کد خبر: 201189
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها برای دریافت آرم طرح ترافیک، فاز اول ساماندهی است و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پس از گذشت از فاز نخست، باید لایحه خود را به شورای شهر و شورای عالی ترافیک برای تصویب ارسال کند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،اقبال شاکری درباره ساماندهی موتورسیکلت‌ها اظهار داشت: در لایحه سال ۹۶ ساماندهی موتورسیکلت‌ها در طرح ترافیک و طرح زوج و فرد به تصویب رسیده بود.

وی ادامه داد: هر نوع خودرویی اعم از موتورسیکلت و ماشین باید برای ورود به طرح ترافیک و زوج و فرد عوارض آن را پرداخت کند که در لایحه سال ۹۶ ورود موتورسیکلت‌ها نیز به محدوده‌ها مورد بررسی و اجرا قرار گرفت.

شاکری بیان داشت: اقداماتی همچون طرح ترافیک و زوج و فرد در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران به تصویب و اجرا رسیده است و خودروها موظفند برای ورود به این طرح، معاینه فنی لازم را داشته باشند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی تصویب کرد که انواع این خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد، محدودیتی ندارند و از پرداخت عوارض معاف هستند.

وی افزود: در همین راستا، موتورسیکلت‌های هیبریدی و برقی نیز معاف از پرداخت عوارض طرح ترافیک و زوج و فرد هستند تا شهروندان تشویق شوند از این نوع موتورسیکلت‌ها استفاده کنند.

شاکری بیان داشت: ثبت‌نام موتورسیکلت‌ها برای دریافت آرم طرح ترافیک، فاز اول ساماندهی است و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران پس از گذشت از فاز نخست، باید لایحه خود را به شورای شهر و شورای عالی ترافیک برای تصویب ارسال کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مرحله اول، ساماندهی است، گفت: پس از آنکه زیرساخت‌های فاز اول ساماندهی موتورسیکلت‌ها به پایان رسید، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران مقدارعوارض و تعداد موتورسیکلت‌هایی که باید در طرح ترافیک تردد داشته باشند را به شورای شهر و شورای عالی ترافیک برای تصویب، ارسال می‌کند.

شاکری افزود: ساماندهی موتورسیکلت‌ها حمایت از افرادی است که از موتورسیکلت برای امرار و معاش استفاده می‌کنند و دیگر شاهد ترد موتورسیکلت‌های غیراستاندارد تزئینی در سطح شهر نخواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =