هفته گذشته مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بهران، یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های روانکار ایران در محل هتل استقلال ایران جهت تصمیم‌گیری درباره گزارش‌های مالی سال ۱۴۰۲، تقسیم سود و همچنین استماع گزارش فعالیت هیات‌مدیره در مورد اقدامات انجام‌گرفته برگزار شد.

شرکت بهران به‌عنوان پیشران صنعت روانکار ایران با درآمد ۲۲۵۰۰میلیارد تومانی در سال مالی ۱۴۰۲موفق شد نسبت‌به سال گذشته رشد ۱۷درصد را به‌دست آورد.

همچنین با کسب سود خالص ۲۸۰۰میلیارد تومانی عملکردی قابل‌قبول از لحاظ شاخص سودآوری را به ثبت رساند. شرکت بهران با تولید ۹۰۰محصول مختلف برای صنایع بزرگ و همچنین خودروهای سورای با فروش ۵۸۶میلیون روانکار خودرویی در جایگاه نخست کشور ایستاده است که با سهم ۴۲درصد مقداری و ۴۶درصد ارزش ریالی در بازار ایران جلوتر از شرکت‌های سپاهان، ایرانول و نفت‌پارس قرار دارد.

بهران با صادرات بیش‌از ۱۰۱ میلیون دلار محصولات روغنی علاوه بر این موفقیت‌ها توانسته است با تولید۶۲۵ هزار مترمکعب انواع محصولات (شامل روغن‌خودرو، پارافین، روغن پایه، ضدیخ و فور فورال اکسترکت) به بالاترین سطح تولید در طول فعالیت تاریخی خود دست یابد. این در حالی است که تیم مدیریتی جدید در یک‌سال گذشته علاوه‌بر دستاوردهای جاری نگاه ویژه‌ای به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت در سال‌های آینده دارند.

حمیدرضا خلیلی، مدیرعامل بهران از مدیران باسابقه و جوان صنعت روانکار ایران است که عملکرد قابل‌توجهی را در بهران به ثبت رسانده است. البته نفت بهران در سال ۱۴۰۲ با کاهش سود خالص ۵۱درصد همراه بوده که به‌گفته مهندس خلیلی قیمت‌گذاری دستوری محصولات توسط نهادهای ناظر، نبود مجوز افزایش قیمت در دو سال گذشته، رشد هزینه‌های تمام‌شده شرکت متناسب با نرخ تورم جاری و در مقابل ثابت ماندن نرخ فروش در طی این سال‌ها باعث کاهش قابل‌ملاحظه سودآوری برای سهام‌داران شده است.

مدیرعامل بهران عنوان کرد: «با ادامه این روند از سوی سیاستگزار به زودی صنعت روانکار با چالش مواجه شده و ادامه سیاست قیمت‌گذاری دستوری و تحمیل بار ناشی از تورم بر جیب سهامداران شرکت‌های بورسی می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری داشته باشد. در واقع کنترل قیمت‌ها از جیب سهامداران تنها سیاست حاضر برای جلوگیری از تورم است که ادامه این روند کلیه صنایع کشور را با مخاطره روبه‌رو خواهد کرد.»

خلیلی در پایان سخنانش با اظهار امیدورای گفت: «امید است با فعالیت دولت چهاردهم و جایگزینی سیاست‌های اشتباه با دانش اقتصاد آزمودهشده و جهانی، در سال ۱۴۰۳ شاهد رشد و شکوفایی صنعت مطابق با شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.»

گفتنی است در پایان، مجمع بهران با تقسیم سود بیش‌از ۹۰درصدی برای همراهی با سهامداران به ارزش ۱۵۴‌تومان به ازای هر سهم به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =