واشرگلویی اگزوز وظیفه آب‌بندی محل اتصال مانیفولد دود با اتصالات سیستم اگزوز را دارد و به‌دلیل محل جانمایی این واشر که نزدیک پیشرانه است، همواره درمعرض انواع تنش‌های حرارتی قرار دارد و هرچقدر هم که مقاوم طراحی شود، بازهم عمرمحدودی دارد و به‌سرعت خراب می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو​»،خیر؛ واشرگلویی اگزوز وظیفه آب‌بندی محل اتصال مانیفولد دود با اتصالات سیستم اگزوز را دارد و به‌دلیل محل جانمایی این واشر که نزدیک پیشرانه است، همواره درمعرض انواع تنش‌های حرارتی قرار دارد و هرچقدر هم که مقاوم طراحی شود، بازهم عمرمحدودی دارد و به‌سرعت خراب می‌شود. 
البته طراحی، کیفیت و ساختار این واشر در خودروها متفاوت است. اگر شیوه رانندگی با خودرو درست نباشد و فشار مضاعف به‌پیشرانه وارد شود، عمرمفید آن به‌سرعت کاهش یافته و سبب ایجاد خرابی در آن خواهد شد. در زمان خرابی نیز نشانه‌هایی مانند تولید صدای غیرعادی از پیشرانه، گرم شدن بیش از حد آن و نشت دود را به‌همراه دارد. 
گفتنی است این موضوع تنها منوط‌به‌خودروهای چینی نیست؛ بلکه دربرخی خودروهای داخلی نیز رایج‌ است. درنهایت درصورت مواجــــــه شدن با چنین مشکلی به‌سرعت به‌نمایندگی مربوطه خـــــــودرو مراجـــــعه کنید. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =