کد خبر: 250762
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
خودرو برقی

مطابق با بررسی‌های به‌عمل آمده، قیمت خودروهای برقی دست‌دوم درمقایسه با مدل‌های بنزینی، با سرعتی 6 برابری رو به‌کاهش است.

مدل‌هایی مانند تسلا مدل 3، نیسان لیف و کیا نیرو EVبا کاهش قیمت قابل توجهی در بازار دست‌دوم‌ها مواجه شده‌اند. به‌طور میانگین، خودروهای برقی یک تا پنج ساله طی سال گذشته حدود 25 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند؛ درحالی که این کاهش برای خودروهای بنزینی تنها 4.4 درصد بوده است.

کاهش قیمت خودروهای برقی تا حد زیادی متاثر از افت بهای چشمگیر محصولات تسلاست و این امر به‌طور کلی روی بازار خودروهای برقی تاثیر زیادی داشته است.

مطالعات و بررسی‌های شرکت «iSeeCars» در این رابطه از تداوم کاهش قیمت خودروهای برقی البته با شیب کمتری در آینده حکایت می‌کند. هم‌اکنون قیمت متوسط یک خودرو برقی دست‌دوم حدود 27 هزار دلار است و احتمالا در آینده نزدیک این رقم به 25 هزار دلار نیز می‌رسد.

«کارل براونر»، تحلیلگر اجرایی «iSeeCars» معتقد است کاهش قیمت خودروهای برقی نه‌تنها سبب جذابیت بیشتر آن‌ها شده، بلکه به‌فروش بهتر آن‌ها نیز کمک قابل توجهی می‌کند. این خودروها درمقایسه با گذشته سریع‌تر به‌فروش می‌رسند و اکنون به‌طور متوسط زمان انتظار برای فروش آن‌ها به 38.6 روز رسیده است. این درحالی که این عدد سال گذشته به 55.3 روز می‌رسید.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد مدل‌های محبوبی مانند تسلا مدل 3 با قیمتی حدود 26 هزار دلار، کیا نیرو EV با قیمت 22 هزار دلار و نیسان لیف با قیمت 16 هزار دلار انتخاب‌های مناسبی برای خریداران مدل‌های دست‌دوم هستند. اگرچه برخی مصرف‌کنندگان ممکن است به‌دلیل دیدگاه‌های

فرهنگی نسبت به‌برند تسلا مردد باشند، اما گزینه‌های دیگر مانند شورولت بولت EV و جگوار I-Pace نیز گزینه‌های مناسبی به‌شمار می‌روند.

درنتیجه، با کاهش قیمت خودروهای برقی دست‌دوم، متقاضیان با هزینه‌ای کمتر از گذشته، فرصتی طلایی برای دستیابی به‌خودروهای پیشرفته و کارآمد در اختیار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =