نیسان و هوندا

نیسان و هوندا درحال بررسی همکاری برای توسعه نرم‌افزار استاندارد برای شارژ خودروهای برقی هستند.

هدف این همکاری کاهش هزینه‌ها و افزایش رقابت‌پذیری در بازار جهانی خودروهای برقی است. این دو شرکت ژاپنی در نظر دارند یک سیستم‌عامل مشترک برای کنترل خودروها توسعه دهند و زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی را تقویت کنند.

این همکاری شامل ۶ حوزه مختلف می‌شود و هر دو شرکت به‌دنبال استفاده از این فرصت برای بهبود فناوری‌های الکتریکی و هوشمند خود هستند. آن‌ها قصد دارند این همکاری را در هر منطقه‌ای، چه در داخل ژاپن و چه در خارج از آن گسترش دهند تا بتوانند با رقبایی مانند تسلا و خودروسازان چینی رقابت کنند.

نیسان و هوندا به‌دلیل تغییر سلیقه مصرف‌کنندگان به‌استفاده از خودروهای برقی کم‌هزینه و مجهز به‌نرم‌افزارهای پیشرفته، در بازار چین با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند. با این همکاری، آن‌ها امیدوارند بتوانند سهم بیشتری از بازار خودروهای برقی را به‌دست آورند و جایگاه خود را در بازار جهانی تقویت کنند.

نیسان و هوندا در ماه مارس اعلام کردند در حال بررسی یک شراکت راهبردی برای تولید قطعات خودروهای الکتریکی هستند؛ زیرا به‌دنبال به‌دست آوردن جایگاه بالاتری در بازار جهانی خودروهای باتری‌دار هستند که انتظار می‌رود در سال‌های آینده رشد کند.

نیکی ژاپن اعلام کرد سومین و دومین خودروساز بزرگ این کشور به‌دنبال توسعه مشترک سیستم‌عامل کنترل خودروها در تلاش برای کاهش هزینه‌ها بودند. نیکی گفت نیسان و هوندا همچنین می‌توانند برای تقویت زیرساخت شارژ برای افزایش رقابت‌پذیری خود در خودروهای الکتریکی با یکدیگر همکاری کنند.

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان در ماه مارس گفت آن‌ها چه در ژاپن و چه در خارج از کشور آماده همکاری در هر منطقه‌ای هستند.

نیسان در سال ۲۰۱۰ پیشگام در طراحی و تولید خودروهای برقی با معرفی مدل لیف بود؛ اما حالا این خودروساز در کنار هوندا، با تهدید منافع از سوی تسلا و خودروسازان چینی و کره‌جنوبی مواجه هستند.

براساس گزارش‌ها هر دو خودروساز ژاپنی در بازار مهم چین به‌دلیل روی آوردن مصرف‌کنندگان به استفاده از مدل‌های برقی ارزان‌قیمت همچون محصولات بی‌وای‌دی ضربه سختی خورده‌اند.

نیسان در پنج ماه نخست سال بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو برقی را در سراسر جهان به‌فروش رسانده که حدود ۳.۵ درصد از کل فروش جهانی ۱.۴ میلیون‌دستگاه را به‌خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =