ری‌را

نزدیک به ۱۰هزار دستگاه از این محصول برای تحویل تا پایان سال پذیرش شده است

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو درخصوص میزان استقبال مردم از اولین عرضه محصول جدید ری‌را اعلام کرد: «تقاضا برای ری‌را بسیار زیاد است و در طرح فروش اخیر بیش‌از ۸۵۰هزار نفر برای آن ثبت‌نام کردند.»

علیمردان عظیمی افزود: «نزدیک به ۱۰هزار دستگاه از این محصول برای تحویل تا پایان سال پذیرش کردیم که این ۱۰هزار دستگاه حتما تا پایان سال تحویل صاحبان خود خواهد شد.»

وی ادامه داد: «یک خودرو از روز اول که وارد خط تولید می‌شود تا به تیراژ بالا برسد، زمان‌بر است و این‌گونه نیست که در همان روزی که خودرو وارد خط شد، روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰دستگاه تولید شود. اما تیراژ ۱۰هزار دستگاهی امسال، در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت تا بتوانیم پاسخگوی تقاضا و استقبال مردم از تولیدات داخلی باشیم.»

گرچه تیراژ ۱۰هزار دستگاهی امسال ری‌را به‌عنوان خودرو تازه‌تولید ایران‌خودرو در مقایسه با دیگر محصولات این خودرو حداقلی به نظر می‌رسد، اما باید در نظر داشت تیراژ سالانه بسیاری از کراس‌اوورهای وارداتی یا مونتاژی که سابقه نزدیک به یک‌دهه عرضه در کشور داشته‌اند نیز از این تعداد چندان فراتر نرفته است.

«ری‌را» جایگزین بسیاری از خودروهای وارداتی می‌شود

عظیمی با بیان این‌که ری‌را، اولین کراس‌اوور ملی با بیش‌از ۶۸درصد داخلی‌سازی است که انصافا خودرو خوب و باکیفیتی است، اظهار داشت: «تبلور ارتقای کیفیت تولیدات داخلی را در خودرو ری‌را شاهدیم، چراکه بنده شخصا بر سر این پروژه ایستاده‌ام و تولید انبوه این خودرو را ماه‌ها عقب انداختیم تا بتوانیم آن را با کیفیت بالا تولید و عرضه کنیم.»

وی تصریح کرد: «این خودرو در دوران تحریم و در شرایطی تولید شده است که حتی برخی شرکت‌های چینی هم با ما همکاری نمی‌کنند. اما فرزندان این مرز و بوم و مهندسان و قطعه‌سازان خوب کشور تلاش کردند و توانستند این خودرو باکیفیت داخلی را تولید کنند.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: «مطمئن هستم طولی نمی‌کشد که ری‌را جایگزین بسیاری از خودروهای وارداتی خواهد شد.»

به گفته وی، طراحی و تولید این محصول در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای روز بازار خودرو بوده و در کنار تامین نیازهای داخل، با نگاه صادراتی و سودآوری و با کیفیت بسیار بالا تولید شده است.

یک محصول قوی و پرشتاب

ری‌را با برخورداری از موتور EF۷P توربوشارژ با حجم ۱۶۴۵سی‌سی، توان ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتون‌متر یک محصول قوی محسوب می‌شود. انتقال قدرت در ری‌را از طریق یک گیربکس اتوماتیک از نوع AT شش‌سرعته به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۱۰.۴ ثانیه اعلام شده است.

حداکثر سرعت ری‌را نیز ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت ری‌را در چرخه ترکیبی ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده که با توجه به حجم و قدرت موتور، عدد قابل قبولی است و در حد رقبای مونتاژی قرار دارد.

موتور ری‌را استاندارد آلایندگی یورو۵ را پاس می‌کند و قابلیت ارتقا به استاندارد یورو۶ را نیز دارد. از نظر ابعاد، ری‌را ۴۳۳۴ میلی‌متر طول، ۱۸۰۸ میلی‌متر عرض و ۱۶۳۸ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله بین دو محور این خودرو ۲۶۰۵ میلی‌متر است که فضای کابین مناسبی را فراهم می‌کند.

وزن خالص ری‌را ۱۴۲۵ نیز کیلوگرم است. فرمان این خودرو برقی و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع اکسل پیچشی است.

پیشتازی «ری‌را» در میان خودروهای داخلی از نظر کلاس و آپشن

سیستم کمکی حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری از ویژگی‌های جدیدی هستند که برای اولین‌بار در یک خودرو داخلی ارائه شده‌اند. سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، ترمز ضدقفل همراه با توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و ترمز کمکی نیز از دیگر امکانات ایمنی ری‌را هستند. از نظر سیستم‌های کمک‌راننده نیز ری‌را به کروزکنترل، دوربین ۳۶۰درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب مجهز شده است.

صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در چند جهت، از ویژگی‌های لوکس این خودرو هستند. سنسور پایش فشار باد تایر، چراغ‌های گردشی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت گرم‌کن و درِ برقی صندوق عقب با حسگر پا از دیگر امکانات رفاهی ری‌را هستند. سیستم سرگرمی و اطلاعات ری‌را شامل یک نمایشگر لمسی ۱۲اینچی است که قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ری‌را، سیستم کانکتد (متصل) است که امکان کنترل برخی عملکردهای خودرو از راه دور را فراهم می‌کند. این سیستم همچنین اطلاعات مختلفی از وضعیت خودرو را به‌صورت آنلاین در اختیار راننده قرار می‌دهد.

طراحی به‌روز و آینده‌نگر «ری‌را»

ری‌را طراحی به‌روز، آینده‌نگر و بسیار متفاوتی نسبت به دیگر خودروهای داخلی دارد که به این زودی‌ها از مُد نخواهد افتاد. مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی ظاهری ری‌را شامل گرافیک و جانمایی چراغ‌های مختلف جلو و عقب، جلوپنجره، سپرها، رنگ متضاد برای سقف و ستون‌ها، ستون C عریض‌، قطعات پلاستیکی مشکی در اطراف گلگیرها و پایین درها، دو خروجی اگزوز و خط عریض مشکی‌رنگ روی در صندوق هستند که به قاب مشکی شیشه عقب و اسپویلر سقفی متصل می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی طراحی داخلی ری‌را نیز استفاده از دو نمایشگر ۱۲اینچی به‌هم‌پیوسته روی داشبورد است که نمایشگر سمت راننده به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتال عمل می‌کند و نمایشگر مرکزی وظیفه کنترل سیستم سرگرمی و تنظیمات خودرو را بر عهده دارد.

از دیگر ویژگی‌های نمای داخلی ری‌را، فرمان دی‌کات، دکمه‌های روی غربیلک فرمان، اهرم دنده خلبانی، کنسول مرکزی با طراحی شناور و دکمه‌های روی آن مانند ترمز برقی، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و سایر تنظیمات، نورپردازی محیطی LED و کیفیت نسبتا خوب مواد به‌کاررفته در داشبورد و تودری‌ها و... هستند.

گفتنی است؛ صندوق عقب ری‌را نیز ۴۱۰ لیتر ظرفیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =