کد خبر: 207768
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

جنرال موتورز اعلام کرده است پیدا کردن روشی برای پایین آوردن کاهش هزینه‌های خدمات همسفری به‌ازای یک دلار در هر مایل را راهی کلیدی برای رسیدن به سوددهی می‌داند.

به گزارش اخبار خودرو ، به‌رغم آن‌که کمپانی جنرال موتورز اخیرا وعده ساخت آینده‌ای الکتریکی و خودران را داده است، روز گذشته مری بارا مدیرعامل این گروه خودروسازی اعلام کرد الگوی اصلی کسب و کار این خودروساز آمریکایی- یعنی فروش خودرو به رانندگان- به این زودی‌ها تغییری نخواهد کرد.

مری بارا با معرفی جنرال موتورز به‌عنوان یک کمپانی نوآور، مسئول و مستعد تغییر گفته است این شرکت فناوری‌های جدیدی را برای خودروهای فعلی و آتی ساخته، ایمنی را در اولویت قرار می‌دهد و پیشتاز نوآوری‌ها در زمینه خودروهای الکتریکی و خودران است.

خانم بارا گفت: «این طبیعی است به نقطه‌ای نگاه کنیم که جهان درحال پیشروی به سمت آن است و کاری را انجام دهیم که فکر می‌کنیم خودروسازی باید انجام دهد.»

[caption id="attachment_207769" align="aligncenter" width="640"]مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز[/caption]

درحالی‌که جنرال موتورز مراحل آماده‌سازی یک تاکسی بدون راننده را پشت سر می‌گذارد تا سال‌۲۰۱۹ آن را در یکی‌از شهرهای آمریکا در معرض آزمایش قرار دهد، اما خانم بارا گفته است خریداران فردی تا مدت‌ها پس‌از این همچنان مشتریان اصلی جنرال موتورز خواهند بود.

مری بارا روز گذشته با حضور در رویداد انجمن خودرونگاران در دیترویت اعلام کرد: «الگوی مالک-راننده تا مدتی طولانی برجای خواهد ماند. تا اینجا رانندگی و داشتن خودرو را چیزی زائد می‌دانستیم، اما حالا به‌نظرمان هردو پتانسیلی برای رشد دارند.»

به گفته خانم بارا پتانسیل برای خدمات همسفری خصوصا زمانی شکوفا می‌شود که هزینه ساخت خودروهای خودران ، کاهش پیدا کند.

جنرال موتورز اعلام کرده است پیدا کردن روشی برای پایین آوردن کاهش هزینه‌های خدمات همسفری به‌ازای یک دلار در هر مایل را راهی کلیدی برای رسیدن به سوددهی می‌داند.

جنرال‌موتورز سال‌۲۰۱۷ را با موفقیتی چشمگیر در وال استریت به پایان خواهد رساند. سهام جنرال‌موتورز از ماه سپتامبر به قیمتی بالاتر از ۴۰دلار، خرید و فروش می‌شود.

بخش عمده‌ای از این موفقیت به جسارات خانم بارا درخصوص آینده این گروه خودروسازی مربوط می‌شود. خانم بارا امسال وعده داد کمپانی‌اش تا سال‌۲۰۲۳ دست‌کم ۲۰‌مدل الکتریکی جدید را راهی بازار خواهد کرد، تا سال‌۲۰۱۹ یک ناوگان خودران در شهرهای مختلف آمریکا به‌راه انداخته و تا سال‌۲۰۲۶ فروش سالانه محصولات تمام الکتریکی‌اش را به یک میلیون دستگاه خواهد رساند.

جنرال موتورز با استفاده از یک ناوگان شورولت بولت تمام‌الکتریکی در تست‌های خودران خود در ایالت‌های کالیفرنیا، آریزونا و میشیگان، درحال پیوند دادن آینده الکتریکی با تلاش‌هایش در زمینه ساخت خودروهای خودران است.

فروش شورولت بولت در ماه اوت امسال در سراسر آمریکا آغاز شد و این نخستین خودروی تمام‌الکتریکی با قیمت نسبتا ارزان است که راهی بازار انبوه می‌شود.

بارا قبلا گفته بود بولت جنرال موتورز را به نقطه‌ای هدایت می‌کند که بازار خرده‌فروشی در راه رسیدن به آن است. از آن‌جا ‌که مدل‌های شاسی‌بلند، کراس‌اوورها و وانت‌های پیکاپ به‌عنوان ستون‌های اصلی سودآوری جنرال‌موتورز و سایر خودروسازان باقی می‌مانند، این کمپانی در تلاش برای معرفی دو کراس‌اوور الکتریکی تا سال‌۲۰۲۰ است که روی پلت‌فرم بولت سوار خواهند بود.

جنرال‌موتورز سال گذشته با خرید ۵۸۱میلیون‌دلاری کمپانی کروز اتومیشن، یعنی کمپانی مستقر در کالیفرنیا که به بازوی جنرال موتورز در زمینه توسعه فناوری خودران بدل شده، زمینه را برای موفقیت خود در سال جاری فراهم کرد.

این خودروساز همچنین در اوایل سال جاری با پرداخت ۵۰۰میلیون‌دلار، ۹درصد از سهام کمپانی خدمات همسفری لیفت را خریداری کرده که البته هنوز نتیجه‌ خاصی از مشارکت این دو کمپانی مشاهده نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =