دودهای درحال تخلیه از سیلندر باعث عمل کردن و به‌گردش در آمدن سیستم توربوشارژر می‌شود. دودهایی که ناشی از احتراق سوخت درسیلندر بوده و زمان خروج از پیشرانه سرعت بالایی دارند و موجب به‌گردش در آمدن پره‌های این قطعه می‌شود. 

 به گزارش «اخبار خودرو​»،دودهای درحال تخلیه از سیلندر باعث عمل کردن و به‌گردش در آمدن سیستم توربوشارژر می‌شود. دودهایی که ناشی از احتراق سوخت درسیلندر بوده و زمان خروج از پیشرانه سرعت بالایی دارند و موجب به‌گردش در آمدن پره‌های این قطعه می‌شود. 
حال می‌توان گفت اگر کیفیت احتراق که تابع کیفیت سوخت است مناسب نباشد، در درازمدت منجربه رسوب کربن در سیستم توربو شده که می‌تواند سبب گیرپاژ یا خرابی پره‌ دود آن شود. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما باید گفت در زمان حرکت به‌مدت طولانی با خودرو مجهز به سیستم توربوشارژر قطعات متحرک و ثابت آن مانند شفت‌ها و یاتاقان‌ها سبب افزایش دما می‌شوند و باتوجه به‌روغن موجود در این قطعات، درصورتی که خودرو خاموش شود، جریان روغن درتوربوشارژر قطع شده و مقدار روغن موجود در آن تبخیر می‌شود و می‌تواند منجربه گیرپاژ و چسبیدگی قطعات و خرابی آن شود. بنابراین توصیه می‌شود پس از حرکت کردن با خودرو مجهز به‌سیستم توربوشارژر پیش از خاموش کردن آن، تقریبا 2 دقیقه اجازه دهید به‌صورت درجا کارکند تا دمای قطعات کاهش یابد و خرابی ایجاد نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =