بورس سبز

روز گذشته و درخلال معاملات بازار سهام، شاخص‌کل بورس با رشد ۳.۴۳۱واحدی در محدوده ۲میلیون‌ و ۹۷هزار واحد قرار گرفت.

داده‌های آماری معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی از آن است که مجموع مبلغ فروش صنایع حاضر در بازار سرمایه در شهریورماه امسال نسبت‌به شهریور پارسال، ۱۳درصد افزایش داشته است. بر این اساس مجموع مبلغ فروش صنایع بورسی به جز صنایع پالایشگاهی از ۳۴۵همت در شهریورماه پارسال به ۳۹۱همت در شهریور امسال رسیده است.

مبلغ فروش صنایع بورسی نسبت‌به ماه گذشته هم یک‌درصد تغییر داشته، این درحالی است که میزان فروش گروه خودرو و ساخت قطعات با کاهش ۱۴درصدی در شهریور امسال نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان شد. این رقم در سال گذشته ۵۳هزار میلیارد تومان بود.

خودرویی‌ها باز هم منفی شدند

روز سه‌شنبه و در جریان دادوستدهای بازار سهام، نمادهای صنعت خودرو و ساخت قطعات به رنگ قرمز درآمدند. ازسوی‌دیگر شاخص کل بورس نیز مثبت شد.

نمادهای‌ایران‌خودرو، ایران‌خودرودیزل، سایپا، بهمن‌دیزل، گروه‌بهمن، سایپادیزل، زامیاد، کرمان‌خودرو، پارس‌خودرو و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو نیز یکدست صف فروش شدند.

همچنین، روز ‌سه‌شنبه در گروه خودرویی طی ۹هزار نوبت معاملاتی، ۵۶۵میلیون سهم به ارزش ۱۴۷میلیارد تومان معامله شد که نسبت‌به روز دوشنبه با رشد روبه‌رو بود. ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر ۲۲۴هزارمیلیارد تومان شد.

بورس تغییر فاز داد

همچنین روز گذشته و درخلال معاملات بازار سهام، شاخص‌کل بورس با رشد ۳.۴۳۱واحدی در محدوده ۲میلیون‌ و ۹۷هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌کل ‌هم‌وزن اما با افت ۵۲۶ واحدی در محدوده ۶۹۶هزار واحد ایستاد.

در این بازار نیز ۷.۶میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۷.۶هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با کاهش ۲۳واحد در محدوده ۲۲هزار واحدی قرار گرفت.

در فرابورس نیز ۵.۲میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۳.۲ هزارمیلیارد تومان مورد داد وستد قرار گرفت. این درحالی است که سرنوشت بورس این روزها بیش از هر چیز دیگری به وضعیت سیاسی و بین‌المللی گره‌خورده و باتوجه‌به کاهش این ریسک‌ها، به نظر می‌رسد روزهای سرخ اکثریت بورس به‌زودی پایان یابد.

محدودیت دامنه نوسان به مثبت و منفی یک‌درصد که اقدام به‌موقع و درستی بود، بازار سرمایه را راکد و به حالت نیمه‌تعطیل درآورده است که باید منتظر رفع این محدودیت باشیم. در جریان معاملات روز گذشته شاهد حمایت‌های نقدی از بازار سرمایه بودیم که بخشی از صف‌های فروش جمع شد و تعداد نمادهای سبز بازار نیز افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =