استاندار لرستان از پیش‌بینی ۱۷۰میلیون یورو برای مرحله اصلی و ۲۰۰میلیارد تومان هزینه ریالی برای کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت ظهر دیروز در حاشیه بازدید از پروژه لاستیک‌سازی در شهرک صنعتی شماره۳ خرم‌آباد گفت: اقدامات توسعه صنعت در لرستان طی سه سال اخیر بسیار قابل‌توجه است.‌

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم سطح شهرک‌های صنعتی لرستان چهار پله در سطح کشور رشد پیدا کرده‌ و زمین به شهرک‌های صنعتی این استان افزوده شده ‌است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در شهرک‌های صنعتی خرم‌آباد ازجمله شهرک صنعتی شماره۳ علاوه‌بر اینکه صنعتگران در حال فعالیت هستند، شرکت شهرک‌های صنعتی واحدهای کوچکی احداث کرده‌است.‌

وی بیان کرد: کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های کشور است که طبق گزارش‌های مدیرعامل این کارخانه عمده کار طی یک تا دو سال اخیر آغاز شده ‌است.

شفقت گفت: طبق برنامه‌ تنظیم‌شده و اطمینان از منابع ارزی به مبلغ ۱۷۰میلیون یورو برای فاز اصلی و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه ریالی برای کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد پیش‌بینی شده‌است.

استاندار لرستان تاکید کرد: ایدرو از وزارت صنایع یکی از سهامداران کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد است و بانک صنعت و معدن باید بخش ریالی این پروژه را تامین کند و مسئولیت پیگیری را به بانک ملی، اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگی ایدرو ابلاغ کرده‌ایم.

شفقت بیان کرد: امیدواریم اگر مشکل مالی پیش نیاید، بخش داخلی کارخانه لاستیک‌سازی که صنعت داخلی باید پشتیبانی کند تا دهه فجر ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: اصل کار در سال‌های اخیر شروع شده و به مرحله‌ای رسیده که هم اکنون ۲۵درصد سالن‌ها درحال ساخت است و طبق برنامه تنظیم شد ۲۰هزار میلیارد ریال به همراه ۱۷۰میلیون یورو ارز بری فاز اصلی این طرح است.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین این شرکت، واحدهای کوچک با مساحت زیر ۱۰۰متر را احداث کرده است و به فعالان صنعتی اجاره می‌دهد که این امر در رونق تولید و اشتغال جوانان موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این بازدید گفت: یکی از طرح‌های مصوب سفر دولت یازدهم به استان درسال ۱۳۹۳ طرح احداث کارخانه لاستیک سبک و سنگین با ظرفیت ۵۰هزار تن در سال در شهرستان خرم‌آباد بود.

بهمن جعفری افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۵ در محل شهرک صنعتی شماره۳ خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۶۰هکتار با مشارکت ۸۱درصدی بخش‌خصوصی و ۱۹درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خرید زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز شد.

جعفری افزود: از طرفی با پیگیری‌های انجام شده در جریان سفر رئیس‌جمهور شهید به استان، تسهیلات ۱۷۰میلیون دلاری توسط بانک ملی جهت اجرای کامل طرح و یک‌هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال جهت اجرای فاز اول با ظرفیت ۶۰۰هزار حلقه توسط بانک مصوب شد.

جعفری با بیان اینکه پوشش سقف به مساحت پنج‌هزار و ۶۰۰مترمربع درحال اجراست، گفت: سال گذشته و سال جاری بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال جهت اقدامات فوق هزینه شده و به محض پرداخت منابع ریالی توسط بانک صنعت و معدن سفارش خرید ماشین‌آلات فاز یک انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =