هیدروژنی‌های تویوتا

دو خودروسازی شرقی هیوندای و تویوتا در بخش‌های مختلفی مانند خودروهای خانوادگی، شاسی‌بلندها و مدل‌های اسپرت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

در اقدامی تازه، هر دو خودروساز یادشده با یکدیگر به توافق رسیده‌اند تا رویدادی مشترک را در کشور کره‌جنوبی برگزار کنند. قرار است که «فستیوال هیوندای N و تویوتا گازو ریسینگ» محلی برای گردهمایی خودروهای اسپرت جاده‌ای و مسابقه‌دهنده‌های کلاس‌های مختلف هر دو شرکت باشد.

در این رویداد، انواع مدل‌های تویوتا GR 86، GR سوپرا، هیوندای‌های N مانند مدل الانترا N و آیونیک 5N هم حضور خواهند داشت؛ البته برای اینکه فضای گردهمایی برای بینندگان جذاب‌تر باشد، چند مدل مفهومی و پروتوتایپ هم به نمایش گذاشته خواهند شد. البته که چنین نمایشگاهی تنها به پیشرانه‌های قدیمی درون‌سوز یا برقی اختصاص ندارد و تویوتا در آن از مدل‌های هیدروژنی خود هم پرده‌برداری می‌کند. درسوی‌دیگر هیوندای هم از مدل مفهومی هیدروژنی N ویژن ۷۴ رونمایی خواهد کرد.

پس شرکت‌کنندگان می‌توانند انتظار دیدن خودروهای جاده‌ای، خودروهای اسپرت مخصوص پیست، خودروهای مفهومی، مسابقه‌دهنده‌های رالی و تپه‌نوردی پایکس‌پیک و... را داشته باشند. چنین همکاری میان دو خودروساز بزرگ شرقی می‌تواند نشانگر حرکتی مثبت و روبه جلو باشد.

تویوتا و هیوندای می‌گویند که برگزاری این فستیوال یک همکاری آغازین میان دو مجموعه به شمار می‌رود؛ پس هم می‌توان گمان کرد در آینده این همکاری افزایش پیدا کند و شاید هم به جایی نرسد. مشخصا هر دو شرکت امکان همکاری بیشتر را بررسی خواهند کرد اما تا زمانی که جریان قطعی نشود، خبری از آن فاش نخواهد شد.

گزارش‌های خبرگزاری‌های کره‌ای نشان می‌دهد که مدیران دو شرکت یادشده پیش از برگزاری رویداد مشترکشان دیدار خواهند کرد تا درباره توسعه فناوری‌های هیدروژنی و ساخت خودروهای FCEV گفت‌وگو کنند.

برند تویوتا پیش از این هم برای توسعه و تولید مدل‌های هیدروژنی با ب‌ام‌و همکاری کرده بود؛ درحالی‌که هیوندای برنامه دارد تا سال ۲۰۲۵ از برنامه هیدروژنی نکسو رونمایی کند. هم‌اکنون تغییر و تحولات زیادی میان خودروسازان ژاپنی و کره‌ای در حال رخ دادن است.

شایعات از پیوستن شریک نیسان و رنو، به گروه استلانتیس می‌گوید؛ درحالی‌که چندی پیش همکاری رسمی میان سه خودروسازی هوندا، نیسان و میتسوبیشی به‌صورت رسمی اعلام شد تا هر سه خودروساز بتوانند بار مالی تولید مدل‌های جدید را کاهش دهند و قیمت محصولاتشان را پایین نگه دارند.

البته تفاوت این قرارداد با گفت‌وگوهای تویوتا -هیوندای در تمرکز آن‌ها بر پیشرانه برقی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =