سی‌ و پنجمین دوره از نمایشگاه خودرو لس‌ آنجلس

درمجموع امسال ۶۵ مدل خودرو جدید معرفی شده که ۲۵ مدل برای اولین‌بار درجهان درمعرض نمایش قرار گرفتند.

به گزارش «اخبار خودرو»، سی‌وپنجمین دوره از نمایشگاه لس‌آنجلس درحالی برگزار شده که برگزارکنندگان آن متعهد شده‌اند غنی‌ترین دوره را طی سال‌های اخیر برگزار کنند. مهم‌ترین دلیل این تعهد نیز این حقیقت بوده که امسال نمایشگاه موتورشو دیترویت به‌جای ژانویه در ژوئن برگزار می‌شود و به‌همین دلیل خودروسازان ترجیح‌ می‌دهند معرفی محصولاتشان را برای بازار مهم ایالات‌متحده دریک رویداد خاص انجام دهند.

درمجموع امسال ۶۵ مدل خودرو جدید معرفی شده که ۲۵ مدل برای اولین‌بار درجهان درمعرض نمایش قرار گرفتند. این نمایشگاه از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ نوامبر درمحل مرکز نمایشگاه‌های لس‌آنجلس برای خبرنگاران برقرار است و دیگر اقشار نیز برای بازدید از یک‌هزار دستگاه خودرو این نمایشگاه از ۲۲ نوامبر تا ابتدای دسامبر می‌توانند به‌این مرکز مراجعه کنند.

فولکس‌ واگن اطلس کراس‌ اسپرت

اطلس کراس‌اسپرت نخستین میوه استراتژی جدید فولکس‌واگن برای دوبرابر کردن حضور دربین شاسی‌بلندهاست. این خودرو درخاک آمریکا و برای مشتریان آمریکایی تولید خواهد شد و هدف از معرفی آن پرکردن خلاء محصولاتی است که ابعادی کوچکتر از تیگوان دارند.

خودروساز آلمانی حدود ۳۴۰ میلیون‌دلار برای قرار دادن نسخه کراس‌اسپرت درکنار اطلس اصلی هزینه کرده است. این خودرو ظرفیت پنج سرنشین را دارد، ولی ارتفاع سقف آن بیشتر از رقبایش است. مشتریان بین دوگزینه شش‌سیلندر ۳.۶ لیتری با توان ۲۷۶ اسب‌بخار و دولیتری TSI با توان ۲۳۵اسب‌بخار، امکان انتخاب دارند.

مرسدس‌ بنز  EQC

تسلا مدل ایکس برای ادامه حضورش دربازار باید خود را برای مبارزه با رقبای جدی همچون مرسدس EQC آماده کند. درنمایشگاه خودرو لس‌آنجلس مرسدس اعلام کرد کراس‌اوور برقی‌اش با قیمت ۶۷ هزار و ۹۰۰ دلار قرار است از سال آینده به‌مشتریان ایالات‌متحده عرضه شود. یعنی قیمتی حدود ۱۷ هزار دلار کمتر از قیمت پایه تسلا مدل ایکس. البته مرسدس هنوز اطلاعات تکمیلی این خودرو را منتشر نکرده است، ولی قرار شده این خودرو درسه تریم Progressive، Premium  و  Advanced عرضه شود.

فیات ۵۰۰ ایکس نسخه اسپرت

پس از عرضه نسخه اسپرت از کراس‌اوور کوچک فیات، حالا نوبت به‌بازار ایالات‌متحده رسیده که امکان انتخاب این مدل را نیز داشته باشد. نمای جلو و پشت این خودرو تغییر کرده و درنمای جانبی رنگ‌های تیره‌تری استفاده شده است. برخلاف نسخه‌های اروپایی مشتریان آمریکایی فقط امکان انتخاب یک پیشرانه را دارند. موتور ۱.۳ لیتر چهارسیلندر این خودرو توان ۱۷۷ اسب‌بخاری دارد و به‌یک گیربکس ۹ سرعته اتومات متصل شده که توان را به‌چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. فیات مدعی است خودرویی ارائه کرده که درسگمنت خود با آپشان چهارچرخ‌محرک کمترین مصرف را دارد.

ب‌ام‌و سری ۲ گرن‌کوپه

طی سال‌های اخیر ب‌ام‌و با معرفی مدل‌هایی همچون ایکس ۶ و سری ۵ جی‌تی نشان داده به‌دنبال کشف بازارهای جدید است و حالا روی سری دو به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین سری‌محصولات باواریایی تمرکز کرده است. البته سری دو را می‌توان نمونه‌ای جذاب‌تر از سری یک دانست که درنمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۹ حاضر شده‌ است تا حضور خود را در دو نسخه 228i و  M235i اعلام کند. نسخه M به‌کمک موتور دولیتری توربو توان ۳۰۱ اسب‌بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر را از طریق گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک به‌چهارچرخ می‌رساند تا ظرف ۴.۸ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰کیلومتربرساعت برسد.

نسخه‌های سفید از سوبارو WRX

مهم‌ترین دلیل حضور سوبارو درنمایشگاه لس‌آنجلس، معرفی نسخه‌های سفیدرنگ از دو سدان‌ WRX و WRX STI بوده است. همان‌طور که از نام این خودروها پیداست، مهم‌ترین ویژگی این دونسخه رنگ سفید سرامیکی است که درکنار رینگ‌های مات برنزی قرار گرفته و ترکیب جالبی را ایجاد کرده‌اند. تولید هرکدام از این مدل‌ها به تیراژ ۵۰۰ دستگاه محدود شده و تحویل آن‌ها از سوی نمایندگان آمریکایی سوبارو از ابتدای سال آتی میلادی انجام خواهد شد. پیشرانه نسخه STI نمونه 5/2 لیتری تختی است که توان ۳۱۰ اسب بخاری دارد.

نیسان سنترا

نسل جدید سنترا به‌نمایشگاه لس‌آنجلس آمده تا نشان دهد چرا باید تجهیزات خود را برای عرضه دربازار ایالات‌متحده افزایش می‌داد. این خودرو را به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول نیسان دربازار آمریکای شمالی می‌شناسیم و در این بین طراحی نسل هشتم آن کاملا متفاوت شده که باعث می‌شود حداقل پنج سانتی‌متر نسبت به‌نسل قبل بزرگ‌تر باشد. نکته جالب اینجاست که باوجود بیشتر شدن فضای داخلی، ارتفاع خودرو پنج‌سانتی‌متر کاهش داشته است. توان سنترا جدید از موتور دولیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی می‌آید که ۱۴۹ اسب‌بخار قدرت خالص دارد.

 فیس‌لیفت هیوندای ایونیک

باوجود گذشت دوسال از عرضه ایونیک، هیوندای تصمیم گرفته ظاهر میان‌نسلی این خودرو را درنمایشگاه لس‌آنجلس معرفی کند. ظاهر جدید درکنار امکانات و حجم باتری بیشتر درنسخه برقی، این خودرو را خواستنی‌تر کرده است. بنابراین توان پیمایشی درنسخه برقی از ۲۰۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ کامل به ۲۷۳ کیلومتر یا ۱۷۰ مایل رسیده است. دلیل این امر ظرفیت ۳۸.۳ کیلووات‌ساعتی نسخه جدید درمقایسه با ایونیک‌های قدیم با باتری ۲۸ کیلووات‌ساعتی بوده است. همچنین توان موتورهای برقی نیز به ۱۳۴ اسب‌بخار رسیده است.

آئودی RS Q8

آئودی برای اینکه نشان دهد تا چه‌حد برای بازار شاسی‌بلندها ارزش قائل است، نمونه RS از Q8 را برای نمایشگاه لس‌آنجلس آماده کرده است. حالا این خودرو ‌غیر از ظاهر جذاب به‌کمک موتور چهارلیتری تویین‌توربو هشت‌سیلندری، توان تولید ۵۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد که باعث می‌شود طی ۳.۸ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. همچنین این خودرو مرتفع برای رسیدن به‌سرعت ۲۰۰ کیلومتربرساعت فقط به ۱۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. البته درصورت انتخاب بسته دینامیک حرکتی، قفل الکترونیکی سرعت باز شده و خودرو به‌سرعت ۳۰۵ کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند.

 لندروور دیفندر ۹۰

درادامه نمایشگاه‌گردی دیفندر جدید لندروور، حالا این خودرو درنسخه کوتاه‌تر و با طول کمتر بین دومحور به‌نمایشگاه لس‌آنجلس آمده است. فروش این خودرو از تابستان سال آینده درایالات‌متحده با قیمت پایه ۵۰ هزار دلاری آغاز خواهد شد؛ اما نسخه‌های اولیه دیفندر به‌نام P400 قیمت ۶۵ هزار دلاری خواهند داشت و تا پایان پاییز قابل سفارش‌گذاری هستند. همچنین نسخه‌های طویل‌تر به‌نام دیفندر ۱۱۰ قرار است با قیمت پایه ۵۰ هزار دلاری از بهار سال آینده وارد بازار شود. مشتری‌ها درنسخه P300 پیشرانه دولیتر توربوشارژ و درنسخه P400 موتور سه‌لیتر برقی را دریافت خواهند کرد.

کارما روور GTS

جدیدترین محصول کارما محصولی است که نهایت عملکرد را به‌رخ می‌کشد و توانایی رسیدن به‌سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت درکمتر از ۳.۹ ثانیه را دارد. سرعت نهایی رسمی این خودرو با وجود محدودکننده‌های الکتریکی ۲۱۰ کیلومتربرساعت عنوان شده است. نسخه‌های GTS از این خودرو از هم‌اکنون قابل سفارش‌گذاری با قیمت پایه ۱۵۰ هزار دلار هستند و تحویل اولین‌نمونه‌ها از سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز خواهد شد. دراین نسخه کارما سعی کرده سفارش‌سازی بیشتری درداخل کابین ارائه کند و مشتری می‌تواند ارتباط مستقیمی با بخش طراحی کابین کارما درکالیفرنیای جنوبی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =