M۱۳۵i xDrive

چهارم ژوئن سال جاری میلادی بود که کمپانی ب‌ام‌و از نسل چهارم سری ۱ موسوم به F۷۰ رونمایی کرد. نسل چهارم سری ۱ از زبان جدید طراحی ب‌ام‌و بهره گرفته است.

این هاچ‌بک جذاب و دوست‌داشتنی باواریایی، رقیب سرسختی برای فولکس‌واگن گلف R، مرسدس‌بنز A۴۵ AMG، آئودی RS۳ اسپرت‌بک و هوندا سیویک تایپ-آر است. در ادامه نسخه اسپرت این کوچولوی باواریایی یعنی M۱۳۵i xDrive را بررسی می‌کنیم.

طراحی جسورانه و زیبا

همان‌طور که بیان شد، نسخه M۱۳۵i xDrive در این مطلب بررسی می‌شود. لازم به‌ذکر است قطعات فیبرکربنی ام روی این خودرو نصب شده است. با نگاهی به‌پروفیل این هاچ‌بک جسور باواریایی، شاهد پوزه نسبتا بلند و استفاده از خطوط شارپ روی بدنه آن هستیم.

همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی، وقار و پرستیژ خاصی به‌این خودرو می‌دهند. در نمای جلو، شاهد سبک طراحی جذاب و در عین حال اسپرتی از ب‌ام‌و هستیم. طراحی کلی M۱۳۵i xDrive در نمای جلو شباهت زیادی به‌یک سنجاب دارد. پوزه نسبتا کشیده‌ با خطوط تیز، چراغ‌های باریک و جمع‌وجور با LED های دوگانه به‌سبک جدید باواریایی‌ها، جلوپنجره کلیوی‌شکل، خطوط افقی به‌رنگ مشکی پیانویی و ورودی ‌هوای عمودی در طرفین سپر جلو، چهره جسورانه‌، جذاب و جوان‌پسندی به M۱۳۵i xDrive می‌بخشند.

کوچولوی دوست‌ داشتنی ب‌ام‌و چه در چنته دارد؟

در نمای عقب چراغ‌های کشیده (با انحنایی که در بخش میانی آن‌ها مشاهده می‌شود)، LED های دوگانه (مشابه چراغ‌های جلو) و حجم‌پردازی ویژه، نمای زیبا و خاصی را از یک هاچ‌بک اسپرت جسور به‌نمایش می‌گذارد. البته نباید فراموش کرد که نصب قطعات الحاقی مانند لیپ سپر جلو فیبرکربنی، رکاب‌های اسپرت، قاب آینه فیبرکربنی ام، اسپویلر فیبرکربنی ام روی در صندوق‌عقب، دیفیوزر فیبرکربنی و همچنین چهار اگزوز گرد در بخش عقب، چاشنی اسپرت این هاچ‌بک را دوچندان می‌کنند.

به‌صورت استاندارد رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی ام برای این خودرو در نظر گرفته شده که به‌جذابیت و وقار آن می‌افزایند.

کوچولوی دوست‌ داشتنی ب‌ام‌و چه در چنته دارد؟

کابین اسپرت با ویژگی‌های مدرن

فضای داخلی ب‌ام‌و M۱۳۵i xDrive بسیار مدرن و در نوع خود اسپرت است. یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای کلاستر (مقابل راننده) و یک نمایشگر ۱۰.۷ اینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی در نظر گرفته شده تا فضای مدرن و پیشرفته‌ای در کابین این خودرو ایجاد شود. همچنین طراحی دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع که به‌صورت پیشرفته است، فضای داخلی این خودرو را مدرن جلوه می‌دهند.

طراحی صندلی‌های اسپرت به سبک ام، غربیلک‌فرمان ام به‌همراه دو پدال شیفتر فیبرکربنی در پشت غربیلک‌فرمان و دسته‌دنده کوچک جدید، حس هیجان بیشتری را به‌سرنشینان القا می‌کند. نورپردازی به‌وسیله LED های نواری و سقف پانورامیک نیز سبب شده است فضای داخلی بسیار زیبا جلوه کند.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی M۱۳۵i xDrive می‌توان به کروزکنترل پیشرفته، سیستم هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابرپیاده، سیستم هشدار انحراف از مسیر، سیستم پیشگیری از برخورد، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین دید عقب، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه اتوماتیک با کانال‌های مجزا برای سرنشینان عقب، سقف پانورامیک، هداپ دیسپلی و سیستم صوتی هارمن کاردون اشاره کرد.

کوچولوی دوست‌ داشتنی ب‌ام‌و چه در چنته دارد؟

کوچولوی دوست‌ داشتنی ب‌ام‌و چه در چنته دارد؟

مشخصات فنی

قلب تپنده ب‌ام‌و M۱۳۵i xDrive را یک موتور ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری مزین به‌تکنولوژی تویین-پاور توربو تشکیل می‌دهد. بر این اساس حداکثر توان خروجی این پیشرانه ۳۱۲ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور خروجی آن ۴۰۰ نیوتون‌متر است. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک ام استپ‌-ترونیک نیز به‌کمک سامانه xDrive نیرو و گشتاور تولیدی را به چهار چرخ منتقل می‌کند. این خودرو شتاب اولیه صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت ۴.۸ ثانیه‌ای دارد و حداکثر سرعت رسمی آن به ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است. کمپانی ب‌ام‌و روی M۱۳۵i xDrive ۸۲ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت گذاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =