این مشکل در موتورسیکلت‌های انژکتوری بیشتر مربوط به‌معیوب بودن سنسورها می‌شود؛ اما درحالت کلی سه‌علت اصلی دارد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،این مشکل در موتورسیکلت‌های انژکتوری بیشتر مربوط به‌معیوب بودن سنسورها می‌شود؛ اما درحالت کلی سه‌علت اصلی دارد. به‌سختی روشن شدن موتور در زمان سرد بودن پیشرانه به‌عدم‌عملکرد صحیح باتری منوط می‌شود. به‌عبارت دیگر اگر باتری توان و قدرت لازم را برای روشن کردن نداشته باشد، در وهله نخست چنین مشکلی ایجاد می‌شود که در این صورت باید باتری تعویض شود. 
اما این نکته را فراموش نکنید که اگر درهوای سرد ویسکوزیته روغن‌موتور زیاد باشد یا به‌بیان دیگر از روغن‌موتور مناسب استفاده نشده باشد، پیشرانه با تاخیر و به‌سختی روشن می‌شود.  بنابراین همواره باتوجه به‌ماهیت قوای‌محرکه موتورسیکلت‌‎ها، باید از روغن‌موتور توصیه‌شده کمپانی سازنده استفاده شود؛ درغیراین‌صورت مشکلات بسیاری گریبان‌گیر راکب خواهد شد.
    همان‌طور که در ابتدا اشاره شد درصورت اشکال در سنسورهای دمای‌موتور و محیط چنین مشکلی رخ خواهد داد. 
درچنین‌شرایطی بااتصال دستگاه عیب‌یاب به ECU خرابی این سنسورها مشخص خواهد شد و در این‌صورت برای رفع مشکل باید هر دو سنسور تعویض شوند.    ممکن است با استارت زدن زیاد و روشن نشدن موتور، شمع به‌اصطلاح خیس شود و دراین صورت باید شمع را باز و آن را تمیز کنید. پس از انجام مورد مذکور، اگر باز هم موتور در زمان استارت به‌سختی روشن شود، برای رفع مشکل باید شمع را تعویض کنید. 
اما روشن و خاموش شدن چراغ‌چک آن هم به‌صورت شش‌مرتبه و متناوب تنها ناشی از بروز ‌اشکال در سنسور اکسیژن است. همچنین اگر اتصالات یا همان سوکت این سنسور دچار مشکل شده باشد، در به‌وجود آوردن این مشکل موثر است. براین اساس ابتدا سوکت و اتصالات مربوط به‌سنسور را بررسی و درصورت عدم‌رفع مشکل، این قطعه را تعویض کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =