کد خبر: 249844
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

واردات خودرو موضوعی است که بسیاری درخصوص آن اظهارنظر کرده و خواستار واردات این خودروها شده‌اند. با این حال همچنان روند واردات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

واردات باعث می‌شود بازار خودرو آرامش بیشتری به‌دست آورد و قیمت محصولات موجود تعدیل شود. با این حال واردات توسط دولت مدیریت شده و همچنان مسیر درازی برای ورود به بازار خودرو دارد. خودروهایی هم که عرضه شده‌اند به قدری ناچیزند که حتی در خیابان‌ها هم این خودروها دیده نمی‌شود. در همین زمینه اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به بیان نظرات خود پرداخت.

واردات خودرو چه مسیری را باید طی کند؟

واردات خودرو یکی از مطالبات مردم است و مسئولان باید برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنند.

باید مسیر مناسبی برای واردات خودروهایی که با شرایط اقتصادی مردم متناسب است، فراهم شود البته در این مسیر باید به حمایت از تولید داخل نیز توجه کرد.

وضعیت بازار خودرو و کیفیت خودروها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

درحال‌حاضر یکی از نیازهای اصلی مردم خودرو است و خانواده‌ها درگیر تامین خودرو موردنیاز خود یعنی خودرویی باکیفیت و متناسب با شرایط اقتصادی فعلی خود هستند اگر از مقصود از مسیر تولیدکنندگان داخلی فراهم شود باید به سمت مسیر قانونی واردات خودرو برویم.

واردات خودرو چه تاثیری بر صنعت خودرو خواهد داشت؟

با واردات خودرو، خودروسازان خود را به‌روزرسانی می‌کنند و رقابت بین تولیدات داخلی و واردات شکل می‌گیرد و خودروسازان ملزم به ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌های تولید می‌شوند و خودرو موردنظر مردم تامین خواهد شد.

با مدیریت صحیح و استفاده از توان نخبگان داخلی، کارخانه‌های خودروسازی باید خود را به‌روز کنند و انگیزه لازم برای تولید خودرو باکیفیت برای آنها نیز ایجاد شود با تحقق این مهم رضایت مشتریان جلب می‌شود درواقع باید تا رسیدن به این نقطه واردات مدیریت شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =