کد خبر: 199580
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

معمولا وقتی خودروسازها سالگردی را جشن می‌گیرند، یک نسخه ویژه از خودرویی را با نشان‌ها یا بروزرسانی‌های منحصربفرد عرضه می‌کنند اما رنو قصد دارد برای چهلمین سالگرد حضورش در فرمول ۱، قوری زرد رنگی را عرضه کند.

به گزارش اخبارخودرو به نقل از عصرخودرو، اما رنو برای چهلمین سالگرد موفقیت خود در فرمول ۱ یک استراتژی بسیار متفاوت در پیش گرفته و یک "قوری زرد رنگ" طراحی کرده است!

[caption id="attachment_199602" align="aligncenter" width="700"]رنو و عرضه یک قوری زرد رنگ! رنو و عرضه یک قوری زرد رنگ![/caption]

یک قوری چای هرگز همتا و معادلی برای دنیای پرسرعت و فوق رقابتی فرمول یک به نظر نمی‌رسد. بنابراین سخت است که تصور کنیم تیمی در فرمول ۱ از این قوری استفاده کند! این طرح واقعا جذاب است.

 

در این تصاویر خودروی زرد و مشکی رنو برای ایجاد نمای تصویری بیشتر با پایه تاریک و قسمت روشن تر قوری در بالا، تلفیق شده است. دسته زاویه دار، باله یک خودروی فرمول یک را تداعی می‌کند و لوله قوری همانند دماغه خودرو است. بعلاوه محفظه قوری تداعی گر کابین خودرو است.

 

هدف رنو از این طرح یادآوری لقب داده شده به خودروی فرمول یک RS01 در سال ۱۹۷۷(۴۰ سال پیش) است. این خودرو اولین خودروی فرمول ۱ بود که از موتور توربوشارژ استفاده می‌کرد و آغازگر رقابت خودروهای با اسب بخار بالا بود.

کن تیرل رئیس "تیم فرمول یک تیرل" در آن سال RS01 را به شوخی یک "قوری زرد" نامید اما دیگر تیمها از آن به بعد همین لقب را برای خودروهای مسابقه ای رنو استفاده کردند.

قوری زرد رنگ رنو از ماه سپتامبر به بازار میآید و به قیمت ۱۴۷ دلار به فروش خواهد رسید. این شرکت قصد دارد تنها ۴۰ عدد از آن را تولید کند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جگوار ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
    آفرین همینوبگورنوآخرفهمیدبایدقوری سازبشه خداکنه پژوهم سرعقل بیاداستکان نالبکی تولیدکنه خخخخخخخخخاخاخاخاخا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =