آریزو6

نماینده محصولات چری در ایران قصد دارد تا پایان سال جاری، چری آریزو6 را به‌عنوان پرچم‌دار سواری‌های این خودروساز چینی، تولید و روانه بازار کند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،مدیران‌خودرو تا پایان سال، اولین سدان لوکس خود را نیز راهی بازار می‌کند. نماینده محصولات چری در ایران قصد دارد تا پایان سال جاری، چری آریزو6 را به‌عنوان پرچم‌دار سواری‌های این خودروساز چینی، تولید و روانه بازار کند. خبر ورود این خودرو به خط تولید مدیران‌خودرو در حالی مطرح‌ شده است که چندی پیش و قبل از تحریم‌های خودرویی یکی از مسئولان این شرکت از احتمال حضور دو خودرو جدید چری در بازار ایران خبر داده بود.

  آریزو6 خودرویی لوکس
حال مشخص‌شده است که چری آریزو6 یکی از دو خودرویی است که وعده ورودشان به ایران داده ‌شده بود. در آن زمان برخی مسئولان این خودروساز، پاییز را زمان موعود برای تولید و عرضه این خودرو اعلام کرده بودند. دیگر محصول چری که قرار است توسط مدیران‌خودرو تولید و عرضه شود چری تیگو 8 است که می‌تواند با تکیه‌بر عملکرد برادران بزرگ‌تر خود سهم قابل‌توجهی از بازار را به‌دست آورد. تیگو8 البته بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین شاسی‌بلند چری نیز لقب گرفته است و در همین مدت محدود توانسته سهم قابل‌توجهی از بازارهای بین‌المللی را به خود اختصاص دهد.
به گفته یکی از مدیران شرکت مدیران‌خودرو هنوز زمان قطعی تولید و عرضه آریزو6 در ایران مشخص نیست اما احتمالا این خودرو تا پایان سال جاری، تولید و رونمایی خواهد شد. وی با اشاره به شرایط فعلی نرخ ارز و محدودیت‌هایی که برای خروج قطعات منفصله خودرو از گمرک‌های کشور وجود دارد، گفت: نمی‌توان به طور قطعی زمان ورود این خودرو به کشور را اعلام کرد.
  آریزو 6 از نگاه فنی
آریزو6 از نظر امکانات نسبت به مدل قبلی به‌روزتر شده است و امکانات بیشتری را به نسبت آریزو5 در خود می‌بیند. آریزو6 با موتور 1.5‌لیتری توربو 147‌اسب‌بخار، قدرت دارد و گشتاوری معادل 210 نیوتون‌متر تولید می‌کند که در جرگه خودروهای سدان خودرویی ایده‌آل برای نسل جوان خواهد بود. 
با وجود این، می‌توان انتظار داشت که چری آریزو۶ یک خودرو بسیار قدرتمند با عملکرد فنی مناسب باشد. به‌احتمال‌زیاد چری در این خودرو نیز از گیربکس اتوماتیک CVT برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلو استفاده خواهد کرد. 
شرکت چری در طراحی داخلی آریزو۶  سنگ تمام گذاشته و محصولی متفاوت نسبت به تولیدات قبلی خود ارائه داده است. چری آریزو۶ از لحاظ طراحی داخلی، توان رقابت با سدان‌های روز اروپایی را دارد و طراحی دایره‌ای‌شکل برای نشانگر سرعت و دور موتور در کنار تریم دو رنگ داخلی، حس و حال یک خودرو لوکس واقعی را به سرنشینان منتقل می‌کند. کیفیت ساخت داخل کابین و  موادی که در ساخت آن به‌کار گرفته‌شده‌اند نیز یک سر و گردن از دیگر خودروهای چینی بالاتر است. 
علاوه‌بر این چری تقریبا تمام دکمه‌ها را حذف کرده است و به‌جای آنها یک صفحه‌نمایش لمسی در اختیار سرنشینان خواهد بود. البته شرکت چری هنوز لیست کاملی از امکانات و مشخصات این سدان را اعلام نکرده و مشخص نیست آریزو6 با چه امکاناتی برای فروش در بازار ایران، عرضه خواهد شد.
ورود آریزو6 و تیگو8 به ایران می‌تواند مسیر تولید را برای دیگر محصولات این کمپانی چینی نیز باز کند؛ خودروهایی همچون تیگو4 و آریزو3 که می‌توانند در ادامه راه، شانس بیشتری برای حضور در ایران داشته باشند. اما باید گفت به دلیل شرایط فعلی بازار داخلی و علاقه مردم به خودروهای سدان خانوادگی فول‌آپشن، آریزو6 شانس بیشتری برای موفقیت در ایران دارد. البته نباید از محبوبیت شاسی‌بلندها نیز غافل شد و موفقیت تیگو8 را هم نادیده گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =