خط تولید «ری‌را»

درخصوص سایر محصولات شرکت نیز ایران‌خودرو در حال پیگیری اقدامات اجرایی به‌منظور رفع محدودیت شماره‌گذاری است.

مجوز شماره‌گذاری و تحویل ۱۰محصول شرکت ایران‌خودرو صادر شد. بنا بر اعلام ایران‌خودرو، با پیگیری‌های مستمر این شرکت و مساعدت‌های صورت‌گرفته از سوی نهادهای مرتبط ازجمله سازمان ملی استاندارد و کمیته معیار و... مجوز شماره‌گذاری ۱۰ محصول ایران‌خودرو صادر شده است و براین اساس تحویل و واگذاری خودروها از فردا ۲۳ مهرماه انجام خواهد شد.

ری‌را، پژو۲۰۷، تارا، دناپلاس شش‌دنده دستی، دناپلاس اتوماتیک، سورن‌پلاس بنزینی با موتور XUP و گازسوز با موتور EF7، آریسان، هایما ۷ایکس و ۸اس از محصولاتی هستند که طبق مجوز صادرشده ازسوی سازمان ملی استاندارد شماره‌گذاری آن‌ها از سرگرفته شده است. درخصوص سایر محصولات نیز شرکت ایران‌خودرو در حال پی‌گیری اقدامات اجرایی به‌منظور رفع محدودیت شماره‌گذاری است.

اولین تجربه شماره‌گذاری و تحویل «ری‌را»

کراس‌اوور ملی ری‌را (مبتنی بر پلت‌فرم جدید IKP2) تجلی تکنولوژی پیشرفته و طراحی مدرن در صنعت خودرو ایران و ترکیبی از قدرت، کارآیی و راحتی است که اولین تجربه شماره‌گذاری و تحویل را تجربه خواهد کرد. موتور قدرتمند توربوشارژ با توان خروجی 160اسب‌بخار و گشتاور 240نیوتون‌متر با گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته، تجربه‌ای هیجان‌انگیز از رانندگی را فراهم می‌کند. حداکثر سرعت این محصول 195 کیلومتر بر ساعت و مصرف ترکیبی آن 7.3 لیتر در 100کیلومتر است. داخل کابین ری‌را با استفاده از تکنولوژی‌های روز طراحی شده است.

صندلی‌های چرم و پارچه با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن به همراه سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، راحتی حداکثری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌آورند. همچنین مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی نظیر سیستم کنترل پایداری، کنترل سرعت در سرازیری، کمکی حرکت در سربالایی، کمکی ترمز، کنترل کشش و ترمزهای جلو و عقب دیسکی منجر به افزایش ایمنی شما تا رسیدن به مقصد می‌شود.

داخل کابین ری‌را به نمایشگر دوگانه و سیستم مالتی‌مدیا با صفحه هوشمند لمسی 12اینچی با پشتیبانی از اندروید اتو و و اپل کارپلی مجهز شده است. سیستم Cornering Light یا چراغ‌های چرخشی این خودرو یکی دیگر از ویژگی‌های پیشرفته در خودروهای مدرن است که به‌منظور افزایش ایمنی و دید بهتر در پیچ‌ها طراحی شده است.

کروزکنترل و محدودکننده سرعت، سنسور نور و باران، سیستم تعویض‌دنده پشت فرمان، دوربین 360درجه دیجیتال، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم پایش فشار باد تایرها، سانروف، ترمز پارک برقی، شارژر بی‌سیم، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و قابلیت بازشدن درِ صندوق با اشاره پا (Kick Sensor)، از دیگر امکانات ری‌را هستند.

«تارا»؛ پرچمدار سدان‌های ایران‌خودرو

یکی دیگر از محصولات ملی و مبتنی‌بر پلت‌فرم جدید ایران‌خودرو (IKP1) که در این فهرست ده‌گانه دیده می‌شود، خودرو تارا بوده که پرچمدار سدان‌های این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو خانوادگی که در کلاس ابعادی C و در دو مدل با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود، از ایمنی بالایی برخوردار است که می‌توان آن را مرهون استفاده از ورق‌های دوفازی (Dual Phase) با استحکام بالا، سیستم‌های کنترل پایداری فعال الکترونیکی (ESC, HBA, TCS)، کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، ترمزهای جلو و عقب دیسکی به همراه ABS و EBD، نشانگر اخطار کاهش فشار باد تایر، استاندارد حفاظت از عابرپیاده، کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین و جانبی در مدل اتوماتیک)، ستون فرمان تلسکوپی، ایزوفیکس و سیستم قطع سوخت خودکار دانست.

تارا همچنین از امکانات رفاهی خوبی مانند گیربکس شش‌سرعته خودکار (در مدل اتوماتیک)، موتور TU5P (نسخه تقویت‌شده TU5)، فرمان برقی، صندوق عقب جادار 640 لیتری، صندلی‏های جلو برقی (در مدل اتوماتیک)، دوربین دنده‌عقب (در مدل اتوماتیک)، آینه‏‌های برقی راهنمادار (در مدل اتوماتیک تاشونده)، سیستم ضدسرقت هشداردهنده (VAS)، کروزکنترل، سانروف (در مدل اتوماتیک)، سیستم تهویه هوای برقی، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای (در مدل اتوماتیک)، زیر آرنجی (در مدل اتوماتیک)، بازکننده درِ صندوق عقب از راه دور، چراغ‌های جلو مجهز به لامپ نئون و چراغ روز، فرمان چرم و دسته‌دنده چرم (در مدل اتوماتیک)، رینگ آلومینیومی (در مدل اتوماتیک)، نشانگر و راهنمای تغییر دنده (GSI) و سنسور نور و باران بهره‌مند است.

«هایما 7ایکس»؛ شاسی‌بلند لوکس‌ ایران‌خودرو

هایما 7ایکس یکی از لوکس‌ترین محصول ایران‌خودرو همراه با سه ردیف صندلی مجزا محسوب می‌شود که مجهز به موتور ۱.۶لیتری بنزینی نسل جدید GDI توربوشارژ با قدرت ۱۹۲ اسب‌بخار و گشتاور ۲۹۳نیوتون‌متر و گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک است.

این ون هفت‌نفره از استاندارد عدم آلایندگی یورو6 پیروی کرده و یکی از معدود خودروهای بازار ایران است که سطح بسیار پایینی از آلایندگی را منتشر می‌کند.

این محصول از منظر تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰درجه، اتوهلد، سیستم‌های هشدار خروج از خط و کمکی تثبیت حرکت میان خطوط، ترمز کمکی، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، رادار نقطه کور، پایش فشار بادتایرها، سه حالت پارک اتوماتیک خودرو، سنسور و دوربین دنده‌عقب، ایزوفیکس صندلی کودک و کروزکنترل تطبیقی است.

همچنین این محصول مجهز به سنسور حرکت اشیا پس از قفل‌شدن خودرو با قابلیت ارسال پیام کوتاه به موبایل، مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، سنسور نور و باران، بازکردن درِ صندوق عقب با اشاره پا، سانروف برقی پانورامیک، صندلی‌های جلو مجهز به تنظیم برقی، سردکن و گرم‌کن و صندلی‌های ردیف دوم و سوم تاشو، استارت دکمه‌ای، رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی و... است.

«هایما 8اس»؛ رقیب قدرتمندترین کراس‌اوورهای بازار ایران

کراس‌اوور هایما 8اس ایران‌خودرو از یک موتور ۱.۶لیتری چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می‌برد که آن را در زمره یکی از قدرتمندترین کراس‌اوورهای بازار قرار می‌دهد. پیشرانه هایما 8اس قادر به تولید ۱۸۲اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰نیوتون‌متر گشتاور است.

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک همراه با قابلیت تعویض دنده به‌صورت تیپ‌ترونیک (دستی) به چرخ‌های جلو هایما 8اس منتقل می‌شود. هایما 8اس با اتکا به این موتور پربازده قدرتمند قادر است طی حدود ۸ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو نیز از طراحی زیبا و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی متعدد و مطلوبی برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =