در زمان طراحی و ساخت هر قطعه‌ای، شرایطی که آن قطعه در محیط کار تجربه می‌کند و فشار و عوامل خرابی و استهلاک در آن بررسی و برای افزایش طول عمر مفید قطعه لحاظ می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو​»، در زمان طراحی و ساخت هر قطعه‌ای، شرایطی که آن قطعه در محیط کار تجربه می‌کند و فشار و عوامل خرابی و استهلاک در آن بررسی و برای افزایش طول عمر مفید قطعه لحاظ می‌شود. چراغ‌ خودروها عمدتا با دو مشکل اساسی مواجه می‌شوند و این تنها منوط به‌خودروهای داخلی نیست. 
نخست‌اینکه با گذشت چندسال از عمر مفید خودرو، درصورت عدم‌پارک آن در سایه یا پارکینگ مسقف و برخورد نور آفتاب یا اجسام خارجی با سطح چراغ در زمان حرکت، سطح پلاستیک روی چراغ خط افتـــاده و این عامل می‌تواند سطح شفاف آن را کدر یا اصطـــــلاحا مات کند. 
همچنین اگر چراغ‌های خودرو به‌هر دلیلی آسیب ببیند و اقدام به‌تعویض آن با نمونه غیراستاندارد کنید، در زمان بارش باران یا شست‌وشوی خودرو، حالت بخارگرفتگی درچراغ ایجاد می‌شود که درنهایت هر دو حالت موجب می‌شوند میدان نوری تولیدشده توسط چراغ کاهش یابد و گاهی می‌تواند سبب حادثه شود. بنابراین در زمان مواجهه با چنین مشکلی، اقدام به‌تعویض چراغ‌ کنید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =