کد خبر: 201154
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

تنوع وانت‌های فورد باعث کاهش کیفیت آن‌ها نشده و این تولیدکننده را به یکی از برترین شرکت‌های تولید پیکاپ تبدیل کرده است

به گزارش اخبار خودرو ، در بخش نخست این گزارش گفتیم در سراسر جهان، پیکاپ‌ها نه‌تنها گزینه مناسبی برای جابه‌جایی بارهای شهری و بارکشی در جاده‌های کوتاه بین‌شهری هستند بلکه به‌عنوان خودروی خانواده هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

درواقع در ایران بخشی از سهم بازار پیکاپ‌ها را کامیونت‌ها اشغال کرده‌اند که مصرف سوخت بالاتر و آلایندگی بیش‌تری برای امور پخش و توزیع درون‌شهری دارند.

در بخش پیشین همچنین به معرفی پنج پیکاپ نخست که محصول چهار پیکاپ‌ساز برتر دنیا بودند، پرداختیم.

پیکاپ فورد سوپرچیف، جیپ رنگلر، فورد F-150، مرسدس بنز کلاس C و هیوندای سانتاکروز. در ادامه نیز پنج پیکاپی که انتخاب‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند، معرفی خواهیم کرد.

پیکاپ تسلا مدل U، پیکاپ رم ۳۵۰۰، فورد رپتور، فورد رنجر و تویوتا هایلوکس قرار است به‌زودی در نسخه‌های ۲۰۱۸ خود رونمایی و وارد بازار شوند.

هرچند بازار اصلی و پرطرفدار این گروه از خودروها، ایالات‌متحده آمریکا اما این خودروهای خاص برای مردم دیگر کشورها نیز جذاب است و شناخت آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

در میان ۱۰ مدل برتر سال‌های ۲۰۱۷- ۲۰۱۸، چهار محصول فورد به چشم می‌خورد که می‌توان گفت این شرکت متنوع‌ترین سبد محصول در سگمنت پیکاپ را به خود اختصاص داده است.

در حالی که تنوع این خودروها باعث کاهش کیفیت آن‌ها نشده و این تولیدکننده را به یکی از برترین شرکت‌های تولید پیکاپ تبدیل کرده است.

۶- پیکاپ تسلا مدل U [caption id="attachment_201155" align="aligncenter" width="639"]پیکاپ تسلا مدل U پیکاپ تسلا مدل U[/caption]

پیکاپ مدل U شرکت تسلا، یکی از پیکا‌پ‌هایی است که توجه‌ بسیاری را به خود جذب کرد و مدل۳ آن حدود ۳۵۰ هزار دستگاه پیش‌فروش شد.

این محصول تسلا از نظر صدای موتور و ظرفیت حمل، در نوع و سگمنت خود یک شاهکار محسوب می‌شود. طراحی بیرونی مدل U تسلا از جذابیت بسیاری برخوردار و برای استفاده در شرایط جغرافیایی مختلف طراحی شده است.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری و کابین این مدل می‌توان به کف‌خواب‌بودن و صندلی‌های راحت و انعطاف‌پذیر اشاره کرد. همچنین سازندگان این خودرو، یک با تعبیه یک مانیتور روی داشبورد این مدل، دسترسی راحتی را برای رانندگان ایجاد کرده‌اند.

این پیکاپ از یک باتری قدرتمند بهره می‌برد که به‌طور معمول برای خودروهای سنگین در نظر گرفته می‌شود. توانایی یدک‌کشی این خودرو تا ۱۰ هزار پوند برآورد شده است.

مدل جدید پیکاپ تسلا از یک موتور V8 با توانایی تولید ۴۰۰ اسب‌بخار، قدرت و حداکثر ۳۸۰ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برد. در حالی که موتور V8 این خودرو به صورت انتخابی بوده و به طور معمول این خودرو با باتری عرضه می‌شود.

قیمت مدل U تسلا بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار اعلام شده است.

  ۷- پیکاپ رم ۳۵۰۰ نسخه ۲۰۱۸ [caption id="attachment_201159" align="aligncenter" width="306"]پیکاپ رم 3500 نسخه 2018 پیکاپ رم ۳۵۰۰ نسخه ۲۰۱۸[/caption]

مدل دوج رم ۲۵۰۰/۳۵۰۰ که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود، مدل تنومندی است که پیش از این توسط گروه کرایسلر تولید می شد.

این پیکاپ در حال‌حاضر در مکزیک تولید می‌شود، پیش از این توانسته بود ۵ سال به عنوان یکی از بهترین پیکاپ‌ها شناخته شود.

گشتاور ۱۰۰۰ پوند، ویژگی‌ بارزی است که خودروسازی رم برای مدل ۳۵۰۰ خود معرفی کرده است و با این کار توانسته خود را به خودروسازانی مانند جنرال‌موتورز و فورد نزدیک کند.

گشتاور بیشتر برای خودروهای باری می‌تواند ظرفیت حمل بار بیشتری را به همراه داشته باشد. سایز کلی دوج رم ۳۵۰۰ بدون تغییر خواهد بود.

قسمت جلویی این خودرو به شکل چشمگیری پهن‌تر شده است. در نگاه نخست یک پیکاپ عضلانی و قدرتمند به نظر می‌آید که تنظیمات داخلی آن برای سگمنت پیکاپ‌ها بسیار جالب است.

این مدل در مدل‌های بنزینی و دیزلی آماده ارائه است، موتور V8 بنزینی در دو مدل ۵٫۷ و ۶٫۴ لیتر و موتور توربودیزل ۶٫۷ لیتر کامینز شش‌خطی. به‌نظر می‌رسد این پیکاپ تا اواخر سال ۲۰۱۷ رونمایی شود و نسبت به مدل‌های پیشین خود با افزایش قیمت همراه باشد اما نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن اعلام کرد.

۸- فورد رپتور ۲۰۱۸ [caption id="attachment_201156" align="aligncenter" width="306"]فورد رپتور 2018 فورد رپتور ۲۰۱۸[/caption]

رپتور ۲۰۱۸ به گفته کارشناسان، خودرویی با اجرا و کارایی خالص خواهد بود و به هیولایی در میان پیکاپ‌ها تبدیل خواهد شد هر چند مدل ۲۰۱۷ فورد رپتور یکی از بهترین‌های آن سال شناخته شد اما نسخه ۲۰۱۸ آن با موتوری قدرتمند‌تر در میان پیکاپ‌ها ظاهر خواهد شد و حرفی برای گفتن باقی نخواهد گذاشت.

مدل ۲۰۱۷ از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی اکوبوست بهره می‌برد، این در حالی است که فورد تصمیم گرفته در نسخه ۲۰۱۸ رپتور از موتور V8 اکوبوست ۵٫۰ لیتری بهره ببرد که تنها در مدل‌های شاهکار استفاده می‌شود.

این پیشرانه نسل دوم واحد ۳٫۵ لیتری است که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ ظاهر شد و هم‌اکنون تکنولوژی تزریق مستقیم دارد. در نسل ۲۰۱۷ رپتور، موتور توانایی تولید ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون‌متر گشتاور داشت که این ارقام در مدل جدید افزایش یافته‌اند و قدرت موتور به ۶۰۰ اسب‌بخار رسیده است.

رپتور همچنین از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک برخوردار خواهد بود.

رپتور ۲۰۱۷ در مقایسه با مدل قبلی سبک‌تر بود که نتیجه استفاده وسیع از آلومینیوم با درجه‌ نظامی در کل بدنه است که بدون افزودن وزن این خودرو را سخت و مستحکم‌تر می‌کند. همچنین استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر به جای واحد ۸ سیلندر نیز به کاهش وزن کمک کرده است.

  ۹- فورد رنجر [caption id="attachment_201157" align="aligncenter" width="572"]فورد رنجر فورد رنجر[/caption]

یکی از استراتژی‌های مهم فورد برای ورود به رقابت پیکاپ‌های ۲۰۱۸، تولید مدل رنج است که به خریداران این سگمنت، گزینه انتخاب پیکاپ کامپکت را ارائه می‌دهد.

این پیکاپ یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها در سراسر دنیاست که در آمریکا در دسترس نبوده است. فورد برای نسخه ۲۰۱۸ این مدل، یک موتور گازسوز ۴ خطی ۲٫۰ لیتری توربوشارژ را در نظر گرفته است که می‌توان از آن انتظار تولید ۲۵۰ تا ۲۷۰ پوند گشتاور را داشت.

این ویژگی‌ می‌تواند کارایی بیشتری را برای رنجر به همراه داشته باشد. فورد حق انتخاب موتور ۳٫۷ لیتری را هم برای این پیکاپ در نظر گرفته تا در صورت نیاز مشتریان توانایی سفارش آن را داشته باشند..

پیش‌بینی شده است پیکاپ رنجر ۲۰۱۸ با به طور مستقیم با دو مدل جی‌ام‌سی کانیون و کولورادو به رقابت بپردازد. حداکثر حجم حمل‌ بار این مدل تا ۱۰۰۰ پوند در نظر گرفته شده است و امکان سفارش این خودرو با دو مدل گیربکس ۶ و ۸ سرعته نیز وجود دارد.

قیمت مشخصی برای این خودرو اعلام نشده اما با توجه به گزینه‌های انتخاب‌شده، قیمت آن بین ۲۲ تا ۴۰ هزار دلار متفاوت خواهد بود. آمارها حاکی از آن است که این خودرو در اوایل سال ۲۰۱۹ یا اواخر سال ۲۰۱۸ رونمایی شود.

  ۱۰- تویوتا هایلوکس ۲۰۱۸ [caption id="attachment_201160" align="aligncenter" width="640"]تویوتا هایلوکس ۲۰۱۸ تویوتا هایلوکس ۲۰۱۸[/caption]

مدل جدید پیکاپ تویوتا هایلوکس در نسخه ۲۰۱۸ خود با ویژگی‌های جدیدی به بازار عرضه خواهد شد. خودروساز ژاپنی با ارائه این مدل نشان داد که برنامه‌ و اهداف بسیاری برای بازار آمریکا دارد.

همچنین این محصول در نسل‌های پیشین خود توانسته بود بازار بزرگی از اروپا را به خود اختصاص دهد و به یکی از پرطرفدارترین پیکاپ‌ها در این قاره تبدیل شود.

سازنده این خودرو معتقد است که در نسخه ۲۰۱۸ انقلابی در ویژگی‌های خودرو اتفاق خواهد افتاد و بخش‌های بسیاری از آن دوباره طراحی خواهند شد.

هنوز اطلاعات جزئی از این خودرو به صورت رسمی منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد مشخصات فنی آن به مدل‌های قبلی بسیار شباهت داشته باشد.

امکان سفارش این خودرو با موتورهای مختلفی آماده شده است، موتور ۲٫۸ لیتر با ۱۷۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۳۴ پوند گشتاور، موتور ۲٫۴ لیتری با ۱۶۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۸ پوند گشتاور و موتور گازوئیل‌سوز ۲٫۷ لیارت که ۱۶۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

همچنین سفارش این خودرو با موتور ۴٫۰ لیتری V6 نیز با قدرتی معادل ۲۷۸ اسب‌بخار امکان‌پذیر خواهد بود. تویوتا قیمتی حدود ۲۵ هزار دلار را برای این پیکاپ در نظر گرفته است که در مقایسه با رقبای آن مناسب به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =