با توجه به‌اینکه سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما از نوع انژکتوری است، پنج بار روشن و خاموش شدن چراغ‌چک به‌خرابی یکی از سنسورهای موتور مربوط می‌شود.

موتورسیکلت 150 سی‌سی مدل 97 دارم و بیش از دو هفته است در زمان استارت و روشن شدن موتور، چراغ‌چک 5 مرتبه روشن و خاموش می‌شود. این درحالی است که عملکرد موتور درسرعت‌های بالا مانند 60 کیلومتر برساعت و بیشتر مانند قبل نیست و به‌مرور سرعت آن کاهش می‌یابد؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،با توجه به‌اینکه سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما از نوع انژکتوری است، پنج بار روشن و خاموش شدن چراغ‌چک به‌خرابی یکی از سنسورهای موتور مربوط می‌شود. به‌عبارت دیگر اگر سنسور دریچه‌گاز یا سوکت مربوط به‌آن معیوب شده باشد، در بروز چنین مشکلی موثر است. در این حالت باید ضمن بررسی سنسور دریچه‌گاز در صورت معیوب بودن، این قطعه تعویض شود. اما اگر سنسور سالم باشد، باید سوکت مربوطه را بررسی کنید. از سوی دیگر نامیزان کارکردن پیشرانه موتورسیکلت‌های انژکتوری در سرعت‌های بالا که گاه بی‌دلیل کاهش سرعت را نیز در پی دارد، می‌تواند ناشی از یکی از سه دلیل زیر باشد. 1- سیستم جرقه‌زنی با مشکل مواجه شده باشد که در این صورت احتمال دارد میزان لقی بین پیکاپ و فلایویل کم‌تر از میزان استاندارد شده باشد یا پیکاپ در جای خود شُل شده باشد؛ بنابراین باید فاصله بین پیکاپ و فلایویل بررسی و تنظیم شود و همچنین در صورت شُل بودن پیکاپ، آن را در محل خود محکم کنید. 2- در موتورسیکلت‌های انژکتوری لوله‌ای طراحی و تعبیه شده تا میزان بخارات بنزین را به‌سیستم باز گرداند؛ بنابراین اگر در مسیر این لوله مشکلی به‌وجود آمده باشد یا اینکه مسیر بازگشت بخارات بنزین مسدود شده باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد که دراین حالت باید این لوله بررسی و درصورت نیاز تعویض شود. 3- این عامل نیز به‌سیستم جرقه‌زنی و متعلقات آن باز می‌گردد و اگر چینی شمع یا سر شمع اصطلاحا برق‌دزدی داشته باشد، چنین اشکالی را ایجاد می‌کند. دراین حالت برای رفع مشکل باید سیستم مدار الکترونیکی مربوطه بررسی و پس از آن قطعاتی مانند شمع و وایر تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

آخرین اخبار