ابراهیم دوست‌زاده عضوانجمن صنایع همگن قطعه‌سازان

قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی طی یکی دو سال اخیر حضور چشمگیری در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو داشته‌اند. هرچند هنوز اخبار جدی درخصوص صادرات ایران به روسیه شنیده نمی‌شود اما بازار روسیه بازار بسیار بزرگی است که در صورت رفع مشکلات باعث گسترش بازار قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی خواهد شد.

در همین زمینه ابراهیم دوست‌زاده، عضوانجمن صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور به بیان‌نظرات خود پرداخت.

حضور خودروسازان و قطعه‌سازان در بازار روسیه به چه شکل است؟

حضور امسال مجموعه‌ صنعت خودرو کشور در بازار بزرگ خودرو و قطعه‌سازی روسیه، «نیازمحور» است، نمایشگاه پیش‌رو (اتومبیلیتی ۲۰۲۴مسکو) را می‌توان فرصتی برای حصول اقدامات دو سال اخیر در زمینه توسعه صادرات شرکت‌های داخلی معرفی کرد. امسال به‌دلیل اینکه بخش خودرو در اتومبیلیتی۲۰۲۴، از نمایشگاه قطعات خودرو جدا شده و در زمان دیگری برگزار می‌شود، حضور شرکت‌ها در این رویداد بسیار تخصصی‌تر از قبل خواهد بود؛ البته امکان حضور قطعه‌سازان و زیرمجموعه‌های زنجیره تامین خودروسازان در رویداد اتومبیلیتی ۲۰۲۴ وجود دارد.

چه تعداد قطعات موردنیاز روس‌هاست؟

با توجه به اینکه فهرستی متشکل از حدود ۲۲۰ قطعه موردنیاز روس‌ها را از چندماه‌ قبل دریافت کرده‌ایم، امسال هدفمندتر وارد بازار این همسایه بزرگ شمالی خواهیم شد و متناسب با همین نیاز نیز شرکت‌کنندگان و قطعه‌سازان اعلام حضور کرده‌اند.

اقلام مورد درخواست و مورد نیاز روس‌ها شامل چه قطعاتی است؟

این اقلام به‌طور عمده به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ نخست قطعات های‌تکی است که در تولیدات الکترونیک، لاستیک، بدنه، سیستم ترمز و حتی قطعات ریخته‌گری وجود دارد و موردتقاضا قرار گرفته و دوم، قطعاتی هستند که امکان تولید آن‌ها در روسیه وجود دارد، اما متناسب با ظرفیت تولیدات در این کشور نیست. در گروه دوم، روس‌ها ترجیح داده‌اند تا با کمک یک یا چند سازنده به تامین نیازهای خود و رفع خلاهای کمّی موجود بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =