پیتربیلت

در بازارهای بزرگ جهانی به‌ویژه آمریکا، هنوز هم خریداران این خودروها به دنبال برندهای معتبر و باسابقه می‌روند

برخلاف مدل‌های سواری، انتخاب یک کشنده یا کامیون نه در ایران بلکه در تمام دنیا، کاری دشوار و پیچیده است و فاکتورهای بیشتری را شامل می‌شود؛ چراکه این خودروها، یک سرمایه‌ و نوعی کسب‌وکار برای مالکان آن‌ها به حساب می‌آید. بنابراین دقت در مشخصات فنی و عمر خودرو، کار را برای خریداران دشوارتر می‌کند. گرچه در سال‌های اخیر ورود مدل‌های جدیدی ازجمله محصول تسلا سروصدا به پا کرده و نظر برخی از متقاضیان این خودروها را به خود جلب کرده است، اما آمارها نشان می‌دهند در بازارهای بزرگ جهانی به‌ویژه آمریکا، هنوز هم خریداران این خودروها به دنبال برندهای معتبر و باسابقه می‌روند که بین آن‌ها نام‌هایی چون کنورث، ولوو و پتربیلت به چشم می‌خورد.

«فریت‌لاینر»؛ بهترین کشنده در میان رانندگان آمریکایی

می‌توان انتظار داشت نام فریت‌لاینر در هر فهرستی از بهترین کشنده‌ها دیده شود. البته فریت‌لاینر این اتفاق را مرهون طراحی زیبا و موردپسند رانندگان آمریکایی است. خودروهای این شرکت توانسته‌اند سهمی حدود ۴۰درصد از بازار را به دست بیاورند و به پرفروش‌ترین کشنده‌های آمریکایی تبدیل شوند.

پنج غول محبوب بازار آمریکا

محصولات فریت‌لاینر به موتورهایی با قدرت بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ اسب‌بخار و حداکثر ۲۰۵۰ پوند گشتاور مجهز شده است که به رانندگان اجازه می‌دهد بارهای مختلف را حمل کنند.

فریت‌لاینرها که از نظر آیرودینامیکی کارآمد هستند به رانندگان کمک می‌کنند تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند. این خودروها همچنین با هزینه‌ای کمتر در مقایسه با سایر رقبا، ویژگی‌های بیشتر و برتری را ارائه می‌دهند. با کیفیت ساخت عالی و قیمت در دسترس‌تر، به‌راحتی می‌توان فهمید که چرا فریت‌لاینر بهترین کشنده ۲۰۲۴ نزد رانندگان آمریکایی است. در این میان، «کاسکادیا» را می‌توان امضای فریت‌لاینر در میان محصولات سنگین دانست.

این خودروسازی سالانه ۷۰هزار دستگاه از کشنده‌های کلاس۸ را به فروش می‌رساند و بیشتری سهم بازار را در میان مدعیان بازار ایالات‌متحده به دست آورده است.

این شرکت در سال ۱۹۴۲ تاسیس شده و اولین تولیدکننده‌ای بود که توانست محصولی را با کابین تمام‌آلومینیوم طراحی و تولید کند که در مقایسه با استیل سبک‌تر بود.

«کنورث»؛ قابل اعتمادترین کشنده آمریکا

کنورث در این فهرست به عنوان قابل‌اعتمادترین ۱۸چرخ‌های بازار شناخته شده است؛ چرا که این کشنده‌ها توسط خود کامیونداران برای آن‌ها طراحی و تولید شده است.

پنج غول محبوب بازار آمریکا

کنورث در شرکت خود، از رانندگان باتجربه‌ای بهره می‌برد و از آن‌ها در مورد طراحی و ویژگی‌های شاخص و موردنیاز یک کشنده مشاوره می‌گیرد. کشنده‌های کنورث از فناوری‌ ناوبری معروفی بهره می‌برد که محصولات سنگین آن را به کاهش استرس روزانه رانندگان معروف کرده، این در حالی است که کشنده‌های کنورث بین رانندگان به‌عنوان یکی از قابل اعتمادترین خودروهای سنگین با هزینه‌های عملیاتی و نگهداری پایین شهرت دارند.

محصولات این شرکت در کنار مصرف کم اما قدرت بالایی دارند که توانسته است توجه رانندگان را به خود جلب کند. خریداران خودروهای این شرکت، موتورهای کامینز را به سایر محصولات ترجیح می‌دهند.

کنورث توسط پاکار، همان شرکت مادر تولیدکننده پتربیلت تولید می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۲۳ توسط هری کنت و ادگار ورتینگتون در سیاتل تاسیس شد و درحال‌حاضر در کرکلند به کار خود ادامه می‌دهد.

کنورث دومین برند بزرگ کشنده در ایالات متحده با سهم بازار ۱۶ درصد از بازار است و مدل‌های پرطرفدار آن شامل T۶۸۰، T۶۸۰ Next gen، W۹۹۰ و W۹۰۰L می‌شود.

«ولوو»؛ زیباترین کشنده در آمریکا

اگرچه ولوو در ایالات متحده چندان رایج نیست، اما محصولات این شرکت را می‌توان به‌عنوان یک لیدر بین‌المللی در تولید کشنده‌های باکیفیت دانست.

پنج غول محبوب بازار آمریکا

ولوو پنجمین تولیدکننده کشنده محبوب در ایالات متحده است، اما در رتبه دوم در جهان قرار دارد. ولوو زیرمجموعه همان شرکتی است که کامیون‌های ماک را تولید می‌کند؛ بنابراین از یک شبکه پشتیبانی عالی برخوردار است. محصولات ولوو با دوام، عملکرد و راحتی شناخته می‌شوند و کار رقبا را سخت کرده‌اند.

محصولات سنگین ولوو به دلیل سبک‌تر و کوچک‌تر بودن، کم‌مصرف‌تر هستند و رانندگی راحت‌تری دارند. ولوو با فناوری پیشرفته‌ای مانند فرمان پویا عرضه می‌شود که گشتاور بیشتری منتقل می‌کند و باعث می‌شود فرمان به‌راحتی به حالت خنثی برگردد.

گرچه این شرکت در میان ۵ کشنده محبوب در آمریکا، کمترین سهم بازار حدود ۱۰ درصد را در اختیار دارد؛ اما در تولید قطعات در این صنعت پیشرو محسوب می‌شود.

«پیتربیلت»؛ دارنده بزرگ‌ترین تخت‌خواب

پیتربیلت‌ها در زمره کشنده‌های کلاسیک آمریکایی هستند، اما برخلاف سایر مدل‌ها با هدف کاهش وزن، دماغه بلند و نمادین آن‌ها حذف شده است. پتربیلت دارای دو مدل کشنده کلاس۸ غیربرقی مدل ۳۸۹ و ۵۷۹ است؛ هر دو کیفیت بالایی دارند، اما از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند.

پنج غول محبوب بازار آمریکا

مدل ۳۸۹ ظاهر کلاسیک‌تری دارد و ۵۷۹ طراحی مدرن‌تری که با افزایش بهره‌وری سوخت، بهبودهای آیرودینامیکی قابل‌توجهی را ایجاد می‌کند. مدل ۵۷۹ همچنین دارای کروزکنترل پیش‌بینی‌کننده است که بهره‌وری سوخت را بهبود می‌بخشد.

این کشنده همچنین از بزرگ‌ترین تخت‌خواب در میان سایر کشنده‌ها برخوردار است. به لطف بدنه آلومینیومی این کشنده می‌توانید انتظار سواری سبک‌تر و کم‌مصرف‌تر را داشته باشید.

این کشنده توسط پاکار؛ همان تولیدکننده کشنده‌های کنورث تولید می‌شود؛ بنابراین می‌توان از آن انتظار ساخت و قطعات باکیفیت بالا را داشت. سهم بازار این خودروسازی نیز ۱۳درصد و برابر با کنورث است.

«اینترنشنال»؛ کشنده استوار در جاده

اگر بتوان از مدل پروستار اینترنشنال که با موتور مکس‌فورس عرضه شد و با مشکلات شدیدی همراه بود، چشم‌پوشی کرد، باید از دیگر محصولات این خودروسازی انتظار یک کشنده خوش‌چهره و با کیفیت را در جاده داشت.

پنج غول محبوب بازار آمریکا

از لحاظ تاریخی، کشنده‌های اینترنشنال با قدرت و عملکرد عالی شناخته شده‌اند. مدل‌های کشنده کلاس۸ آن‌ها شامل Lonestar و سری LT هستند و با تمرکز بر راحتی راننده طراحی شده‌اند.

رانندگان به لطف هندلینگ که اینترنشنال به آن معروف شده است، یک رانندگی لذت‌بخش را تجربه می‌کنند. این خودروها به دلیل بهبود در دید جلو و جانبی، ایمنی را افزایش می‌دهند و به راحتی می‌توان فهمید چرا کشنده‌های اینترنشنال در فهرست ۵ کشنده برتر ۲۰۲۴ آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت اینترنشنال نویستار که سال ۱۹۸۶ تاسیس شد، ۱۱ درصد از سهم بازار کشنده‌های آمریکا را در اختیار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =