مرسدس C کلاس W206

سال ۲۰۲۲ میلادی بود که کمپانی مرسدس‌بنز از نسل پنجم سدان کامپکت لوکس سگمنت C خود یعنی C کلاس رونمایی کرد.

C کلاس جدید که با کد W۲۰۶ شناخته می‌شود، با طراحی زیبا و جدیدش بسیار مورد توجه طرفداران این کمپانی مطرح و علاقه‌مندان به‌خرید خودروهای سدان قرار گرفت. از نظر طراحی C کلاس جدید را می‌توان بچه S کلاس نامید؛ زیرا نسبت به‌نسل‌های قبل از خود در بخش امکانات رفاهی، در سطح بالاتری قرار داشته و به مراتب لوکس‌تر به‌نظر می‌رسد.

پروفیل مرسدس‌بنز C کلاس جدید با خط تیز شانه، سطوح تخت، رینگ‌های ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اینچی و فرم کمانی ملایم سقف، کاپوت نسبتا کشیده و پشت کوتاه، کاراکتر اسپرت نافذی دارد. نوع طراحی چراغ‌ها مشابه S کلاس جدید بوده و LED های آن به‌شکل حرف L و مشابه S کلاس هستند.

جلوپنجره ۶ ضلعی، خطوط تیز روی کاپوت و ورودی‌های هوا درون سپر، چهره تهاجمی و جذابی را از این خودرو به‌نمایش می‌گذارند.

در نمای عقب C کلاس جدید شاهد طراحی چراغ‌هایی مشابه برادر بزرگ‌تر این خودرو یعنی S کلاس هستیم؛ با این تفاوت که فرم چراغ‌ها بزرگ‌تر است. خط برجسته روی درِ صندوق (که حجم خاصی را ایجاد کرده) در کنار طراحی دو اگزوز مستطیل‌شکل در طرفین سپر و دیفیوزر، چاشنی اسپرت این خودرو را دوچندان می‌کنند.

کمپانی مرسدس‌بنز زبان جدید طراحی خود را با S کلاس W۲۲۳ به‌خوبی نشان داد و در نسل پنجم C کلاس (یعنی W۲۰۶) نیز به خوبی از این زبان جدید طراحی استفاده کرده است. به‌عبارت دیگر تلفیق سبک‌های طراحی کلاسیک و مدرن را می‌توان در کابین C کلاس جدید مشاهده کرد.

در زمان ورود به‌کابین این سدان کامپکت لوکس مرسدس‌بنز، شاهد دو نمایشگر هستیم. نمایشگر ۱۲.۳ اینچی افقی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) در نظر گرفته شده و یک نمایشگر ۱۱.۹ اینچی لمسی عمودی هم در کنسول مرکزی به‌چشم می‌خورد که فضای داخلی را کاملا مدرن و پیشرفته جلوه می‌دهد. طراحی سه دریچه کروی‌شکل در بالاترین بخش داشبورد، طراحی دریچه‌های کروی‌شکل در طرفین داشبورد، دو رنگ بودن تریم داخلی و استفاده از دکوراتیو کروم و چوب، فضای داخلی این خودرو را بسیار لوکس جلوه می‌دهند. طراحی غربیلک‌فرمان جدید مرسدس‌بنز با دو پدال شیفتر پشت غربیلک‌فرمان و طراحی صندلی‌های نسل جدید، رانندگی با این سدان کامپکت لوکس را هیجان‌انگیز می‌کنند.

از مهم‌ترین امکانات مرسدس‌بنز C کلاس جدید یا همان W۲۰۶ می‌توان به کروز کنترل پیشرفته، ترمز اضطراری خودکار، سیستم پیشرفته پایش نقاط کور، سامانه هشدار انحراف از مسیر، سیستم فوق پیشرفته کمکی رانندگی در اتوبان، دوربین ۳۶۰ درجه‌ با قابلیت نمایش سه بعدی خودرو روی نمایشگر، سیستم ارتباط کاربری فوق پیشرفته مرسدس‌بنز MBUX، دستیار صوتی رانندگی، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک هوشمند دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب، چراغ‌های اتوماتیک و تنظیم ۱۲ حالته صندلی‌ راننده و ۸ حالته سرنشین جلو و ماساژور برای صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی، سقف پانوراما و استارت دکمه‌ای و هوشمند از روی تلفن‌همراه اشاره کرد. C کلاس جدید در چند نسخه بنزینی، هیبرید و دیزلی به‌بازار عرضه شده است.

نسخه مورد بررسی ما در این مطلب C۳۰۰ فورماتیک است که قلب تپنده آن را یک موتور ۴ سیلندر ۱۹۹۹ سی‌سی بای-توربو با پاشش سوخت مستقیم تشکیل می‌دهد. این پیشرانه حداکثر می‌تواند ۲۵۸ اسب‌بخار قدرت را در ۵۸۰۰ آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۵۸۰۰ آرپی‌ام به‌ارمغان ‌آورد.

براساس آن‌چه کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرده، ری‌دیزاین (بازطراحی) در سیستم توربوشارژ و تغییراتی در فشار پاشش سوخت انجام شده که می‌تواند راندمان موتور را افزایش دهد. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس ۹سرعته جی-ترونیک به‌چهار چرخ منتقل می‌شود و این خودرو ظرف ۵.۸ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =