌تولید این قطعه کاربردی هستند که اکنون به‌همت مهندسان و متخصصان مشغول به‌کار در شرکت کروز داخلی‌سازی شده است.

«کروز» موفق به بومی‌ سازی ECU خودروهای توربوشارژ شد

بر این اساس، باید اذعان داشت بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌ساز کشور توانسته است با داخلی‌سازی، تولید و اشتغال‌زایی دستاوردهای بزرگی در صنعت‌خودرو به دست آورد که جدیدترین آن بومی‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار ECU برای خودروهای توربوشارژ است. علاوه‌بر این قطعه، شرکت کروز توانسته است اکثر قطعات خودرو را در راستای کمک به صنعت‌خودرو بومی‌سازی کند؛ قطعاتی که پیش از این به‌صورت وارداتی عرضه می‌شد.

داخلی‌سازی ایربگ جانبی و پرده‌ای در شرکت کروز

از دیگر محصولات جدید شرکت تولیدی کروز، قطعه ECU دوگانه‌سوز و تک‌سوز است. همچنین از دیگر قطعات داخلی‌سازی‌شده انواع ACU (مغز متفکر ایربگ خودرو) است که در نسخه جدید قابلیت کارکرد برای ایربگ پرده‌ای را نیز دارد و سخت‌افزار و نرم‌افزار آن را شامل می‌شود.

ایربگ پرده‌ای (جانبی) درواقع شکلی از فناوری کیسه هوا است که در خودروهای مدرن با ایمنی بالا به‌کار رفته و قادر است از برخورد سر سرنشینان با شیشه‌های جانبی خودرو در زمان تصادفات جلوگیری کند.

«کروز» موفق به بومی‌ سازی ECU خودروهای توربوشارژ شد

ایربگ پرده‌ای همچنین در صورت شکستن شیشه پنجره‌های جانبی، مانع از تماس خرده‌شیشه‌ها با صورت و بدن سرنشینان می‌شود. از دیگر محصولات به‌نمایش درآمده در غرفه کروز در نمایشگاه قطعات خودرو می‌توان به قطعه رادار نقطه‌کور اشاره کرد.

مشارکت‌جویی «کروز» از قطعه‌سازان خرد

«کروز» موفق به بومی‌ سازی ECU خودروهای توربوشارژ شد

شرکت صنایع تولیدی کروز که همکاری با بیش از 300 شرکت و کارگاه تولیدی را در کارنامه خود دارد و همواره رویکرد مشارکت‌جویی و برون‌سپاری را دنبال کرده است، در این نمایشگاه نیز زمینه و امکان همکاری دیگر قطعه‌سازان با خود را فراهم آورد؛ به‌طوری ‌که در راستای تحقق خودکفایی صددرصدی با ابتکار این شرکت بزرگ، امکان و بستر همکاری کروز با قطعه‌سازان خرد نیز فراهم شد.

بر این اساس، تولیدکنندگان توانستند با حضور در غرفه این شرکت در نمایشگاه قطعات از شرایط همکاری با مجموعه بزرگ کروز مطلع شوند.

استفاده از فرصت‌های موجود برای نفوذ به بازارهای صادراتی

«کروز» موفق به بومی‌ سازی ECU خودروهای توربوشارژ شد

شرکت کروز به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مجموعه قطعه‌سازی خودرو در غرب آسیا، از بدو تاسیس خود در سال 1361 تا به‌امروز همواره استراتژی مشخصی را به‌عنوان مبنای کار خود در نظر داشته و آن تامین محصولات باکیفیت و مطمئن در راستای برآورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصت‌های موجود به‌منظور نفوذ به‌بازارهای صادراتی خارجی است.

تولید و عرضه قطعات با کیفیت و قیمت رقابتی

«کروز» موفق به بومی‌ سازی ECU خودروهای توربوشارژ شد

مجموعه کروز با توجه به‌سرمایه‌های انسانی، استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید محصولات و با استفاده از ارتباطات تجاری و فنی رو به‌گسترش خود با بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو در جهان توانسته است محصولات نوآورانه خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان خود عرضه کند.

بازدید وزیر صمت و رئیس ایدرو از غرفه «کروز» در نمایشگاه قطعات

«کروز» موفق به بومی‌ سازی ECU خودروهای توربوشارژ شد

بنابراین گزارش،‌ در جریان افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بابک احمدی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در غرفه شرکت صنایع تولیدی کروز در این نمایشگاه حضور یافتند و از قطعات جدید داخلی‌سازی‌شده توسط این شرکت از جمله ECU خودروهای توربوشارژ و ACU با قابلیت ۸ ایربگ و مالتی‌مدیا بازدید کردند. همچنین ابتکار شرکت صنایع تولیدی کروز در همکاری با قطعه‌سازان خرد مورد توجه وزیر صمت و همراهانش قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =