معاون نخست‌وزیر روسیه در اظهاراتی اعلام کرد این کشور تولید بنزین را ۴ میلیون تن و گازوئیل را ۳۰میلیون تن در سال‌های پیش‌رو افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر نواک معاون نخست‌وزیر روسیه در مصاحبه‌ای با تلویزیون Rossiya 1 در حاشیه اجلاس هفته انرژی روسیه اعلام کرد این کشور تولید بنزین را 4میلیون تن و گازوئیل را 30میلیون تن در سال‌های پیش‌رو افزایش خواهد داد.

وی گفت: ما همیشه فرض می‌کنیم که قیمت‌ها نباید بالاتر از تورم رشد کنند. این موضوع قبلا نیز در سال‌های گذشته برقرار بود و چنین وظیفه‌ای برای آینده نیز وجود دارد.

این مقام روسی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم طی چند سال آینده این افزایش تولید برای بنزین به حدود 4میلیون تن و برای گازوئیل به حدود 30تن برسد.

نواک در ادامه تصریح کرد:‌دولت روسیه تمام اقدامات لازم را برای تامین حجم مورد نیاز بازار فرآورده‌های نفتی انجام داده است. وی ادامه داد: انبارهای نفت و سایت‌های خرده‌فروشی درحال فعالیت بوده و قیمت‌ها هم پایدار هستند. مقدار کافی از ذخایر وجود دارد که شامل حدود 1.9میلیون تن بنزین و 3 میلیون تن گازوئیل می‌شود. این مقدار اندکی بیشتر از سال گذشته است. وضعیت پایدار خواهد بود و ما خطری را پیش‌بینی نمی‌کنیم.

روسیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت خام جهان، نقش مهمی در تولید بنزین ایفا می‌کند. با این حال، صنعت تولید بنزین در این کشور با چالش‌ها و تحولات متعددی ازجمله تحریم فراورده‌های نفتی از سوی غرب روبه‌رو است. اواسط تابستان این کشور صادرات بنزین را تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی تمدید کرد.

بنا بر اعلام دولت روسیه، این تصمیم برای حفظ ثبات در بازار هم‌زمان با افزایش تقاضای فصلی و اجرای عملیات تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده پالایشگاه‌ها گرفته شده بود. منابع آگاه پیش‌تر اعلام کرده بودند به‌دلیل عرضه کافی بنزین در بازار، مسکو تصمیم نهایی خود را برای لغو ممنوعیت موقت صادرات بنزین گرفته است.

روسیه از اول ماه مارس (۱۱ اسفند) صادرات بنزین را به‌مدت ۶ماه ممنوع کرد. بااین‌حال، یک اتحادیه اقتصادی و بعضی کشورها مانند مغولستان که با روسیه توافق‌نامه‌های مستقیم بین‌دولتی عرضه سوخت دارند، از این ممنوعیت معاف شدند.

وزارت انرژی روسیه در آن زمان تاکید کرده بود ممنوعیت موقت صادرات بنزین که از اول مارس به‌دلیل اشباع بازار داخلی و به‌پایان‌رساندن عملیات تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌نشده پالایشگاه‌ها اجرایی شد، به حالت تعلیق درمی‌آید.

روسیه همچنین سپتامبر به‌منظور مقابله با قیمت‌های بالای داخلی و کمبود سوخت، ممنوعیت صادرات سوخت را وضع کرد که البته این ممنوعیت شامل عرضه به بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان نمی‌شد. پس از آن، تقریبا همه محدودیت‌های مربوط به عرضه سوخت تا ماه نوامبر برداشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =