سیدجواد حسینی‌کیا

مدیریت بازار خودرو نیازمند اقداماتی چندوجهی و استراتژیک است که اولین گام آن واردات محدود و مدیریت‌شده خودروهاست.واردات کنترل‌شده می‌تواند نقش موثری در متعادل کردن ناترازی عرضه و تقاضا ایفا کند و خودروسازان داخلی را به رقابت و افزایش بهره‌وری وادارد. در نتیجه، با رشد کیفی و کمی تولیدات رقابت با خودروهای وارداتی به ایجاد تنوع و بهبود کیفیت در محصولات داخلی منجر خواهد شد.

در همین زمینه سید جواد حسینی‎کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخت.

به نظر شما بازار خودرو را چگونه می‌توان مدیریت کرد؟

ساماندهی بازار خودرو در گام نخست نیازمند واردات محدود و مدیریت‌شده خودرو است به‌نحوی‌که ناترازی عرضه و تقاضا در بازار را متعادل کرده و خودروسازان داخلی را ناچار به رقابت کند.

واردات خودرو چه تاثیری بر عملکرد خودروسازان خواهد داشت؟

با واردات خودرو، خودروسازان نیز به منظور از دست ندادن بازار داخلی، با رشد کمی و کیفی تولیدات خود به سمت افزایش بهره‌وری حرکت خواهند کرد.

وضعیت تولید را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد؟

درحال‌حاضر صنعت خودرو با مشکل نقدینگی مواجه است. در این بخش ضرورت دارد تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان در راستای رشد تولیدات داخل به‌سرعت انجام شود. حل مشکل نقدینگی بخشی از مشکلات تولید را حل خواهد کرد. در این زمینه باید بخش های مختلف فعال شوند.

چه روشی برای حل مشکل نقدینگی وجود دارد؟

یکی از روش‌هایی که می‌تواند به تامین نقدیگی خودروسازان کمک کند، بلوکه کردن پول در حساب خودروسازان در طرح‌های فروش خودرو است چراکه شرکت‌های خودروسازی از این محل تولیدات خود را افزایش داده و بدهی خود به قطعه‌سازان را پرداخت خواهند کرد. اما متاسفانه سود حاصل از مسدودسازی پول در طرح‌های فروش خودرو تنها نصیب بانک‌ها شده و آورده‌ای برای صنعت خودرو نداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =