ادنوک

 امارات‌متحده عربی در حال استقرار بازوهای رباتیک در پمپ‌های بنزین خود برای رباتیک کردن روند سوخت‌گیری است تا بدین‌ترتیب بیش‌از ۲۰ میلیون نفر سوخت‌گیری سریع‌تری را برای خودروهای خود دریافت کنند.

طبق اعلام شرکت ملی نفت ابوظبی این جدیدترین نوآوری یک بازوی رباتیک است که برای سوخت‌گیری در پمپ بنزین طی چند ثانیه طراحی شده؛ به‌گفته آی‌ای، این بازوی رباتیک دریچه بنزین خودرو را باز کرده، درپوش آن را جدا و باک را به شکل دقیق و آسان پر خواهد کرد. این بازوی رباتیک به لطف بهره‌گیری از یک برنامه در وقت افراد صرفه‌جویی می‌کند.

این برنامه تضمین می‌دهد مقدار دقیق سوخت موردنیاز خودرو را دریافت خواهید کرد. توسعه این بازوی رباتیک بیش‌از یک سال به طول انجامیده، این سیستم نه‌تنها سریع است، بلکه برای سازگار بودن با محیط‌زیست و به حداقل رساندن خطرات نشت سوخت نیز طراحی شده است.

وقتی به یکی از پمپ‌های بنزین ADNOC که به این فناوری مجهز هستند، می‌رسید نوع سوخت خود را انتخاب و روی صفحه لمسی یا حتی برنامه مخصوص آن در گوشی هوشمند خود کلیک می‌کنید.

یک بازوی رباتیک با یک نازل و حسگرهای مناسب اطمینان حاصل می‌کند نازل هنگام پمپاژ سوخت به‌درستی تراز شده است. دوربین‌ها و حسگرها بر این فرآیند نظارت می‌کنند و در عین حال اطمینان می‌دهند همه چیز به‌درستی و ایمن انجام می‌شود.

سرانجام هنگامی که سوخت‌رسانی به پایان می‌رسد، بازوی رباتیک نازل را عقب می‌کشد و با بستن درِ باک و دریچه سوخت، راننده را راهی می‌کند. توسعه این بازوی رباتیک بخشی از یک استراتژی پنج‌ساله است تا اطمینان حاصل شود خودروها به‌درستی سوخت‌گیری می‌کنند. .

این فناوری همچنین بهره‌وری کارگران را افزایش می‌دهد که این موضوع به معنای صرف کردن ساعات کمتری در فضای باز و در گرما و سرماست. ضمن اینکه مشتریان نیز کمتر منتظر می‌مانند.

به‌گفته مسئولان اماراتی، این فناوری برای اولین‌بار در خاورمیانه و برای نخستین‌بار در آب‌وهوای گرم تابستان آزمایش شده و این گام رو به جلو نشان‌دهنده تعهد تزلزل‌ناپذیر به پیشرفت خدمات است. .

این فناوری برای پشتیبانی از کارکنان موجود، افزایش بهره‌وری آنها و کاهش زمان انتظار مشتریان استفاده خواهد شد. درحال‌حاضر این پروژه آزمایشی در ابوظبی در حال انجام بوده که هدف آن نیز جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات است. البته از این داده‌ها برای فعال کردن فناوری بازوی رباتیک در سراسر شبکه سوخت‌رسانی در امارات متحده عربی استفاده می‌شود.

اماراتی‌ها همچنین اولین تجربه شخصی‌سازی‌شده با هوش مصنوعی در منطقه را برای سوخت‌گیری توسعه داده‌اند. به لطف این برنامه؛ دوربین‌های هوشمند، خودرو را شناسایی و بررسی می‌کنند و صفحه‌های دیجیتال، راننده را برای سوخت‌گیری هدایت می‌کند.

همه این کارها را می‌توان به‌راحتی از همان پشت فرمان انجام داد و دیگر نیازی به ترک خودرو نیست. سوخت‌رسانی می‌تواند شامل چالش‌های مختلفی باشد از جمله اینکه ترافیک می‌تواند منجر به زمان انتظار طولانی در پمپ‌بنزین‌ها شود. بنابراین پیاده‌سازی فناوری‌های جدید مانند این بازوی رباتیک می‌تواند کارایی را افزایش دهد و در عین حال نگرانی‌های ایمنی را برطرف و رضایت مشتری را نیز فراهم کند.

اماراتی‌ها انتظار دارند این بازوی رباتیک تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل عملیاتی شود. این فناوری قرار است در بیش‌از ۵۰۰پمپ بنزین مورد استفاده قرار بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =