روشن ماندن چراغ‌چک به‌صورت ثابت روی صفحه‌کیلومتر تنها به‌دلیل تنظیم نبودن هوای دور آرام موتور است. به‌بیان دیگر در این حالت باید پیچ تنظیم هوا را که از حالت استاندارد خارج شده است، تنظیم کرد.

موتورسیکلت زونتس 250S دارم و مدتی است بعد از استارت زدن و روشن شدن موتور، چراغ‌چک روی صفحه کیلومتر به‌نمایش درمی‌آید و خاموش نمی‌شود. همچنین در زمان حرکت در سرعت‌های بالا، به‌صورت ناگهانی موتور با افت شتاب شدیدی مواجه می‌شود و این درحالی است که اگر در این شرایط اقدام به‌ترمزگیری کنم، فرمان به‌شدت می‌لرزد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،روشن ماندن چراغ‌چک به‌صورت ثابت روی صفحه‌کیلومتر تنها به‌دلیل تنظیم نبودن هوای دور آرام موتور است. به‌بیان دیگر در این حالت باید پیچ تنظیم هوا را که از حالت استاندارد خارج شده است، تنظیم کرد. اما برای برطرف کردن افت شتاب شدید در سرعت‌های بالا، باید چهار مورد بررسی شود.
1- ابتدا باید سیستم‌های سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین لازم است اتصالات کوئل و سپس متعلقات سیستم جرقه‌زنی بررسی شود. اما درصورت سالم بودن اتصالات، باید سیستم سوخت‌رسانی و به‌طور کلی وایر شمع نیز بررسی شود. چرا که این قطعه مانند سایر قطعات دارای عمرمفیدی است که پس از مدتی کارکرد، باید تعویض شود و بررسی سوکت‌های مربوط به کویل هم نباید فراموش شود. 2- اگر سوخت به‌مقدار کافی و مورد نیاز موتور به‌سیلندر ارسال نشود، منجر به‌افت شدید یا افت ناگهانی سرعت می‌شود و در زمان افزایش دور موتور و بالا رفتن سرعت، پیشرانه نیاز به‌سوخت بیش‌تری دارد و در این صورت باتوجه به‌افزایش دور موتور، قدرت و گشتاور لازم نیز تولید می‌شود تا در حرکت مشکلی ایجاد نشود.
بنابراین اگر حجم کمتری از سوخت وارد سیلندر شود، در به‌وجود آمدن چنین اشکالی تاثیرگذار است و برای رفع آن نیز باید فیلتر یا همان صافی بنزین مورد بررسی قرار گیرد. چراکه ممکن است فیلتر مسدود شده باشد و سوخت به‌میزان کافی به‌سیلندر نرسد. بنابراین برای رفع مشکل باید فیلتر تعویض شود. 3- این حالت ممکن است به‌دلیل اتصال نامناسب سوئیچ باشد. هرچند که احتمال آن بسیار ضعیف است، اما برای اطمینان خاطر نیاز به‌بررسی دارد. 4- در نهایت باید رگلاتور سوخت (که مهم‌ترین قطعه سیستم سوخت‌رسانی و تنظیم‌کننده فشار سوخت است) نیز مورد بررسی قرار گیرد. زیرا اگر این قطعه معیوب شده باشد، در ایجاد چنین مشکلی تاثیرگذار خواهد بود. براین اساس باید این قطعه نیز بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت که باتوجه به‌این‌که سیستم ترمز موتورسیکلت شما از نوع دیسکی خنک‌شونده است، این احتمال وجود دارد که دیسک ترمز هنگام حرکت با آب موجود روی سطح زمین برخورد کرده باشد که در این صورت مشکلی همچون آنچه شما بیان کردید، به‌وجود خواهد آمد. درواقع این مساله سبب تاب برداشتن دیسک ترمز شده و در زمان ترمزگیری به‌دلیل خارج شدن دیسک از فرم استاندارد، سبب رسیدن ارتعاش و لرزش به‌فرمان می‌شود. اما برای برطرف شدن مشکل لازم است دیسک یا لنت‌ترمز تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

آخرین اخبار