کد خبر: 251206
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
فیروز نادری

بازار خودرو این روزها در رکود به‌سر می‌برد و خریدوفروش چندانی صورت نمی‌گیرد، ازسوی‌دیگر با واردات خودرو نیز قیمت خودروهای خارجی با کاهش همراه شده و به نظر نمی‌رسد در چنین وضعیتی حداقل در سه ماه آینده بازار خودرو تکان آنچنانی بخورد.

در همین زمینه فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو به تشریح آخرین وضعیت بازار خودرو پرداخته است.

وضعیت امروز بازار خودرو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حاشیه سود خرید خودرو کم شده است و اشتیاقی برای خرید خودرو وجود ندارد. تقریبا از وضعیتی که خودرو برای حفظ سرمایه خریداری می‌شد، خارج شده‌ایم، چون سود این کار کم شده است. سه سال پیش شور و اشتیاق در این کار وجود داشت و تقاضا کاذب بود نه مصرفی، اما در حال حاضر اینطور نیست که خودرو را بخرند و بدون استفاده نگه دارند. قیمت‌ها در بازار خودرو نباید جهش آنچنانی داشته باشد، چرا که تقاضا خیلی کمتر از سال‌های گذشته است و خریدها مانند قبل هیجانی نیست، منتها تحولات سیاسی باعث جهش قیمت خودرو می‌شوند.

آیا بازار آرام خواهد بود؟

اگر اتفاق سیاسی رخ ندهد، بازار خودرو آرام می‌شود و قیمت‌ها خود به خود پایین می‌آید، چون عرضه خودرو نسبت به تقاضا بیشتر شده و تقریبا جوابگوی تقاضاست؛ واردات خودرو به کشور هم شدت گرفته، تعهد خودروسازان داخلی هم کم کم در حال تمام شدن است و مجدد پیش‌فروش می‌گذارند، این وضعیت باعث می‌شود بازار تقریبا ثبات پیدا کند.۷ ماه است که تقریبا سود خرید و فروش خودرو جزئی شده و دیگر توجیه اقتصادی ندارد.

قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی چگونه است؟

۲۰۷ پرطرفدارترین خودرو داخلی است که حدود ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و بعد از آن کوئیک از گروه خودروسازی سایپا در بازه قیمتی ۴۲۰ تا ۴۳۵ میلیون تومان پرطرفدار است.

در مورد خریدوفروش خودروهای وارداتی اوضاع به چه نحوی است؟

تقریبا ارزان‌ترین خودرو وارداتی یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. برخی از این خودروها تا سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون هم خریدوفروش می‌شوند. حاشیه سود معامله خودروهای وارداتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
    0 0
    در آینده نه چندان دور سود خودرو به صفر می‌رسه و بایستی دنبال مشتری بگردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =