برنوته

یک گروه ایتالیایی باسابقه در طراحی خودرو با رسیدن به ۱۱۰سالگی محصول برتونه GB110 را معرفی کردند. این خودرو با سوخت مصنوعی حاصل از زباله‌های پلاستیکی تغذیه می‌شود.

این شرکت ادعا می‌کند توان خروجی خودرو 1100 اسب‌بخار بوده و برپایه یک شاسی آلمانی شکل گرفته است. برتونه تنها 33 دستگاه از این هایپرکار را می‌سازد و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

این هایپرکار برای اولین‌بار در موناکو نمایش داده شد. برتونه تصمیم گرفت از به‌کاربردن گازوئیل و بنزین برای سوخت این خودرو اجتناب کند و به‌جای آن با شرکت آمریکایی Select Fuel همکاری را آغاز کرده است.

Select Fuel در نوادا واقع شده و در زمینه تولید سوخت تجدیدپذیر با استفاده از زباله‌های پلاستیکی فعالیت دارد.

هدف Select Fuel رسیدگی به دو مشکل زیست‌محیطی به‌طور هم‌زمان است.

این شرکت مواد بازیافتی حاصل از پلی کربنات‌ها را جمع‌آوری می‌کند تا با استفاده از آن‌ها، سوختی شبیه به بنزین تولید کند

. این سوخت تجدیدپذیر و پایدار قابلیت سازگاری با خودروهای درون‌سوز فعلی را خواهد داشت. بنابراین هم‌زمان دو مشکل تامین سوخت و تولید خودروهای درون‌سوز حل می‌شوند.

مشخص نیست خودروساز ایتالیایی چگونه از این قابلیت در خودروهایش استفاده خواهد کرد، بااین‌حال مشخص است استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی به‌عنوان سوخت خودرو همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد. برتونه GB110 از یک پیشرانه V10 تویین‌توربوشارژ با حجم 5.2 لیتر بهره می‌برد که 1124 اسب‌بخار قدرت و 1103نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نیروی تولیدشده از طریق گیربکس 7سرعته دوکلاچه اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. در محور جلو از رینگ‌های 21اینچی و در محور عقب از رینگ‌ها 22اینچی استفاده شده است.

همچنین ترمزهای کربن سرامیکی نیز در نظر گرفته شده است. این پیشرانه V10 بسیار آشنا به نظر می‌رسد و یادآور لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 است، اما برتونه اشاره‌ای به آن نکرده، بدنه آن نیز حاوی DNA زیادی از هوراکان است.

این شباهت در بخش‌هایی مانند درها، آینه‌های جانبی و خطوط بیشتر به چشم می‌آید. می‌توان این طور درنظر گرفت که هوراکان نقطه شروع این هایپرکار برتونه بوده است، اما همان طور که اشاره کردیم، برتونه اشاره‌ای به این موضوع ندارد. برتونه می‌گوید حداکثر سرعت این خودرو 349 کیلومتر برساعت است و در 12.9ثانیه به سرعت 299 کیلومتر برساعت می‌رسد.

وزن این هایپرکار تنها 1423کیلوگرم است. طراحی خارجی این هایپرکار درست مطابق رندرهایی است که در سال 2022 دیده بودیم. در این طرح توجه ویژه‌ای به لانچیا Stratos Zero، لامبورگینی کونتاش و میورا شده است.

البته برتونه اطلاعاتی را درباره فضی داخلی این هایپرکار ارائه نداده اما خریداران می‌توانند آن را سفارشی‌سازی کنند. به نظر می‌رسد تریم داخلی آن حاوی حجم قابل‌توجهی فیبرکربن باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =