جایگاه شارژ

    بر اساس داده‌های وزارت انرژی که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، انتظار می‌رود تعداد ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای الکتریکی در ایالات متحده از تعداد پمپ‌بنزین‌ها تنها در هشت سال آینده بیشتر شود.

بر اساس داده‌های NACS (انجمن تجارت جهانی) درحال‌حاضر برای راحتی و خرده‌فروشی سوخت در ایالات‌متحده بیش‌از ۱۴۵هزار جایگاه سوخت دارد. در مقام مقایسه، کمی بیش‌از ۶۵ هزار ایستگاه شارژ عمومی برای خودروهای برقی وجود دارد که ۱۰هزار مورد آنها محل‌های شارژ سریع هستند. با این حال، در حالی که رشد کمّی برای پمپ‌بنزین‌ها پیش‌بینی می‌شود اما سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شارژ در سال جاری نسبت به سال گذشته دوبرابر می‌شود و طبق برآورد انتظار می‌رود هزینه‌های سالانه نیز تا سال ۲۰۳۰ دوبرابر شود.

این لزوما به معنی دو برابر شدن تعداد ایستگاه‌های شارژ سریع DC در سال جاری در مقایسه با سال ۲۰۲۳ یا دو برابر تعداد ایستگاه های شارژ در سال ۲۰۳۰ نسبت‌به امسال نیست بلکه بدان معناست که اپراتورهای آمریکای‌شمالی در سال ۲۰۲۴ مجموعا ۶.۱ میلیارددلار هزینه خواهند کرد - مبلغی که فقط در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

درمقابل، سرمایه‌گذاری در بخش خرده‌فروشی سوخت سنتی عمدتا بدون تغییر باقی خواهد ماند. مقامات آمریکایی معتقدند طی سال‌های آینده، شارژ مجدد یک وسیله‌نقلیه الکتریکی در این کشور آسان‌تر هم خواهد شد. زیرا ایستگاه‌های شارژ عمومی بیشتری در سراسر کشور نصب می‌شوند. طبق گزارش دفتر مشترک انرژی و حمل‌ونقل، ایالات‌متحده اکنون بیش‌از ۱۸۳ هزارپورت شارژ در دسترس عموم دارد.

تنها در سه ماه گذشته بیش‌از ۱۳ هزار مورد اضافه شده و در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۱، این تعداد تقریبا دو برابر شده است. با سرمایه‌گذاری مستمر شرکت‌های خصوصی و دولت، شارژ خودروهای برقی در ایالات‌متحده امروز بسیار آسان‌تر از چند سال پیش است. طبق گزارش «Joint Office» بیشترین تعداد شارژرهای برقی عمومی در ایالات‌متحده، دوشاخه‌های سطح ۲-۱۴۰,۳۸۷هستند.

این‌ها به‌یک اتصال ۲۴۰ولتی نیاز دارند و می‌توانند بین ۶ تا ۱۹ کیلووات برق تولید کنند؛ بنابراین شارژ کردن یک باتری تخلیه‌شده بسته به‌ظرفیت، بین ۴ تا ۱۰ساعت طول می‌کشد. پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد شارژرهای خودروهای برقی در آمریکا، میزان تقاضا برای این خودروها طی یک دهه آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =