کد خبر: 201830
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰

بررسی آمار واردات در چهارماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد رنو همچنان پیشتاز بازار خودروهای وارداتی است و توانسته رقبای کره‌ای خود را پشت سر بگذارد.

به گزارش اخبار خودرو ، در حالی که این روزها گروه رنو-نیسان توانسته عنوان بزرگ‌ترین گروه خودروسازی جهان را از آن خود کند، رنو نیز در ایران شاهد رکوردشکنی است و محصولات این شرکت توانسته‌اند رتبه نخست واردات را در چهارماهه نخست سال جاری از آن خود کنند.

[caption id="attachment_201831" align="aligncenter" width="560"]رنو رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی ایران را از آن خود کرد رنو رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی ایران را از آن خود کرد[/caption]

بر اساس گزار منتشر شده از سوی بخش مطالعات بازار خودرو امروز، طی چهار ماه نخست سال جاری درمجموع ۲۶,۵۹۳ دستگاه انواع خودرو سواری (شامل خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور) وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد ۴۴درصدی را نشان می‌دهد.

در این میان رنو با واردات نزدیک به ۶هزار دستگاه انواع خودروها، رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی به کشور را از آن خود کرده است و توانسته به سلطه طولانی مدت هیوندای بر این بخش از بازار خاتمه دهد.

بر اساس این گزارش، در چهارماهه نخست سال جاری درمجموع ۵,۹۸۱ دستگاه انواع محصولات رنو وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد نزدیک به ۱۲۰درصدی را نشان می‌دهد و به این ترتیب رنو توانسته با کسب سهم بازار ۲۲٫۵درصدی، رتبه نخست بازار خودروهای وارداتی کشور را از آن خود کند.

کپچر، داستر، سیمبل، تلیسمان و کولئوس به ترتیب بیشترین شمار واردات در محصولات رنو را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از رنو، هیوندای با واردات ۵,۴۲۹ دستگاهی در رتبه دوم ایستاده است و پس از آن شاهد حضور تویوتا هستیم که در مدت مورد بررسی درمجموع ۲,۹۶۶ دستگاه خودرو وارد کشور کرده است و به این ترتیب با اختلاف قابل‌توجه نسبت به دو رقیب خود، رتبه سوم را به دست آورده است.

در چهارماهه نخست سال کیا با واردات ۲,۸۰۶ دستگاهی رتبه چهارم واردات را به دست آورده است که نشان از افول روند کاری این شرکت در سال جاری دارد.

لازم به یادآوری است گزارش بخش مطالعات بازار خودرو امروز بر اساس اطلاعات خام منتشر شده توسط گمرک ایران استخراج می‌شود و به این ترتیب تنها خودروهایی که به شکل قطعی از گمرکات کشور ترخیص شده باشند در این آمار منظور شده است.

منبع : عصر خودرو

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    این دوستان شاخ غول را شکسته اند و به عنوان اولین رتبه موفق به فروش ۶۰۰۰ خودروی رنو در ۴ ماه شده اند و حالا هم که دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز جلوی ثبت سفارش واردات خودرو را گرفته است.حالا نمی دانم چگونه می خواهند در کارخانه ساوه ۳۰۰ و یا حتی ۱۵۰ هزار خودرو با قطعات خارجی که خرید آنها ارزی بوده و تعرفه وارداتی بالا هم دارند مونتاژ کنند.ساخت داخل هم که در تیراژهای فعلی به جوک شباهت دارد و ابدا اقتصادی نیست و بیشتر جنبه نمایشی دارد و در تیراژ بالا هم که مشتری خاصی برای این خودروهای گران قیمت (به نسبت درامد مردم ما)وجود ندارد.پس نتیجه می گیریم کل داستان رنو در ایران مونتاژ سالی ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو خواهد بود ولو غیر که ابدا هم بد نیست اما باید داستانهایی از جنس تولید سالانه ۳۰۰ هزارتا را به کل فراموش کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =