شرکت خودروسازی نیسان با دو شرکت فناور دیگر حوزه باتری خودروهای برقی، یعنی «Connected Energy» و «Altilium» برای افزایش پایداری این مدل باتری‌ها همکاری می‌کند.

این پروژه بین بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی بریتانیا یعنی نیسان و یکی از پیشرفته‌ترین شرکت‌های حوزه باتری و انرژی یعنی «Connected Energy» و همچنین یکی از پیشگامان صنعت بازیافت یعنی «Altilium» ایجاد شده است. قرار است در این همکاری برای ایجاد مدلی برای چرخش واقعی باتری، فناوری جدیدی ارائه شود.

این یک پروژه پیشگامانه با هدایت نیسان و با هدف پیشرفت قابل توجهی در پایداری باتری خودروهای الکتریکی بریتانیا (EV) است. این ابتکار به‌دنبال افزایش قابلیت‌های تحقیق و توسعه (R&D) و تقویت تخصص فنی تیم‌های بریتانیایی متمرکز بر خودروهای بدون آلایندگی و فناوری باتری است.

«Connected Energy» یک شریک کلیدی در این ابتکار است که پیشرو در بخش باتری با عمر دوم است. این شرکت از فناوری موجود خود برای ایجاد مکان‌های ذخیره انرژی در مقیاس بزرگ با استفاده از باتری‌های خودروهای برقی استفاده می‌کند.

این سیستم‌های ذخیره‌سازی که توسط «Connected Energy» طراحی و توسعه داده شده‌اند، به‌مشکلات ظرفیت برق در شبکه می‌پردازند، استفاده از انرژی تجدیدپذیر را در ساختمان‌های دارای آرایه‌های خورشیدی بهینه می‌کنند و انعطاف‌پذیری انرژی را افزایش می‌دهند.

استفاده مجدد از باتری‌های خودروهای برقی قبل از بازیافت آن‌ها به‌طور قابل توجهی اثرات زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد.

هدف این پروژه توسعه فناوری ذخیره‌سازی انرژی پیشرفته است که چندین نوع باتری را با ویژگی‌های سلامت و عملکرد متفاوت ادغام می‌کند. این رویکرد پتانسیل سیستم‌های عمر دوم در مقیاس بزرگ را برای رقابت با سیستم‌های جدید لیتیوم یون نشان می‌دهد.

متیو لومزدن، مدیرعامل شرکت انرژی متصل گفت: «هدف ما توسعه و نشان دادن یک مدل اقتصادی پیشگام برای سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس بزرگ است که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تکرار کرد. این امر «Connected Energy» و شبکه شرکای ما را در لبه پیشروی استفاده از باتری‌های عمر دوم قرار می‌دهد. استفاده مجدد از باتری‌های EV در ذخیره‌سازی انرژی، نقش کلیدی در برقی‌سازی و پایداری خودرو دارد و درعین حال به کربن‌زدایی شبکه برق نیز کمک می‌کند.»

در حال حاضر «Connected Energy» سیستم‌های ۳۰۰ کیلوواتی را برای کاربردهای صنعتی و تجاری در مقیاس کوچک‌تر تولید می‌کند. این پروژه برای افزایش فناوری آن‌ها در پاسخ به‌افزایش پیش‌بینی‌شده باتری‌های عمر دوم موجود در سال‌های آینده بسیار مهم است.

سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی باتری در مقیاس بزرگ از انعطاف‌پذیری انرژی و بازارهای تقاضا با ذخیره انرژی درصورت فراوانی و فروش مجدد آن به‌شبکه در دوره‌های پر تقاضا پشتیبانی می‌کنند.

این استفاده عمر دوم از باتری‌ها به‌سازندگان خودروهای برقی و دارندگان باتری اجازه می‌دهد قبل از بازیافت از باتری‌های خود پول بیشتری کسب کنند.

انتظار می‌رود سیستم چند مگاواتی توسعه‌یافته توسط «Connected Energy» در سال ۲۰۲۵ عملیاتی شود.

این ابتکار ذخیره انرژی بخشی از یک پروژه کنسرسیوم ۳۰.۱ میلیون‌پوندی است که شامل ۱۵ میلیون پوند بودجه مرکز پیشرانه پیشرفته انگلستان (APC) با هدف تقویت قابلیت‌های بریتانیا در استفاده مجدد از باتری خودروهای الکتریکی، بازیافت و متعادل‌سازی شبکه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =