911

میراث با ارزش فردیناند پورشه یعنی ۹۱۱ پس از گذشت ۵۸ سال جزو محبوب‌ترین محصولات این خودروساز و موفق‌ترین کوپه جهان شناخته می‌شود.

۹۱۱ خودرویی اسطوره‌ای با طراحی جذاب و آیرودینامیک است که جدیدترین و احتمالا آخرین نسل بنزینی آن ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ به‌جهان معرفی شد. ۹۱۱ را می‌توان خودرو فوق عملکردی با بهترین هندلینگ معرفی کرد؛ چراکه هر ساله در فهرست بهترین سوپراسپرت‌های جهان قرار می‌گیرد. اگرچه این سوپراسپرت اسطوره‌ای در نسخه‌های متعدد روانه بازار شده است، اما نسخه مورد بررسی ما در این مطلب کاررا T است.

ظاهر زیبا و آیرودینامیک

۹۱۱ کاررا T مدل ۲۰۲۳ تفاوت چندانی به‌لحاظ ظاهری و مشخصات فنی با نسخه فعلی و سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ندارد. البته به‌روزرسانی‌هایی در بخش ظاهری و امکانات این خودرو داده شده تا مشتریان را بیشتر به‌خود جذب کند.

طراحی ۹۱۱ کلاسیک و برپایه ویژگی‌های اسپرت و پرفورمنسی است. با نگاهی به‌پروفیل این خودرو متوجه خواهید شد که سطوح منحنی و خطوط نرم در کنار احجام ارگانیک، خودرو زیبا و اسپرتی را شکل داده است.

همچنین تناسبات عالی تایر با بدنه، کاراکتر نافذی به این کوپه پرفورمنسی بخشیده است. چهره ۹۱۱ کاررا T همچنان با چراغ‌های کروی‌شکل کلاسیک به‌سبک پورشه با LED های چهارگانه کریستالی که بخشی از زبان جدید طراحی پورشه است، همراه شده است.

همچنین خطوط تیز روی دماغه و ورودی هوای فعال درون سپر، چهره چشم‌نواز و جذابی را از این سوپراسپرت به‌نمایش می‌گذارند. در نمای عقب، با وجود چراغ‌های پیوسته نواری با حجم‌پردازی صریح و زاویه بیشتر سقف و ستون C، همچنان با همان طراحی زیبا و آشنای پورشه مواجهیم.

ورودی‌های هوای فعال در بخش عقب (برای بهبود خنک‌کاری پیشرانه) و اگزوزهای دوبل بزرگ کروی‌شکل در طرفین، چاشنی اسپرت این سوپراسپرت را دوچندان می‌کنند.

کمپانی پورشه برای تایرهای جلو رینگ‌های ۲۰ اینچی و برای تایرهای عقب رینگ‌های ۲۱ اینچی تدارک دیده است.

فضای داخلی اسپرت و مدرن

در زمان قرارگیری در پشت فرمان پورشه ۹۱۱ کاررا T با همان سبک طراحی کلاسیک پورشه مواجه می‌شویم. با وجود دو نمایشگر، طراحی داخلی این خودرو مدرن جلوه داده می‌شود.

یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی عریض برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و یک نمایشگر عریض در مقابل راننده برای کلاستر تعبیه شده است که فضای داخلی کاملا پیشرفته‌ای را در اختیار سرنشینان این خودرو قرار می‌دهد.

طراحی دریچه‌های مستطیل‌شکل در بخش میانی داشبورد و دریچه‌های مربع‌شکل در طرفین و همچنین طراحی دکمه‌های پیانویی برای تنظیمات در بخش میانی و استفاده از قطعات کروم و روکش چرم مرینو و نورپردازی نواری به‌جذابیت طراحی داخلی ۹۱۱ کاررا T می‌افزایند.

طراحی دسته‌دنده اسپرت در نسخه دنده‌دستی، پدال‌های شیفتر بزرگ مشکی برای نسخه اتوماتیک و صندلی‌های کاملا اسپرت، رانندگی با این سوپراسپرت را هیجان‌انگیز می‌کند.

کمپانی پورشه فهرست بلندی از امکانات به‌روز رفاهی و ایمنی را برای ۹۱۱ کاررا T در نظر گرفته که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم پایش دینامیکی خودرو، سیستم کنترل کشش، سیستم انتقال قدرت و مدیریت منحصربه‌فرد این سیستم، سیستم دیفرانسیل لغزش محدود (LSD)، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کمکی رانندگی پیشرفته، کروزکنترل پیشرفته، دوربین ۳۶۰ درجه‌، سیستم آنالیز ترافیکی آنلاین، سیستم هشدار نقاط‌کور، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم شناسایی تابلوهای رانندگی، سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم ارتباط کاربری نسل ششم پورشه، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه اتوماتیک و سیستم تهویه صندلی‌ها.

قلب پرتوان ۹۱۱

قلب تپنده پورشه ۹۱۱ کاررا T را یک موتور ۶ سیلندر تخت (خوابیده) به‌حجم دقیق ۲۹۸۱ سی‌سی مزین به‌تکنولوژی تویین‌توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم تشکیل می‌دهد. این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۳۸۵ اسب‌بخار قدرت را در ۶۵۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) و ۴۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۵ هزار آرپی‌ام (دور در دقیقه) به‌ارمغان آورد.

این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک یا ۷ سرعته دنده‌دستی به‌چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. براین اساس تنها ۴.۵ ثانیه زمان نیاز است که این خودرو از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

در نسخه اتوماتیک، این زمان به ۴.۴ ثانیه کاهش می‌یابد. حداکثر سرعت این مدل در هر دو نسخه ۲۹۱ کیلومتربرساعت اعلام شده است. قیمت پایه پورشه کاررا T در بازار ایالات‌متحده ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ دلار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =