سیگما خرید یا فروش و تعویض محصولات کرمان موتور

سیگما

مقدمه

خرید یا فروش خودرو دست‌دوم، فرایندی حساس به حساب می‌آید که در صورت نداشتن اطلاعات کافی، ممکن است به ضرر خریدار یا فروشنده تمام شود. مشکلاتی مخفی در ماشین و همین‌طور مسائل حقوقی دخیل در فرایند، ممکن است بعدها یک یا هر دو طرف معامله را به دردسر بیندازند. به همین خاطر حضور یک مشاور آگاه و خبره می‌تواند صحت و اعتبار معامله را تضمین کند و اینجاست که سیگما وارد میدان می‌شود.‌ سیگما به فروشنده و خریدار خودرو کمک می‌کند تا به راحتی و بدون کوچک‌ترین دردسر فنی یا حقوقی، عملیات فروش و خرید ماشین را انجام دهند.‌ اما چگونه؟

پیش از بررسی نقش سیگما در تسهیل معاملات خودرویی بد نیست نگاهی به مشکلات فنی و مسائل حقوقی بالقوه در خرید و فروش خودرو دست‌دوم بیندازیم.

مشکلات بالقوه در معامله خودرو دست‌دوم

در هنگام خرید و فروش خودرو دست‌دوم، سه موضوع اصلی برای طرفین معامله حائز اهمیت می‌شود؛ قیمت، سلامت فنی ماشین و امور مربوط به ثبت سند و انتقال خودرو.

- قیمت‌گذاری ماشین دست‌دوم

بسیاری از فروشندگان بر حسب سلیقه و یا با توجه به مدل‌های مشابه، قیمتی را به وسیله نقلیه خود اختصاص می‌دهند. این قیمت معمولا بدون توجه به فاکتورهایی همچون سلامت فنی ماشین، مدل، رنگ، سال ساخت و... تعیین می‌شود. مسلما اکثر خریداران نیز از پارامترهای دخیل در قیمت‌گذاری بی‌خبر هستند و دانش کافی برای سنجش سطح سلامت ماشین ندارند. بازنده این معامله بدون شک خریدار است که بدون اطلاع از عیوب احتمالی، با قیمت پیشنهادی فروشنده توافق کرده و در مدت‌زمان کوتاهی با مراجعات متعدد به تعمیرگاه‌ها، متوجه اشتباه خود می‌شود.

برخی دیگر نیز به خاطر عجله در فروش ممکن است قیمتی پایین‌تر از حد واقعی را برای ماشین خود در نظر بگیرند. در این حالت، فروشنده باخت می‌دهد و عایدی واقعی از ماشین ارزشمند خود را فدای سرعت در دریافت پول می‌کند.

- سلامت فنی خودرو

در هنگام خرید یک ماشین دست‌دوم حداقل می‌بایست به ده نکته فنی توجه کرد. این ده نکته عبارت‌اند از بررسی دقیق شاسی و بدنه، ارزیابی سلامت فنی خودرو، تست ترمزها، تست فرمان، بررسی دود خروجی از اگزوز، بررسی وضعیت رادیاتور، بررسی سیستم برق‌رسان، ارزیابی کابین و تجهیزات آن، تست سیستم تهویه و بررسی عدد کیلومترشمار و تخمین کارکرد خودرو.

عدم توجه به هر یک از نکات فوق ممکن است در آینده نه‌چندان دور، هزینه گزافی روی دوش مالک تحمیل کند. اگر شاسی ماشین آسیب‌دیده باشد، استقامت آن برای همیشه از دست می‌رود و خرید خودرو به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

وجود نقص در سیستم ترمز و فرمان نیز علاوه بر کاهش کیفیت رانندگی، ایمنی ماشین را به خطر می‌اندازد. دود خروجی از لوله اگزوز می‌تواند بیانگر سلامت موتور و عملکرد آن باشد.

رادیاتور ماشین نقش مهمی در سلامت موتور دارد و در صورت خراب بودن، نمی‌تواند عملیات خنک‌سازی موتور را انجام دهد. وجود نشتی در رادیاتور خراب، امری رایج و مشهود است، ولی باقی مشکلات آن تنها توسط فرد متخصص تشخیص داده می‌شود.

سیستم برق‌رسان، مسئول روشن شدن ماشین و سایز لوازم الکتریکی مثل چراغ‌ها و سیستم تهویه است. این سیستم شامل بخش‌های فراوانی می‌شود که بررسی صحت عملکرد آن‌ها از دانش و حوصله فرد معمولی فراتر می‌رود.

سلامت کابین و تجهیزات آن از جمله سیستم تهویه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه باشد کابین محل آسایش راننده و سرنشینان است و وجود کوچک‌ترین نقصی در تجهیزات آن مثل صندلی، پدال‌ها، سیستم تهویه و ... موجب کلافگی راننده و سرنشینان و کاهش کیفیت رانندگی و حواس‌پرتی راننده می‌شود. حواس‌پرتی راننده نیز نتیجه‌ای به جز به خطر افتادن ایمنی خودرو، سرنشینان و سایر ماشین‌های در حال تردد در جاده را به همراه نخواهد داشت.

عدد کیلومترشمار نیز یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش سلامت خودرو به حساب می‌آید، چون کارکرد و میزان استهلاک ماشین را نشان می‌دهد. متأسفانه برخی فروشندگان با دستکاری کیلومتر شمار به راحتی می‌توانند کارکرد ماشین را کمتر از حد واقعی نشان دهند. در این صورت تشخیص تقلب توسط خریدار معمولی بسیار بعید به نظر می‌رسد.

- مشکلات حقوقی در معامله خودرو دست‌دوم

عدم آشنایی با مسائل حقوقی حین خرید و فروش خودرو می‌تواند تبعات ناخوشایند و جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. بررسی دقیق و دریافت مدارک مختلف اعم از کارت خودرو، برگ سبز خودرو، سند شرکت فروشنده، بیمه شخص ثالث و ...، وکالتی یا در رهن بودن خودرو، امور مربوط به انتقال سند و تعویض پلاک و پرداخت هزینه‌ها، جزو مواردی هستند که می‌بایست به دقت به آن‌ها توجه کرد و در صورت مشکوک بودن هر یک، دور معامله را خط کشید.

سیگما، همیار موثق و معتبر در خرید و فروش خودرو

پلتفرم سیگما، پلتفرم اختصاصی برای مالکین و مشتریان محصولات کرمان موتور است که امکان خرید خودرو دست‌اول و همین‌طور خرید و فروش خودرو دست‌دوم را برای کاربران فراهم می‌آورد.

تیم مشاوران آزموده و مجرب سیگما در هر زمان آماده کمک به مشتریان و رفع مشکلات آن‌ها است. در پلتفرم سیگما به راحتی می‌توان ماشین متعلق به کرمان موتور را فروخت. اگر مالک یکی از محصولات کی‌ام‌سی، جک یا هیوندای هستید، با یک تماس می‌توانید از مشاورین سیگما برای تعیین قیمت ماشین خود کمک بگیرید. کارشناسان فنی سیگما با سنجش پارامترهای مختلف از طریق تجهیزات پیشرفته و به‌روز، میزان سلامت ماشین را اندازه‌گیری کرده و تخمینی از قیمت واقعی را پیشنهاد می‌دهند. آن‌ها تک‌تک بخش‌های ماشین را مورد بررسی قرار می‌دهند و عیوب مخفی را پیدا می‌یابند. با توجه به این عیوب و همین‌طور کارکرد دقیق ماشین، مدل و رنگ آن، قیمتی منصفانه را برای خودرو اعلام می‌کنند. در صورت توافق، ماشین از فروشنده خریداری‌شده و تمام مراحل فروش با دخالت مستقیم تیم سیگما و بدون کوچک‌ترین دردسری انجام می‌شود. وجه حاصل از فروش خودرو نیز به طور آنی به حساب فروشنده انتقال پیدا می‌کند. به سبب حضور تیم سیگما، دیگر خبری از قیمت‌گذاری غیرمنصفانه و ریسک‌های حقوقی در فروش خودرو نیست.

از طرف دیگر، خریدار می‌تواند با مراجعه به وبسایت سیگما خودروهای دست‌دوم یا برقراری تماس با تیم مشاورین سیگما، وسیله نقلیه دلخواه را انتخاب کرده و فرایندهای خرید، ثبت سند و ... را با نظارت و دخالت مستقیم سیگمایی‌ها انجام دهد. به بیان دیگر، خرید خودرو از پلتفرم سیگما یک راه‌حل امن، شفاف و بدون دردسر است که در اختیار مشتریان محصولات کرمان موتور قرار دارد.

خرید و فروش خودرو در سیگما با قیمت منصفانه انجام می‌شود و سلامت ماشین‌ها تضمین شده است. به علاوه، تمام مراحل انتقال خودرو با همراهی مشاورین مجرب و کاربلد سیگما انجام می‌شود و اسناد مربوطه به طور آنی در سازمان‌های وابسته به ثبت می‌رسند. بدین ترتیب، فروشنده یا خریدار بدون کوچک‌ترین نگرانی در مورد مسائل حقوقی و فنی می‌تواند معامله ماشین را انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =